Skocz do zawartości

E30 BAUR TC brak sztywności


BAATT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Po paru latach czytania, oglądania i macania różnych BMW udało mi się w końcu zakupić jedno z moich marzeń - e30.

Stety niestety w nadwoziu Baura. Polowałem na coupe/cabrio i dopiero podczas poszukiwań dowiedziałem się o owym nadwoziu, zaintrygowało mnie i przypadło do gustu.

Całkiem niedaleko w okolicy była dobra sztuka i aktualnie jest w moich rękach.

 

Roboty i inwestycji będzie dużo, jednak piszę z prośbą o porady, być może ktoś spotkał się z takim problemem, jeździł baurem i miał to samo.

 

Wiem, że e30 baur jest po prostu przerobioną konstrukcją z coupe. Najwyraźniej firma BAUR nie wzmocniła progów ani innych elementów karoserii, a jedynie wycięła dach i zrobiła tą "ramkę" na ściągane dachy.

I teraz mam rozkminę, czy to normalna "sztywność" baura, czy też coś jest na rzeczy (luzy). A mianowicie brak sztywności konstrukcji "dachu". Podłoga wydaję się być sztywna, przejeżdżając po nierównościach poprzecznych, skośnych nie wygina się auto, nie czuję by cała buda pracowała, jedynie dach. "Belka" łącząca ramki boczne cała się telepie przy jeździe po dziurach, małych nierównościach, studzienkach itd.

Jestem strasznie uczulony na zgrzytania i inne głosy które temu towarzyszą. Jeżdżę po nierównościach jak ktoś kto boi się wbić następny bieg, omijam ile się da, jednak braki w nawierzchni naszych dróg są czasem nie do ominięcia.

Moje pytanie zatem brzmi : czy tak już ma być i muszę się z tym pogodzić?

2 opcje które na razie przyszły mi na myśl to rozebranie całości i obejrzenie czy nic nie jest poluzowane, wyklepane itd, jeśli nie znajdę przyczyny, mogę spróbować zrobić jakąś ramę pod autem, która doda ogólnej sztywności.

Dodam, że zawieszenie mam oryginalne, przejechało 270 tys, nie ma żadnych luzów, nic nie klepie, ale jest miękkie. Tym bardziej wydaje mi się, że powinna zbierać nierówności bardziej jak ponton, nie jak rafiok.

 

 

FOTO

http://img69.imageshack.us/img69/1795/cy34.jpg

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Z góry proszę wybaczyć jeśli temat był poruszany a go nie znalazłem (szukajka była, google było), lub popełniłem jakieś inne błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu

Witaj

 

Dobry wybór

 

Nadwozie konstrukcyjnie nie musi mieć wzmocnień

Nadwozie sie nie telepie - to Twoje subiektywne odczucia i jest wystarczająco sztywne

 

BMW sie nie myli ani nie żałuje kasy na bezpieczeństwo a przynajmniej w tamtych czasach :cool2:

 

Sztuki możesz słyszeć z mocowania części twardej dachu moze z zamka uszczelek ale nie jest to brak sztywności.

Uzytkuje Baura od 6-7 lat i sztywność budy jest na poziomie wersji 4 drzwiowej lub wyższa

 

Zawieszenie nie powinno byc miękkie to twardo zestrojone auto i nigdy nie bedzie pontonem , na krótkich nierównościach powinno zachowywać sie jak taczka ale na pewno nie ma na to wpływu jakas miękkośc karoserii

 

Ciesz sie ze swojego modelu tcBaur bmw to rzadkie niebanalne auto - zwykle kabrio to banał :norty:

 

Zarejestruj go --- http://www.baur-tc.de - Bo naprawdę tych aut zostało mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, dzięki za odpowiedź.

 

Mógłbyś sprawdzić w takim razie, czy przy jeździe po nierównościach ta belka poprzeczna nad głową (z pokrętłem od dachu) jest sztywna? U mnie czuć wyraźne drgania.

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.