Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam !

 

Wczoraj zapalila mi sie kontrolka zarowki - zarwoka swiatla mijania do wymiany :norty:

Koncowka zarowki byla tak jakby troche stopiona :roll: :shock: , ale nie przepalona, ale ok wymienilem - problem nie zniknal :mad2: .

 

Dzis rano rozebralem prawa tylna strone i :

- oczyscilem miejsce gdzie byla zamontowana przytopina zarowka

- wtyczke, wszyszkie miejsca podlaczen wypryskalem kontakt sprayem

- kabelki podociskalem

- sprawdzilem bezpieczniki - wszystko ok... :mad2:

 

Dalej nie swieci :mad2:

 

Sytuacja wyglada tak...

http://www.youtube.com/watch?v=VdCv7U3r014&feature=youtu.be

 

 

Poradzcie cos,bo pomysly sie koncza .

Dzienks !

Edytowane przez turbojajko

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Ok sprawdzone miernikiem.

Przy wlaczonej pozycji na kostce brak napiecia :mad2:

Na pozostalych pinach cos tam pokazuje.

Co teraz ! :!: :?: :shock:

 

Dodatkowo zbadalem swiatla po lewej stronie z tylu.

Jest jakas glupia logika wbudowana...

Jak odlaczy sie zarowke ( po lewej - dzialajacej stronie) to zapalaja sie swiatla stopu :mad2:

Jak podlaczy sie z porwortem to swieca wszystkie przez 2 sekundy. Potem stopy sie wylaczaja.

 

Tak wyglada przy wlaczonych swiatlach mijania na uruchomionym silniku.

 

http://img20.imageshack.us/img20/9357/xefh.jpg

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Heh a gdzie jest ten frm ?? :shock: I jak to sprawdzic ...

 

Nie, nie mam dokladanych xenonow. Mam wszystko ori, lampki zwykle z ele. regulacja wysokosci.

 

Cos czuje w kosciach, ze sie cus w module swiatel zablokowalo, albo modul poszedl spac... :mad2: :|

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Ok , dzieki !

To napisz mi jeszcze prosze ...

Jak to poodkrecam i dobiore sie do modulu to ktore piny mam sprawdzic ?

Btw

Znalazlem na niemieckim ebuyu pelno jest modulow frm po ok 100 € , czy w przypadku wymiany trzeba to ustronstwo kodowac z komputerem ??

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Ja mogę Ci wysłać taniej. Trzeba programować i kodować. Tylko powoli znajdź problem. Masz jakąś inpę?

Ale narazie szukasz pinów 41 w X14261 lub 14 w X14260.

Zależy gdzie jest ten kolor kabla co jest w środku kostki z tyłu.

Myślę że to 41 w kostce X14261 ale sprawdź jeszcze po kolorze kabelka.

Opublikowano

OK dzieki za wsparcie !

 

Jutro postaram sie rozebrac boczek i przebacac kable. :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Jeszcze jedno. Nie będzie łatwo wpiąć się tam.

Moduł jest na dwóch śrubach góra i dół.

Potrzebny będzie kawałek kabla aby go wetknąć do pinu w kostce tak jakby od tyłu od strony kabli. Aby rozebrać kostkę musisz podważyć zatrzaski na boku od strony kabli i w przeciwną ją wysunąć. Więcej zaczaisz jak będziesz miał to na wierzchu.

Powodzenia.

Opublikowano

Siema !

 

Bylem wlasnie na kompie w BMW. Wyszlo mi, ze wisi Blad modulu oswietlania i nie da sie tego blegu skasowac :duh: .

Przymierzam sie po wieczor do rozbebeszenia boczku :twisted: i po prostu chce wypiac modul i podpiac jeszcze raz - tak dla pewnosci.

ALe juz kurcze nie wiem ... :lol: :roll: boje sie troche tego auta i jego elektroniki :mad2:

Teraz pytania :norty: :

Czy warto tykac ten modul czy lepiej zostawic fochowcom?

Jak wypne wtyczki z modulu i podepne za chwile to nic sie bardziej nie spie...li :D? ... chodzi mi o jakies gowniane elektorniczne bledy .. :duh:

Czy mozna tam psiknac kontakt sprayem ?

Czy ktos na forum , mozliwie blisko niemiec moglby mi zakodowac nowy modul ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Prawdopodobnie jest to błąd zwarcia. Warto to wiedzieć jak diagnozowałeś.

Mógł być spowodowany tą nadtopioną żarówką.

To dzieje się tak -jest zwarcie i włączasz światła. Za każdym razem modół rejestruje to. 60X i modół odłancza zasilanie na tym pinie i przy diagnozie wywala błąd że ecu do wymiany. Może być też coś w środku ecu.

Da się to uratować przy pomocy tool32 w pakiecie inpa. Jest tam resetowanie wszystkich pinów. Ja tego nie robiłem ale są na necie opisy tego jak to zrobić.

Jak nie bawisz się inpa to łatwiej go wymienić w twoim przypadku.

Nic tam nie psikaj. Nie rozbieraj bo to nic nie da.

Mam w domu taki modół bo zmieniłem na xenon u siebie. Znajdź kogoś kto ci to zaprogramuje i zakoduje bo jak założysz inny to światła będą działać ale nie będzie komunikacji z innymi ecu.

Opublikowano
jak założysz inny to światła będą działać ale nie będzie komunikacji z innymi ecu.

 

To zdanie mnie zainteresowalo ... :norty: Czyli jak podepne nowy modul to powinno wszystko teoretycznie chodzic ale nie bedzie, sie laczyl z kompem glownym czy jakos tak, right ? :roll:

Chodzi mi o to ,ze jak tak pojezdze jeszcze troche to pewnie za jakis czas gdzies sie policja przyczepi.

Z tego co piszesz, zrozumialem ,ze mozna podpiac nowy modul, i swiatelka powinny swiecic, a zaprogramuje sobie go jak bede w PL. ...pewnie na swieta :norty:

Czy to ma szanse `? :norty:

 

I jeszcze jedno ... jak nie bedzie komunikacji z innym ecu, jakie niedogodnosci moga mnie spotkac ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Mniej więcej tak. Vin będzie nie zgodny itp.

Np. nie będzie oświetlenia w podsufitce bo nie będzie komunikacji z modułem fzd. Lusterka mogą nie grzać.

Jak zmieniłem na xenon to tak miałem. Wszystko co związane ze światłami było ale to co zależne -nie.

Jak chcesz mogę ci wysłać moduł a później się dogadamy.

Opublikowano

Poszlo na priva :norty:

 

Tylko nie wiem kiedy ta wiadomosc zostanie wyslana , od pol godziny wisi w folderze "do wyslania" :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Dzieki koledzy !

 

No wiec rozbebeszylem dzisiaj boczek i zrobilem fotki. Okazalo sie ,ze sruba byla juz wczesniej ruszana( widac na niej slady wkretaka :norty: ).

Jako ,ze auto kupilem od kolegi z pracy, zadzownilem do niego i spytalem czy cos na ten temat wie...

Okazalo sie , ze kiedys , rok po zakupie byl jakis problem z elektryka auta i zostalo to wymienione na grawancji.

Oto foty tego co zastalem :

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/809/422z.jpg/]http://img809.imageshack.us/img809/2473/422z.jpg[/url]

 

http://img27.imageshack.us/img27/7066/mr9q.jpg

 

http://img13.imageshack.us/img13/6692/k4bn.jpg

 

Wyglada na to, ze mam modul FRM3. Czy da sie go uzdrowic w/w metoda?

 

PS.

zakup kabelka to nie problem. Patrzac na koszta , chyba wiecej bedzie mnie kosztowala przysylka do DE :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Znalazłem jeszcze trochę inną metodę wykonaną na frm2, ale różnica jest tylko pewnie w wybraniu odpowiedniego *.prg dla odpowiedniego modułu

 

 

Connect cable to your car, launch Toolset32 and load FRM70.prg (for FRM2).

- In the window called Select job: FRM_70, select the job status_lampen_kurzschluss_counter. In the list Results select job_status and the lamp output which is shut off due to short circuit protection.

- Send the job to the car using the F5 key. You should get an answer in the Results window and the COUNTER value should be > 0. If COUNTER is = 0 then you didn't select the right lamp output. Try finding the one(s) which have COUNTER > 0. You will look at this value later to see if the short circuit reset-job actually worked.

- Now, switch job to steuern_reset_kurzschlussabschaltung. Notice that this job requires one (1) argument: lamp_nr. Lamp_nr is a number 0-255. Enter the lamp_nr to clear in the Arguments list and select job_status under Results.

- Send the job using F5. Make sure you get an answer OKAY in the Results window.

 

Note: I don't know the mapping between each lamp and lamp_nr, so I simply sent the command 64 times for all lamp_nr from 0 to 63. Try this - I guess it can't do any harm. Since lamp_nr is supposed to be an integer, I guess possible values for lamp_nr are 0-255.

 

When you have sent kurzschlussabschaltung-commands for all lamp_nr, do the first job again (check COUNTER). If everything is good, the counters which were > 0 before should now be = 0.

 

Also, I see there are two jobs which are named quite similar - steuern_lampen_kurzschlussabschaltung and _reset_kurzschluss_sperre. I don't know the difference between these two, but if one doesn't clear your counters, I would try the other one too. Both jobs require the lamp_nr-argument.

Opublikowano
Przepraszam że o żarówkach, ale może sprawdź żarówki po drugiej stronie. komputer sam kombinuje jak optymalnie ustawić oświetlenie auta by było widoczne i nie koniecznie da się poznać organoleptycznie, która żarówka.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie !

 

Dzis spotkalem sie w Dussledorfie z kolega Chanky'm z forum (pozdrawiam ! ). W ruch poszedl laptop i program toolset32 :cool2: .

Z tego co wiem to nie udalo sie standardowa metoda wykasowac alarmu zwarcia, ale po praru probach swiatelka smigaja az milo :cool2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: .

Przy okazji Chanky zaprogramowal mi funkcje pamieci dla start-stop :cool2: ( juz za dlugo mnie to wnerwialo :twisted: )

 

Takze problem rozwiazany :cool2:

 

Btw.

Co ciekawe to modul zanotowal tylko 14 startow ze zwarciem :roll: .

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

C

 

Witam ponownie !

 

Dzis spotkalem sie w Dussledorfie z kolega Chanky'm z forum (pozdrawiam ! ). W ruch poszedl laptop i program toolset32 :cool2: .

Z tego co wiem to nie udalo sie standardowa metoda wykasowac alarmu zwarcia, ale po praru probach swiatelka smigaja az milo :cool2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: .

Przy okazji Chanky zaprogramowal mi funkcje pamieci dla start-stop :cool2: ( juz za dlugo mnie to wnerwialo :twisted: )

 

Takze problem rozwiazany :cool2:

 

Btw.

Co ciekawe to modul zanotowal tylko 14 startow ze zwarciem :roll: .

 

 

Ciekawe kto pomógł z Chankym i rozwiązaniem problemu :?: :?: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

pozdro

icon4.png
Opublikowano

:norty:

 

Oczywiscie nie mozna tu pominac udzialu kolego Kota :cool2: , ktory skontaktowal pacjenta i lekarza. :cool2:

 

Zubroweczka przywieziona swierzo i PL sie chlodzi ! :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.