Skocz do zawartości

[E34] wymiana sprężyn tył sedan 520i 94r.


debu85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Krótki manual z wymiany sprężyn tył ;)

Zaczynamy od podniesienia auta na podnośniku i zdjęciu tylnych kół . W środku demontujemy tylną kanapę z oparciem . Siedzisko kanapy wyciągamy energicznym szarpnięciem do góry i odkładamy gdzieś na bok :) , następnie wyciągamy do góry osłony plastikowe pasów bezpieczeństwa w górnej części oparcia ,a później odkręcamy 4 nakrętki mocujące oparcie do karoserii :

2 tutaj:

http://images10.fotosik.pl/1201/d82d55b3b4d0ac3a.jpg

2 nakrętki (jedna z lewej strony i druga po przeciwnej stronie)

http://images10.fotosik.pl/1201/b7841624b2dd78b6.jpg

Odciągamy oparcie w kierunku przednich foteli i opieramy je o przednie foteli .oparcie będzie podtrzymywane przez naciągnięte pasy bezpieczeństwa .

Następnie odsuwamy matę wygłuszająca która jest na mocowaniach amortyzatora i odkręcamy 3 nakrętki na klucz 13 trzymające mocowanie amortyzatora (lub jak kto woli poduszki amora) .

tu zdjęcie pustego otworu po wyjeciu mocowania górnego

http://images10.fotosik.pl/1201/b1ae26b5f63f21e0.jpg

od spodu odkręcamy śrubę na klucz 22 i gumowym młotkiem wybijamy amortyzator z uchwytu

http://images10.fotosik.pl/1201/09bbb99c595dccfe.jpg

i wyjmujemy całą kolumnę

http://images10.fotosik.pl/1201/34ab968f84e5a8a1.jpg

Następnie zakładamy na sprężyny ściskacze sprężyn i ściskamy

http://images10.fotosik.pl/1201/b055169265c803ad.jpg

po ściśnięciu sprężyn do momentu kiedy sprężyna będzie w kolumnie luzno się przesuwać góra/dół ,ścigamy gumową osłonę nakrętki i zabieramy się za odkręcenie górnej nakrętki na klucz 17 amortyzatora ,ale najpierw musimy zablokować sam amortyzator najlepiej kluczem żabą ,żeby nam sie amor dookoła włąsnej osi nie obracał razem z odkręcaniem nakrętki

http://images10.fotosik.pl/1201/51cecbe60544bfa0.jpg

Po odkręceniu nakrętki wyciągamy mocowanie do góry i zdejmujemy sprężynę

http://images10.fotosik.pl/1201/8d16819be6c5baba.jpg

Przy zakładaniu sprężyny zwrócić należy uwagę na to aby weszła dobrze w gumowe podkładki pod sprężyny , no i przy zakładaniu sprężyny lub nawet zdejmowaniu jej z amortyzatora należy najpierw zdjąć ściagacze ze sprężyny bo moze być problem ze zdjęciem sprężyny z amora bo robi się ciasno na amorku ;)

 

Ja wymieniałem sprężyny na krótsze o -30mm więc już później przy zakładaniu ich na amortyzator nie musiałem używać ściągaczy i bez problemów mogłem nakładać górne mocowanie . tutaj zdjęcie gotowej juz kolumny do założenia do auta

http://images10.fotosik.pl/1201/b81b6463c5041251.jpg

 

No i później zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu ,przy czym należy dokręcać odpowiednim momentem 3 nakrętki górne i 1 dolną śrubę mocującą amortyzatora dopiero po opuszczeniu samochodu na koła ,żeby kolumna się dobrze ułożyła w uchwycie dolnym i górnym . Przy zakładaniu oparcia trzeba zwrócić uwage na wystające metalowe zaczepy w oparciu(w górnej części ) które muszą wejśc na zakladkę w oparcie w karoserii ,żeby później oparcie dobrze przylegało do tylnej półki i żeby nic nie odstawało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.