Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamierzam kupic komplet kół zimowych.

Opony musza być ROF, a felgi.....no właśnie. Teoretycznie mówią i piszą ze powinno się do RunFlatów dobierać felgi z oznaczeniem EH2+.

Spora czesc osób jezdzacych na ROF mowi ze normalne felgi w 100% wystarczają, inni ze jednak powinno się EH2+ kupic. Problem jest taki ze felg EH2 jest jak na lekarstwo w rozstawie 5x120 i sa brzydkie po prostu....

W sumie prawie jestem zdecydoany na "normalne" felgi z gamy OZ....ale one nie sa EH2+

Wyraźcie proszę swoje opinie....

 

pozdrawiam

Opublikowano

W sumie prawie jestem zdecydoany na "normalne" felgi z gamy OZ....ale one nie sa EH2+

Wyraźcie proszę swoje opinie....

 

Masz duza szanse na to, ze zwykle felgi, predzej czy pozniej Ci popekaja, gdy bedziesz jezdzil na nich na runflatach.

Opublikowano

bo.....??

mógł byś rozinąć to stwierdzenie?

bo nie wierze ze felgi typu OZ popękają tylko dlatego że opona ROF jest troszkę ciezsza i twardsza od zwykłej.... :lol:

prędzej felgi powinny pękac od obniżonych zawieszeń, czy "betonowych" gwintów, ale nie od opon.....

Opublikowano
bo.....??

mógł byś rozinąć to stwierdzenie?

bo nie wierze ze felgi typu OZ popękają tylko dlatego że opona ROF jest troszkę ciezsza i twardsza od zwykłej.... :lol:

 

Bo opony typu runflat maja duzo twardsze scianki, problem oczywiscie nie dotyczy wszystkich modeli opon, ale na pewno wiekszosci. Przez to na felge sa przenoszone duze wibracje (ktore normalnie sa tlumione przez opone), powoduje to zmeczenie materialu i utrate wytrzymalosci (wtedy nawet niewielkie uderzenie powoduje pekniecie felgi). Aby rozwiazac ten problem wiekszosc producentow zaczela wzmacniac wewnetrzne ranty (sa grubsze) w felgach EH2+.

 

Jezeli to co pisze nadal wydaje Ci sie smieszne, to popatrz jak masowo pekaly pierwsze felgi OEMowe BMW w modelach E9x, E6x, ktore mialy stopki EH2+, ale nie posiadaly wzmocnionych rantow (pozniej BMW poprawilo czesc modeli felg). Problem byl globalny, zebys za chwile nie napisal, ze byl to wynik jazdy po polskich drogach.

 

prędzej felgi powinny pękac od obniżonych zawieszeń, czy "betonowych" gwintów, ale nie od opon.....

 

To akurat nie ma kompletnie zadnego wplywu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.