Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, prosze o pomoc ponieważ z racji ślizgajacego się sprzęgła zdjąłem skrzynie i sprzęgło, okazało się ze mam jednomas plus tarcze ze sprężynkami i do tego docisk od m20, sprzęgło ma 9,5mm wiec raczej to nie jego wina, wydaje się zabrudzone i nie szorstkie wogole, czy to może być powód? Zestaw jest tradycyjnie 228mm, czy warto przerobić na 240mm czy zawieźć na regenerację w celu znalezienia przyczyny?

20130911_123710.jpg

Opublikowano
No właśnie nie było, ślizgalo się przy mocniejszym dodawaniu gazu, normalnie szlo jeździć, jedynie dużo ciemnego osadu było ale chyba to standard.
Opublikowano
U mnie sprzęgło jest tez w dobrym stanie nie ma w nim oleju ostatnio zaczęło mi się ślizgać za chwile przestało i wczoraj znów zaczęło raz się ślizga raz nie jeszcze nie zaglądałem tam ale podejrzewam że siłownik który naciska na wysprzęglik się blokuje nie odbija do końca i w efekcie sprzęgło może nie spinać do końca i się ślizga sprawdź to.
Opublikowano
Nie doczytałem kolega napisał że docisk jest z m20 jeśli reszta jest też od m20 to powinno być ok jeśli sam docisk z m20 prawdopodobnie wygląda to tak że pomiędzy kołem zamachowym a dociskiem jest zbyt duża odległość i po skręceniu wszystkiego tarcza nie jest dostatecznie mocno ściśnięta.Jeśli sprzęgło wcześniej działało dobrze znaczy się ze tarcza zużyła się do tej grubości przy której nie będzie właściwie ściskana i zaczęło się ślizgać.Jedyna rada wymienić tarczę co niestety jest mało profesjonalne wiec najlepiej kupić nowe sprzęgło.
Opublikowano
Sama tarcza jest tańsza niż docisk.Docisk jest dobry i tarcza też problem tkwi na tym że dokręcając docisk opiera się o tarczę powierzchnia ślizgowa a obudowa nie dotyka zamachu i dokręcając napina się sprężynę jest to wyliczone że w momencie w którym obudowa dotknie koła zamachowego sprężyna jest właściwie napięta.Ta odległość jest to napięcie sprężyny ale jest w niej wliczone tez zużycie tarczy bo w momencie w którym tarcza jest zużyta przy składaniu odległość zmniejsza się i sprężyna musi być tak napięta by było ok.Sprzęgło liczone jest w komplecie jeśli docisk jest inny to działało do momentu w którym tarcza zużyła się na tyle że sprężyna nie jest dobrze napięta i z stąd te kwiatki po prostu to jest modzenie i niby pasuje ale nie do końca.Po za tym lepiej kupić całe sprzęgło takie jak powinno być będzie raz zrobione i nie będzie już więcej powrotu do tego tematu. Starałem się w miarę łopatologicznie to wytłumaczyć ale ciężko jest bez ilustracji.
Opublikowano
od czego jest skrzynia ? M20 czy M50? Może się nie do końca zgadzać dystans między silnikiem a skrzynią i stąd cały kłopot... Jeśli jest tak, jak mówię to teraz od czego sprzęgło tam wpasować? :)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.