Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jako, że nie raz skorzystałem z porad tego forum, pora zacząć też się dzielić swoimi doświadczeniami :D.

Nie wszyscy użytkownicy e46 z silnikiem m43 zdają sobie sprawę z tego jakim ważnym elementem jest zespół regulacyjny DISA i jaki ma wpływ na pracę silnika. Błędne działanie może powodować kod błędu 171 (mieszanka paliwowo-powietrzna), poszarpywanie po wrzuceniu biegu, oraz przy ruszaniu, a także nierówną pracę silnika. Działanie jej jest bardzo proste, otwiera się gdy przekroczymy pewną wartość obrotów silnika, a zamyka gdy silnik pracuje na wolniejszych obrotach. Jaka to jest wartość tego nie jestem pewny ale około 3500 obr./min. Aby sprawdzić czy działa poprawnie musimy wykonać pewną prostą czynność, co pomoże nam ją zamknąć w całym zakresie obrotów.

Zasada działania jest prosta. Podciśnienie wytworzone w silniku poprzez otwory przedostaje się do wężyka, gdzie zamontowany jest zawór jednokierunkowy zaznaczony kolorem czerwonym. W wyniku czego tworzy się stałe podciśnienie w puszce.

http://img689.imageshack.us/img689/8320/88bl.jpg

Elektrozawór do którego podpinamy dwupinowy wtyk przekazuje owe podciśnienie na drugi wężyk, który uruchamia membranę poruszając iglicę i zamykając zawór DISA. Obrazek już chyba w tym momencie nie potrzebny :D.

A teraz do rzeczy!!! Jeżeli podejrzewamy, że zawór działa nieprawidłowo wyciągamy wężyk (ten drugi od strony elektrozaworu) wkładamy do ust :norty: i wciągamy powietrze, następnie zatykamy językiem :D . Jeżeli zawór się zamyka a podczas zatkania językiem jest w pozycji zamkniętej to znaczy że ta funkcja spełnia zadanie.

Ale UWAGA to nie oznacza, że zawór działa. Może wystąpić tak, że membrana w środku przy iglicy (ta pomarańczowa jest pęknięta) i już na samym początku są błędy w utrzymaniu podciśnienia w puszce.

A teraz patent jak DISĘ zamknąć oraz stwierdzić czy faktycznie działa prawidłowo w samochodzie. Mocujemy wężyk jak na rysunku poniżej.

http://img850.imageshack.us/img850/1016/mu8q.jpg

Ten patent powoduje zamknięcie podciśnienia w wężyku poprzez ten zaworek jednokierunkowy. Jeżeli DISĘ mamy w rękach wystarczy popchnąć klapkę która nie będzie się nam otwierać :D . I tak zostaje.

http://img191.imageshack.us/img191/4302/qa7a.jpg

Całą operację możemy wykonać bez wyciągania DISY z kolektora. Wtedy podciśnienie silnika powinno (ale nie musi) nam ją zamknąć na stałe. Jeżeli po tej operacji auto prowadzi się elastycznej w dolnej partii obrotów oraz czuć wzrost mocy to właśnie ten zaworek jest winny. Ja osobiście odczułem radość z jazdy :D .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

a orientujesz się co może się dziać jeśli przepustnicę zaworu zostawimy cały czas otwartą?

Mam problem z tą disą, jest nie sprawny elektor zawór, z tego powodu dochodzą taki jak by świsty czy rzężenie, tak jest szczelna, klapka działa. Trochę spalanie mi podskoczyło. Poza tym żadnych objawów na luźnych obrotach.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeśli nic z nią nie zrobisz to ona będzie po prostu otwarta, może nie w pełnym zakresie. Widziałem 318 z zaślepionym otworem bez disa. Ale pewnie musi sterownik być przeprogramowany.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja właśnie wymieniłem DISe na nową ale zauważyłem ze w starej membrana jest ok tylko ma lekkie luzy

(ok 0,5mm) na ośkach klapki i co najgorsze nie domyka się klapka ponieważ luzy są tez lekkie na mocowaniu cięgna i klapki

- cięgno przy zamkniętej klapce minimalnie (3mm) wysuwa się z klapki i nie domyka jej - stąd słychać było dość mocne drżenie.

Teraz zastanawiam się czy jest możliwość naprawy łączenia cięgna z klapką tak aby się nie luzowała - montaż pierścienia na cięgno załatwiłby temat i DISA byłaby sprawna w 100% - oczywiście ogranicznik nigdy nie moze sie wysunąć bo wtedy poleci dalej i bedzie kłopot :(

Być moze wystarczy podgiąć lekko cięgno, hmm

http://images63.fotosik.pl/816/f3350d6aee321102med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.