Skocz do zawartości

Spadające obroty na zimnym silniku.


montecarllo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem polega na tym, że jak silnik jest zimny (po nocy) i obciążę go poprzez włączenie nawiewu na przednią szybę (klimatronik) i ogrzewania tylnej szyby to obroty spadają z 900 na jakieś 400 i muszę dodać gazu aby silnik nie zgasł. Jak silnik zlapie już temperaturę to jest wszystko ok.
e36 318i kombi 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. dodam, że przepływomierz zmieniłem na inny, silniczek krokowy oraz przepustnicę wyczyściłem a na komputerze nie ma żadnych błędów, sytuacja występuję najczęściej jak po odpaleniu silik jest właśnie mocno obciążany np przez nawiew na maxa i klimę
e36 318i kombi 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat może już było to wałkowane ale nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem BMW e36 1,6 M43 chodzi mi o to iż na zimnym silniku jak odpalę auto ale zanim to zrobię to po przekręceniu kluczyka słychać pompkę, kręcę i nic. Puszczam, jeszcze raz przekręcam kluczyk słychać pompkę i odpala, wskazówka wędruje pod 1500 po czym spada do 1000 na chwilę i powoli spada 900 i tak w dół i albo zgaśnie albo spadnie pod jakieś 200 podskoczy i tak będzie skakała kilka razy po czym po jakimś czasie się uspokoi... ale wydaje mi się że są za niskie obroty i silnik drży i trzeba ruszać na pół sprzęgle bo przygasa. No i dalej po rozgrzaniu się obroty są różne czasami są na 1000 czasami 1100 a czasami jakieś 1300 (nie falują) na tych większych jak stoję to powoli opadają do 1000 ale to bardzo powoli. Nawiązując do tego co pisałem na początku to tak jakby pompka, chociaż była wymieniana niedawno na używkę ale po zdjęciu z niej przewodu po jakimś czasie (np. po nocy) w przewodzie zasilającym jest sucho czy nie powinna trzymać paliwa i powinno się wylać? No a co do obrotów to tak jak by ssania nie było za niskie ma obroty lecz przyglądałem się na silnik i jest tylko jeden czujnik temperatury tam gdzie powinien być drugi jest śruba. Kupiłem silnik z instalacją elektryczną od niego i w wiązce nie było miejsca na drugi czujnik. :( nie mam jakoś już sił do tego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu rano po odpaleniu i właczeniu odszraniania przedniej szyby i ogrzewania tylnej silnik zgasł po ponownym odpaleniu było juz lepiej. Mam pytanie jaie powinny być obroty na ssaniu jak silnik jest zimny przy temp +4 na dworzu, u mnie były około 800 czy nie za niskie
e36 318i kombi 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że jest to spowodowane nagłym spadkiem napięcia przez włączenie klimy (odszranianie szyby) i ogrzewania szyby, silniczek krokowy wyrównuje ale wg mnie spadek jest zbyt silny i gwałtowny bąź silniczek działa z opóźnieniem , jak to mogę sprawdzić ?
e36 318i kombi 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spadek napięcia raczej nie możliwe możesz zmierzyć sobie miernikiem jak ci spada napiecie po włączeniu wszystkich odbiorników to znaczy mierzysz ile ładuje bez włączonych odbiorników potem włączasz wszystko i porównujesz wynik. troche tak wyglada jak by nie chodził na wszystkie gary na niskich obrotach nie wiem czy to się tak wydaje bo to filmik ale ja bym podmienił ten krokowiec. Heh wychodzi na to ze alternator stawia tak duży opór ze zadusza silnik oczywiście to tylko ironia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.