Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie,

 

BMW E39 1996 (liczniki z modułem wymiennym w postaci kasety).

 

Jakiś czas temu moje zegary zwariowały, na chwile obecną objawy są następujące :

 

- raz na jakiś czas działają poprawnie (wszystko wraca do normy)

- temperatura wyświetlana na wyświetlaczu cyfrowym pokazuje pierdoły (aktualnie -15 C) - na stałe

- temperatura cieczy zawsze jest w pozycji pionowej (nie zależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny)

- poziom paliwa jest aktualizowany dopiero po ponownym odpaleniu samochodu

- natężenie podświetlenia wyświetlacza pulsuje (od bardzo słabo podświetlonego do bardzo jaskrawo świecącego - 1 cykl zajmuje około 1 min).

 

Wykonywałem test yzegarów i wszystko wygląda OK. nie ma zacięć wszystkie kontrolki się świecą ..

 

Panowie z serwisu powiedzili że należy wymienić cały zespół zegarów bo te mają problemy z napięciem (z bliżej nie określonych przyczyn).

 

Problem polega na tym że komplet orginalnych zegarów z zakodowaniem ma kosztować 2500 PLN !!! :shock:

Zostałem też poinformowany że nie ma innej opcji gdyż zegary od innego samochodu nie będą pasowały (tak czy inaczej trzeba je będzie zakodować w serwisie BMW !!).

 

HELP - czy możecie naświetlić sprawę czy tak jest w rzeczywistości, czy istnieje możliwość naprawy zegarów, czy mogę zaryzykować przekładkę ? czy jestem skazany na zakup nowych ?

 

Wiem na 100% że chodzi konkretnie o ten model zegarów :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=62_0197&hg=62&fg=05

 

Pozdrawiam

Asmo

Opublikowano

Jeśli test zegarow przechodzi to przyczyna chyba gdzie indziej lezy. W ASO to od razu najlepiejby wymieniali wszystko. Poza tym w mojej E39 sa zegary od innej fury i wszystko dziala. Wiadomo trzeba szukac od wozu o podobnym wyposazeniu, silniku itp.

Pozdr.

GO NAVY...
Opublikowano

To że testy przechodza to niewiele znaczy.. jak dla mnie.

Bo spadki napięć są widoczne gołym okiem na wyświetlaczu.

 

To że to wina zegarów potwierdziłem jeszcze w jednym z niezaleznych warsztatów specjalizującym sie w BMK-ach powiedzieli to samo co do wymiany .. ale nie mówili nic na temat kosztów (poprostu cena u FUS-a to 2500), a do używek oni nie chca przykładać ręki bo nie wiadomo czy z tego nie będzie problemów...

 

nigdy nie spotkałem się z takimi objawami - dlatego ptytam was.

Przestudiowałem całe forum i nie znalazłem nic na temat podobnego zjawiska.

 

Pozdrawiam

Asmo

Opublikowano

Witam

 

Ja mialem podobny problem z tel. pokladowym i z roleta tylnej szyby i w ASO Bawaria od razu powiedzieli ze nicsie nie da zrobic i trzeba nowe kupic - 2700(sama sluchawka)+1400 zl.

Nastepnie ja odpialem tylna kanape i pod nia znalazlem kostke i odpiety kabelek. Podpialem i roleta dziala do tej port. Z tel bylo tak samo, a nie dzialal bo byla zla karta SIM. Dodam, ze caly czas dzial bez zarzutu ...

 

Takze sam widzisz, ja tam juz nigdy nie pojade ...

Opublikowano

Do tego typu podejścia ASO się zdążyłem przyzywczaić ...

Dlatego sam sprawdzałem co i jak, niestety nie mam zapasowych zegarów aby podpiąć je na próbę.. dlatego pytam o doświadczenia użytkowników zgromadzonych na formum.

 

Pozdrawiam

Asmo

Opublikowano
Witam, dzis akurat bylem w ASO z podobnym problemem, padl mi wyswietlacz komputera pod zegarami tzw. kombi. DO polowy wyswietla tak ciemno ze prawie nic nie widac. Cena 2500 tys bierze sie z tad ze samo kombi czyli maszynka do wyswietlania komputera przebiegu i temp. to koszt 1500 zl i to dokaldnie tego elementu niemozesz przelozyc z innego samochodu. Jezeli u ciebie jest sprawny to pewnie mozesz kupic same zegary w kombi przelozyc od swojego i powinno smigac wszystko. Problem w tym ze kombi koduje sie po zainstalowaniu samo w okolicach 15 min po zakodowaniu pod nr nadwozia i inne takie nie pasuje juz do innej fury. Ja osobiscie nie chce wydawac 1500 zl na kobi ale slyszlem ze sa warsaty ktore to regeneruja moze ktos cos moze polecic z Wawy?
Opublikowano

Odpowiedz do zalozyciela topiku zadzwon pod nr 0602268217 i opowiedz o problemie, gosciu sluzy fachowa porada i powinen ci pomoc do tego naprawia takie cos zawodowo! Sprawdz go, mi pomogl rozwiazac problem i okazalo sie ze w ASO sie gowno znaja! Nawet nie wiedzili ze sa zaroweczki ktore podswitlaja tzw kombi. Bardzo mily gosciu, regeneracja to koszt 350 zl i caly proceder dobywa sie w ciagiu jednego dnia. Gosc mieszka w Koszalinie.

 

P.S. w razie gdyby mogl rozwiazac twoj problem mozes zpowiedziec ze go ci polecilem :cool2:

Opublikowano

Dzieki serdeczne,

 

Na srode jestem umówiony w warsztacie w Warszawie (okolicach) który specjalizuje się w takich właśnie naprawach, miły pan poinformował mnie że ma zegary aby sprawdzić czy wszystko będzie OK, jak testy będą pozytywne - to wymieniam tylko zegary (koszt od 350 do 600 PLN w zależności od wersji zegarów i wypasu M-look itd). jeśli nie przejdą to będe się musiał pofatygowac do ASO ale będę miał pełną jasność o co chodzi i co trzeba wymienić...

 

Jeszcze raz dziękuję za namiar jak coś będę się odzywał do twojego speca.

 

Pozdrawiam

Asmo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.