Skocz do zawartości

[E39] 525TDS Regulator napięcia Valeo


lukeranger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Mam problem z niedomagającym alternatorem Valeo 95A, a mianowicie jest słabe ładowanie (11,6V) i regulator napięcia jest już do wymiany. Tylko sprawa wygląda tak, że dot ego alternatora podchodzą dwa regulatory Valeo, a jedyna różnica to taka, że jeden jest na 3 piny, a drugi ma 2 piny. Poza tym ten na 3 piny mam dwa oczka do podłączenia do alternatora, a ten na 2 piny ma jedno oczko. Poniżej zamieszczam zdjęcia tych dwóch regulatorów:

 

http://skomorucha.edomena.pl/obrazki/BMW/reg1.jpg

 

http://skomorucha.edomena.pl/obrazki/BMW/reg2.jpg

 

Sprawdziłem u siebie jaki mam zamontowany i wsadzony jest z 3 pinami (tylko tyle co udało mi się dojrzeć bez wyciągania alternatora). Tylko szukam podpowiedzi czy mógłbym zamiast tego 3-pinowego wsadzić 2-pinowy, ponieważ kabel z kostką, który dochodzi do alternatora jest dwużyłowy i podłączenie jest na 2 piny. (kostka jest normalna, pasująca na 3 piny, ale jeden pin jest usunięty.

 

Moje pytanie wynika stąd, że te dwa regulatory różnią się tylko jednym pinem i wynika, że w mojej becie ten trzeci nie jest wykorzystywany (tylko czy aby na pewno), a różnica cenowa to 40,00 zł. 2-pinowy kosztuje 60,00 zł, a 3-pinowy 100,00 zł i nie chciałbym nie potrzebnie wydawać kasę.

 

Czy ktoś ma może z tym doświadczenie, albo orientuję się jak to faktycznie wygląda,to bardzo prosiłbym o informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trać kasy i czasu na ten valeo.One są z pyty wycięte.Przerabiałem to w 523.Pod obciążeniem klękał.Miałem 80A.Fabryczny.Za 100 pln.kupilem Boscha 120A ,zmienilem szczotki(nie było to konieczne)i zero problemów.Dodam,że w Valeo wszystko było OK.Pasuje bez przeróbek i ma spory zapas co powinno przełożyć się na żywotnośc.Zrób to samo.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Dowiedziałem się już, że te regulatory ze zdjęcia to chińskie badziewia. W ofercie sprzedaży tak były opisane, że zrozumiałem że są to regulatory Valeo, ale na szczęście nie kupiłem tego czegoś ;) Na razie zamówiłem same szczotki i w wolnej chwili wymienię je i zobaczę czy to przyniesie jakiś skutek. Jeżeli nie to na pewno będę szukał jakiegoś używanego altka Boscha, bo cena za sam regulator Valeo to jakaś porażka :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.