Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem zielony w BMW więc może pytania będą głupie ale proszę nie zamykać postu.

 

Mam auto w trakcie odbudowy. Składam dla siebie nie na sprzedaż.

Jest naprawdę delikatnie walnięte ale poleciały poduchy z przodu. Ktoś wjechał na hak. Wszystko powymieniałem ale mam poważne obawy aby wpiąć sterownik AIRBAG w instalację. Kiedyś jak składałem AUDI to przez tydzień jeździłem z nie podłączoną poduszką kierowcy, wpiąłem opór (chyba 2,2 ohma). Po tym okresie, jak nabrałem pewności, ze wszystko funkcjonuje podpiąłem poduszkę. Nic się nie działo przez następne 6 lat.

 

Nie wiem jak jest z sensorami w M-ce. Daje się je skasować i dalej użytkować , czy lepiej nie. Nie chodzi mi o kasowanie crash daty, bo to moje auto. Na razie chcę się nacieszyć parę lat. Kupiłem sobie interfejs i mam jakąś INP-ę. Wolałbym nie jeździć do serwisu bo strasznie golą, co mogę sam zrobić ?

pzdr Rysiek
Opublikowano

Poduszki są już założone. Trzeba być idiotą aby to drutować.

Problem tkwi raczej w braku ufności z mojej strony. Jestem elektronikiem i doskonale zdaję sobie sprawę jak potrafią być zawodne elementy w najmniej spodziewanym momencie.

Autem będzie jeździć poza mną moja żona, córka. Nie chciałbym aby coś odpaliło z powodu zwarcia etc.

 

Ale miałem poprzednio Peugeota i części są drogie jak cholera a poduszki są tanie (nowe) airbagi po 500 zł a sensor 700 zł. Nie ołaca sie wogole tym handlowac.

pzdr Rysiek
Opublikowano

Poleciał mi także jeden tylny napinacz od pasa, za kierowcą. Wymieniłem ale zauważyłem, że ten drugi (tylny za pasażerem) choć wygląda na nieodpalony jest jakby krótszy? Chyba jednak odpalony. W jakiej sekwencji te tylne one odpalają? Musi być zapięty, czy jak przednie to i tylne ? Widzę, że do tych tylnych napinaczy nie ma doprowadzonych żadnych dodatkowych kabli, od czujników obecności pasażera, czy tez zapiętości pasa. One chyba strzelają równolegle z przednimi ?

 

Mam też do Was pytanie odnośnie akumulatora. Z reguły zaleca się aby grzebać przy airbagach, czy przy odłączaniu sensora, na odłączonym akumulatorze. Jednak ktoś mnie ostrzegał - nie odłączaj za żadne skarby akumulatora, bo Ci mogą sterowniki nie wstać ? Jak to jest?

pzdr Rysiek
Opublikowano
Nie prawda. Jesli bedziesz grzebal przy poduszkach z podlaczonym aku to skok napiecia moze spowodowac wybuch poduszki! Ja podlaczalem wszystko na odlaczonym aku i auto smiga jak zloto bez zadnych uwalonych modulow.
Opublikowano

Pokasowałem INPą wszystkie błędy za wyjątkiem jednego:

 

"93B2 ZK10 / safety battery terminal"

 

Możecie mi wyjaśnić z czego ten błąd się generuje ?

 

Już wiem. To ta klema pirotechniczna. Podpiąłem na kabelku, przed wtyczką opornik 3,3 ohma i błąd zniknął. Odpiąłem opornik i błąd znowu jest.

błąd: "Oporność za wysoka".

Wynika z tego, że sterownik chciał odpalić tą klemę ale nie dał rady. Przepalił zapłonnik ale nabój nie wystrzelił - bo klema jest cała, nie rozerwana.

No chyba, że wtyczka zrobiła się nagle wadliwa? Czy ktoś miał też taki przypadek ?

pzdr Rysiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.