Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam kilka problemów z nowokupionym E46.

Autko to e46 2004 330d 204 KM, więc miła zabawka ale widać że nasi tu byli bo dioda od airbaga podłączona pod zapłon. Aktualnie jestem w trakcie napraw ale potrzebuję porady.

 

Autko miało przygodę lewą stroną. Rysa po boku, jaśki w drzwiach otwarte. Teraz zabieram się do walki z airbagami i chcę zrobić wszytko na tip top bez oddawania elektrykom którzy nasadzają mi oporników gdzie się da lub dadzą diodę tym razem pod kontrolkę od ABS. Może ktoś z was miał podobnie i wie co to może być albo jak to pokonać samodzielnie.

 

W aucie wywalone były boczne poduszki w lewych drzwiach przód + tył i zapisany crash w sensorze airbag.

Wymieniłem wszystko zgodnie z numerami, sensor na 2004 rok o tym samym numerze boscha. Crash zniknął i możemy walczyć dalej. Wyeminiłem poduszkę lewą z tyłu i lewą z przodu. Dwunabojowa roczniki 2003, 2004 wtyczki płaskie takie jak stare. Ale w nowym sensorze wskakuje z tyłu błąd plausibility na lewą i prawą poduchę ! Czytałem że to może być poduszka jednonabojowa zapisana w sensorze i stąd błąd. Ale jednonabojowe były w przedliftach więc skoro sensor jest 2004 i poduchy 2004 to nie powinno być to problemem. Dodatkowo ja się pytam czemu prawa poducha wywala błąd skoro wszystko tam jest OK!.

 

Tak to wygląda w inpie. Sensory uderzeniowe wyglądają programowo na całe więc ich nie ruszam.

 

RESULT: 5 errors in error memory ! -------------------------------------------------------------

8 Ignition circuit ZK7 / Side airbag rear right

Error frequency : 1

Plausibility error Error currently present Error not sporadic -------------------------------------------------------------

7 Ignition circuit ZK6 / Side airbag rear left

Error frequency : 1

Plausibility error Error currently present Error not sporadic -------------------------------------------------------------

112 Seat occupancy sensor

Error frequency : 1

Error currently present Check short to positive Error not sporadic -------------------------------------------------------------

5 Ignition circuit ZK4 / Side airbag front left

Error frequency : 1

Error currently present Resistance too small Error not sporadic -------------------------------------------------------------

9 Ignition circuit ZK8 / Head airbag (ITS) left

Error frequency : 1

Error currently present Resistance too large Error not sporadic

 

Poduszki z tyłu roczniki 2003-2004 czyli po lifcie ale wychodzi plausibility, jak z tym wygrać? Czy da radę jakoś sensor samemu przeprogramować jeżeli to rzeczywiście w nim jest rzecz?

 

Poducha z przodu lewa sprawna rocznik 2003 nowa, po odłączeniu resistance too high, po podłączeniu too low... Czy to może być wina przerwanej wiązki albo czegoś po drodze od czujnika do poduszki? Jakiegoś przetarcia, złego podłączenia? Kostka sie zgadza, Czy da radę sprawdzić oporność poduszki na prawej przedniej? W celu porównania czy w lewej jest tak samo? Ile powinno być na przodzie?

 

Kurtyna lewa to najmniejszy problem bo po podłączeniu drugiej błąd znika, z matą w siedzeniu podejrzewam że tylko wymiana lub emulator ale to jest opisane na forum więc sobie poradzę.

 

Nie chcę oddawać auta rzeźnikowi który mi nasadza oporników tam gdzie nie widać. Chcę żeby wszystko działało więc wymieniam ale coś tu nie bangla, proszę o pomoc bo autko warte jest poświęcenia kilku godzin pracy.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

8 i 7 to błędy tylnych poduszek bocznych które nie są zapisane w nowym serowniku airbag trzeba zakodować go do twojego samochodu. a nie kupować o takich samych numerach bo zawsze później trzeba zakodować lub wsadzić stary i usunąć crash data

112 zwarcie do plusa - przewody do sterownika maty pasażera

5 rezystancja za mała zwarcie miedzy przewodami zapłonowymi poduszki ew uszkodzony sterownik lub poduszka sprawdź multimetrem przewody przejścia na odłączonym module i poduszce opór miedzy przewodami max 1 Ohm

miedzy sobą nie może byc zwarcia, jeżeli miedzy sobą będzie ok 2 Ohm znaczy ze po drodze dali już rezystor i jak podłączasz sprawna poduszkę to opór spada bo to połączenie równoległe

9 kurtyna za duża rezystancja sprawdź przewody jak ok to uszkodzony sterownik lub poduszka

 

NIE mierz rezystancji poduszek multimetrem bo aby sprawdzić opór multimetr wysyła tam napięcie i mierzy jego spadek a to może spowodować detonację

 

Dwu nabojowe poduszki są tylko z przodu dla kierowcy i pasażera jak mają dwie kostki to dwu nabojowe jak jedną jedno

 

 

 

mata pewnie ok cos na przewodach raczej sprawdz jeszcze kostki łączące drzwi z budą tam potrafią piny śniedzieć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.