Skocz do zawartości

E46 Touring - problemy z alarmem, radiem + parę innych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam BMW e46 2.0d 150KM z 2002r po lifcie, mam parę problemów.

Mianowicie:

1. Alarm - udało mi się ustalić, że jest fabryczny. Problem jest tego typu, że gdy zamknę samochód kluczykiem, alarm się załączy, zakoduje, wystarczy kopnąć w koło a on się włączy, jest to takie bardzo ciche pikanie, nie wycie ale pikanie. Odzywa się chwile, potem jest cisza i chodzą już tylko same kierunki. Jest to na tyle nurtujące, że gdy stoi na parkingu i potrafi się sam włączyć i w pracy muszę wychodzić 5 razy dziennie go wyłączać. Sprawdzałem czujnik pod maską, odłączyłem problem nie zniknął. Komputer nie widzi błędu. Gdy aktywuje syrenę alarmową przez program CDIF/2 to słuchać wycie a nie pikanie. Dodam że syrena od tego "pikania" zamontowana jest w miejscu gdzie powinno znajdować się Webasto. Stawiam, że problem leży po stronie alarmu "wstrząsowego" czy też "odstraszającego", może być zbyt czule ustawiony ? Gdzie znajdę regulację tegoż oto czegoś ?

2. Radio CD Business - nie odczytuje płyt CD, odczytało jedną, przy reszcie wyskakuję Error CD. Płyty oryginalne.

3. Szyba pasażera przednia - nie opuszcza się, silniczek pracuje, szyba nie schodzi w dół. Da się ją otworzyć ręką.

4. Oświetlenie kabiny - Chodzi o tą przednią lampkę, przy lusterku w podsufitce, nie raz jak robi się ciemno to przy otwieraniu drzwi nie włącza się, tył się normalnie zapala. Nie reaguje na naciskanie przyciskiem, tzn gdy go trzymam to świeci, jak puszczę wyłącza się.

 

I jeszcze pytanie: Czy te modele posiadają automatyczne ryglowanie się drzwi po przekroczeniu 15 - 20km/h ? Da się to włączyć ?

 

Dzięęęki za odpowiedzi ! ; )

Opublikowano

AD1) W oryginalnym alarmie nie ma takiej funkcji jak odstraszanie. Jest tylko, poza oczywistymi, czujnik oddaleniowy. Czyli jak zazbrojony alarm i auto zaczniesz przemieszczać (laweta, itp...) to wtedy wyje.

Wg mnie, masz coś z modułem komfortu, lub z czujnikami krańcowymi zamykania drzwi.

 

AD2) laser możliwe, że pada. Najlepiej to sprawdzić, jak zacznie czytać płytę na pierwszym utworze, włączyć wyszukiwanie innego najlepiej z końca. Jeśli długo będzie szukać i "myśleć" to laser umiera.

 

AD3) Jeżeli da się opuścić ręką kiedy silniczek pracuje w pozycji dół a jak jest w pozycji góra, już nie, to albo nie ciągnie linki, albo wypadła szyba z szyny. Miałeś wcześniej jakieś zgrzyty przy operowaniu szybą jak jeszcze działała?

 

AD4) Prawdopodobnie elektronika samej lampki nie działa i wymiana lampki rozwiąże problem, ale też zepsuty moduł może za to odpowiadać.

 

Można zaprogramować podczas podłączenia do komputera funkcję automatycznego ryglowania pow. 20km/h i wiele innych fajnych funkcji ( jest tego ze 4 strony A4 :D ) Ja u siebie też aktywowałem samozamykanie. :D

Opublikowano

Co do szyby to były jakieś zgrzyty, zacinała się, schodziła do połowy, aż w końcu w ogóle nie schodzi.

 

Jeżeli chodzi o programowanie, to jakiego programu potrzebuje ? Teraz operuje na CDIF/2, ale nie widziałem w nim opcji kodowania ;/

Opublikowano

Jakim programem, to już nie pamiętam.

Co do szyby, to pewnie musisz kupić mechanizm ( oprócz silniczka) . Nie jest tani, ale na allegro można trafić na okazję. Ja u siebie wymieniałem, bo po trzeszczeniu następnym objawem jest właśnie, jak u Ciebie, pomielona i poplątana linka stalowa od mechanizmu. Nie baw się za wiele bo ja też podnosiłem ręką i spadła mi na dół drzwi i musiałem do czasu kupna mechanizmu podpierać deską od dołu :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.