Skocz do zawartości

e30, 325 1989 WBAAG51030EA44685


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od dawna szukam ciekawej e30, ale moim wymaganiem jest klimatyzacja, co stwarza nie lada problem. Znalazłem coś takiego http://otomoto.pl/bmw-325-bmw-325i-klima-skora-C30487143.html Niby miała być coupe, no ale trzeba iść na kompromisy :P

Rozmawiałem z właścicielem i tak:

- auto kupił od znajomego, przebieg trochę ponad 260 tyś. Od 2008 roku nakręcił nią te 60tyś. Powód sprzedaży, to niby zakup drugiego auta, a e30 stoi niby nie używana.

-Skóra w środku to wymysł poprzedniego właściciela, który był tapicerem. Nie powiem, nawet ciekawie to wygląda.

- Gaz w aucie to nie jest sekwencja, a butli kończy się w tym roku legalizacja. To mnie trochę martwi, bo na starcie muszę założyć inną instalację gazową, co jest dość sporym wydatkiem. Auto już kilka lat na tym gazie jeździ, właściciel nie zmieniał, bo mu się to nie opłacało.

- Co do korozji. Mówi, że trzeba się naszukać, aby coś znaleźć, ale niby jakieś dwa, małe ogniska są.

- Znajomy sprzedał mu ją, ponieważ nie mógł sobie poradzić z naprawą głowicy. Obecny właściciel mówi, że głowicę ma od silnika z przebiegiem 160tyś.

 

Co sądzicie o tym aucie? Co jeszcze mogę sprawdzić będąc na miejscu? O co ewentualnie pytać właściciela.

 

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

zobacz jak to zrobione i czy działa.

z fabryki bez klimy wyszła.

 

 

 

Numer podwozia WBAAG51030EA44685

Kod typu AG51

Typ 325I (EUR)

Typoszereg E E30 (5)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M20

Pojemność skokowa 2.50

Moc 141

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Tapicerka (0269)

Data prod. 1989-04-21

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.

S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse

S681A DACHANTENNE Antena dachowa

S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy poszukiwaniu E30 trzeba przede wszystkim patrzeć na stan blacharski, potem techniczny a takie rzeczy jak wyposażenie to tylko miły dodatek który można sobie dołożyć później (tak jak tu zrobiono z klimą) :) Jest bardzo dużo miejsc gdzie E30 lubi zgnić, a w touringu jest tych miejsc jeszcze więcej. W tourasie za taką kase i z gazem na śrubkę powinno być ich jak najmniej.

Buda lubi pękać przy przednich kielichach, od rogu półki na akumulator i czasem z drugiej strony, między kielichem a fartuchem. Sprawdź też łączenia kielichów z podłużnicami. W touringu dodatkowo czasem dupsko się urywa na wysokości słupka C

 

A poza tym to standard - doły drzwi, progi, doły błotników, kwadraty na podnośnik, półka na aku i pod skrzynką bezpieczników, tylne nadkola z zewnątrz i od wewnątrz (trzeba wyciągnąć tapicerki z bagażnika), kieszonki w bagażniku, tylna klapa, przy wlewie paliwa, pas tylny przy uchu holowniczym, rogi podszybia. Podłoga - z tyłu można unieść wykładzinę i sprawdzić, z przodu niestety trzeba już od spodu patrzeć. Jak kwadraty zgnite to na 99% narożniki podłogi do roboty. A ak są dziury na wylot to już jest tragedia ;)

Ta nie ma szybra więc jest szansa, że jeszcze żywa :)

 

Przebiegiem bym się nie sugerował, samochód ma 24 lata a gaz to pewnie założony po to żeby nie jeździć ;)

 

Z rzeczy technicznych to jeśli się nie orientujesz ani nie miałeś wcześniej doczynienia z tym silnikiem to warto wziąć ze sobą kogoś kumatego bo możesz się nie zorientować co do faktycznego jego stanu, a wiadomo żaden sprzedawca nie powie że silnik na złom się nadaje ;) Ale jak to ma gaz na śrubke to szatanem pewnie nie jest. Zawias, wycieki itd to na stację diagnostyczną i cośtam sprawdzą zawsze za pare zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj na ogledzinach. Pierwsze wrazenie nie jest zle. To, co mi sie nie podobalo, to strasznie zmeczona tapicerka. Jakos nie moge w to uwierzyc, ze ta skora ma 70 tysiecy. Ogolnie na zdjeciach wyglada to dobrze, na zywo niestety nie. Robota jakiegos partacza. Jestem pozytywnie zaskoczony mala iloscia rdzy. Znalazlem troche we wlewie i pod uszczelka na tylnej klapie. Kielichy i progi zdrowe. Lewa strona auta mi sie nie podoba, lakier wyglada na troche swiezszy, a tylne drzwi sa nierowno osadzone. Zle osadzone sa tez reflektory, ale nie widzialem miejsc napraw blacharskich z przodu. Jechalem obwodnica i zauwazylem, ze auto delikatnie sciaga na prawa strone. To moze byc spory problem, bo moglo kiedys miec dzwona... co do silnika to na biegu jalowym obroty minimalnie faluja, ale auto elegancko sie wkreca. Po redukcji, uslyszalem chwilowe buczenie z tylu, nie wiem, co to moze byc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.