Skocz do zawartości

E60 520d Wibracje silnika, bardzo słabo przyspiesza.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

zakupiłem BMW E60 520d z grudnia 2012, skuszony realnym przebiegiem 133tys km, sprawdzany w bazie danych BMW, pokrywa się z książka serwisową.

Auto ma wady które prawdopodobnie by go dyskwalifikowały, gdyby nie korzystna cena.

 

Silnik wprowadza w wibrację kierownicę i drążek skrzyni biegów przy obrotach od ok 1600 a od 2300 w górę słuchać wyraźne buczenie w całej kabinie tak, jakby ktoś subwoofer włączył na częstotliwość rezonansową.

Po włączeniu luzu wibracja kierownicy znacznie się zwiększa. buczenie znika.

Na postoju przy obrotach 2300 również słychac przeraźliwe buczenie.

Na niskich obrotach silnik pracuje w miarę ładnie, chociaż wydaje mi się, że jak na tą klasę wozu powinien pracować troche ciszej.

 

Następna wada jest taka że auto przyspiesza słabiej niż Audi A3 110km.

Na 3cim biegu jest taka turbodziura jakbym ciągnął conajmniej drugie takie auto na holu. Auto dopiero zaczyna cośtam ciągnąć ale od ok 2000 obrotów.

Jak na silnik 163km wydaje się to być nieprawdopodobne.

Przy wciskaniu gazu z pewną siłą odzywają się zawory, nawet jeśli silnik jest rozgrzany wyraźnie słychać ich pomruk.

 

Auto na lekkich koleinach wydaje się pływać jakby ściągało raz w lewo raz w prawo - Opony 225/55 r16 - możliwe że to przez bieżnik ktory prawie dochodzi do punktu kontrolnego.

Przy jeździe na koleinach potrafi ściągąć w jedną stronę tak jakbym nie miał nad nim żadnej kontroli - mam nadzieję że wymiana opon to rozwiąże.

 

Na gładkiej jezdni jedzie idealnie, nie ściąga jest responsywne przy obrotach ok 1100 silnik pracuje w miarę cicho, ogólnie da się nim jeździć.

 

Proszę forumowiczów o pomoc w zdiagnozowaniu tych usterek i o wycenę co ile może kosztować.

Dodam, że to mój pierwszy zakup BMW więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam.

Opublikowano

kolego a sprawdzałeś te buczenie przy otwartej pokrywie silnika z kąd się wydobywa?

może kolektor ssacy masz pęknięty ,może być naprawdę wile przyczyn zacznij od podłączenia auta pod komputer i sprawdzenia parametrów pracy silnika ,np ciśnienie na wtryskach ,w układzie paliwowym za pompą cr itp,

Opublikowano

Jeszcze nie podłączałem, wolałbym to zrobić w serwisie niż samemu przy użyciu jakiegoś chińskiego interfejsu ze znanego portalu aukcyjnego.

Jutro jadę do mechanika żeby do tego zajrzał.

Czy wibracje to może być dwumasa, a słabe przyspieszenie od wadliwego turbo?

Opublikowano

może być dwu-mas ale przy tym był dosyć głośny hałas z okolic skrzyni ,który przy dodawaniu gazu lekko by zanikał,

może być też wina turba ,może być nieszczelny układ dolotowy powietrza z turba do kolektora ssącego ale byłoby słychać charakterystyczny świst powietrza ,.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.