Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Mam problem z niedomagającym alternatorem Valeo 95A, a mianowicie jest słabe ładowanie (11,6V) i regulator napięcia jest już do wymiany. Tylko sprawa wygląda tak, że dot ego alternatora podchodzą dwa regulatory Valeo, a jedyna różnica to taka, że jeden jest na 3 piny, a drugi ma 2 piny. Poza tym ten na 3 piny mam dwa oczka do podłączenia do alternatora, a ten na 2 piny ma jedno oczko. Poniżej zamieszczam zdjęcia tych dwóch regulatorów:

 

http://skomorucha.edomena.pl/obrazki/BMW/reg1.jpg

 

http://skomorucha.edomena.pl/obrazki/BMW/reg2.jpg

 

Sprawdziłem u siebie jaki mam zamontowany i wsadzony jest z 3 pinami (tylko tyle co udało mi się dojrzeć bez wyciągania alternatora). Tylko szukam podpowiedzi czy mógłbym zamiast tego 3-pinowego wsadzić 2-pinowy, ponieważ kabel z kostką, który dochodzi do alternatora jest dwużyłowy i podłączenie jest na 2 piny. (kostka jest normalna, pasująca na 3 piny, ale jeden pin jest usunięty.

 

Moje pytanie wynika stąd, że te dwa regulatory różnią się tylko jednym pinem i wynika, że w mojej becie ten trzeci nie jest wykorzystywany (tylko czy aby na pewno), a różnica cenowa to 40,00 zł. 2-pinowy kosztuje 60,00 zł, a 3-pinowy 100,00 zł i nie chciałbym nie potrzebnie wydawać kasę.

 

Czy ktoś ma może z tym doświadczenie, albo orientuję się jak to faktycznie wygląda,to bardzo prosiłbym o informację.

Opublikowano
Nie trać kasy i czasu na ten valeo.One są z pyty wycięte.Przerabiałem to w 523.Pod obciążeniem klękał.Miałem 80A.Fabryczny.Za 100 pln.kupilem Boscha 120A ,zmienilem szczotki(nie było to konieczne)i zero problemów.Dodam,że w Valeo wszystko było OK.Pasuje bez przeróbek i ma spory zapas co powinno przełożyć się na żywotnośc.Zrób to samo.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Dowiedziałem się już, że te regulatory ze zdjęcia to chińskie badziewia. W ofercie sprzedaży tak były opisane, że zrozumiałem że są to regulatory Valeo, ale na szczęście nie kupiłem tego czegoś ;) Na razie zamówiłem same szczotki i w wolnej chwili wymienię je i zobaczę czy to przyniesie jakiś skutek. Jeżeli nie to na pewno będę szukał jakiegoś używanego altka Boscha, bo cena za sam regulator Valeo to jakaś porażka :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.