Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Krótki manual z wymiany sprężyn tył ;)

Zaczynamy od podniesienia auta na podnośniku i zdjęciu tylnych kół . W środku demontujemy tylną kanapę z oparciem . Siedzisko kanapy wyciągamy energicznym szarpnięciem do góry i odkładamy gdzieś na bok :) , następnie wyciągamy do góry osłony plastikowe pasów bezpieczeństwa w górnej części oparcia ,a później odkręcamy 4 nakrętki mocujące oparcie do karoserii :

2 tutaj:

http://images10.fotosik.pl/1201/d82d55b3b4d0ac3a.jpg

2 nakrętki (jedna z lewej strony i druga po przeciwnej stronie)

http://images10.fotosik.pl/1201/b7841624b2dd78b6.jpg

Odciągamy oparcie w kierunku przednich foteli i opieramy je o przednie foteli .oparcie będzie podtrzymywane przez naciągnięte pasy bezpieczeństwa .

Następnie odsuwamy matę wygłuszająca która jest na mocowaniach amortyzatora i odkręcamy 3 nakrętki na klucz 13 trzymające mocowanie amortyzatora (lub jak kto woli poduszki amora) .

tu zdjęcie pustego otworu po wyjeciu mocowania górnego

http://images10.fotosik.pl/1201/b1ae26b5f63f21e0.jpg

od spodu odkręcamy śrubę na klucz 22 i gumowym młotkiem wybijamy amortyzator z uchwytu

http://images10.fotosik.pl/1201/09bbb99c595dccfe.jpg

i wyjmujemy całą kolumnę

http://images10.fotosik.pl/1201/34ab968f84e5a8a1.jpg

Następnie zakładamy na sprężyny ściskacze sprężyn i ściskamy

http://images10.fotosik.pl/1201/b055169265c803ad.jpg

po ściśnięciu sprężyn do momentu kiedy sprężyna będzie w kolumnie luzno się przesuwać góra/dół ,ścigamy gumową osłonę nakrętki i zabieramy się za odkręcenie górnej nakrętki na klucz 17 amortyzatora ,ale najpierw musimy zablokować sam amortyzator najlepiej kluczem żabą ,żeby nam sie amor dookoła włąsnej osi nie obracał razem z odkręcaniem nakrętki

http://images10.fotosik.pl/1201/51cecbe60544bfa0.jpg

Po odkręceniu nakrętki wyciągamy mocowanie do góry i zdejmujemy sprężynę

http://images10.fotosik.pl/1201/8d16819be6c5baba.jpg

Przy zakładaniu sprężyny zwrócić należy uwagę na to aby weszła dobrze w gumowe podkładki pod sprężyny , no i przy zakładaniu sprężyny lub nawet zdejmowaniu jej z amortyzatora należy najpierw zdjąć ściagacze ze sprężyny bo moze być problem ze zdjęciem sprężyny z amora bo robi się ciasno na amorku ;)

 

Ja wymieniałem sprężyny na krótsze o -30mm więc już później przy zakładaniu ich na amortyzator nie musiałem używać ściągaczy i bez problemów mogłem nakładać górne mocowanie . tutaj zdjęcie gotowej juz kolumny do założenia do auta

http://images10.fotosik.pl/1201/b81b6463c5041251.jpg

 

No i później zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu ,przy czym należy dokręcać odpowiednim momentem 3 nakrętki górne i 1 dolną śrubę mocującą amortyzatora dopiero po opuszczeniu samochodu na koła ,żeby kolumna się dobrze ułożyła w uchwycie dolnym i górnym . Przy zakładaniu oparcia trzeba zwrócić uwage na wystające metalowe zaczepy w oparciu(w górnej części ) które muszą wejśc na zakladkę w oparcie w karoserii ,żeby później oparcie dobrze przylegało do tylnej półki i żeby nic nie odstawało ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.