Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio wybrałem się na dela w ŁDZ. Kolega ma merca W202 2.8 190 kucy Ścigneliśmy się na prostej i okazało się że jeśli jechałem na kick downie i on też bo oboje mamy skrzyni automatyczną byliśmy prawie w tym samym momencie na mecie. Ale na drugim kursie ten znajomy ręcznie zmieniał biegi korzystając z opcji 1,2,3,4 na skrzyni.

Czy można tak eksploatować skrzynię ?? Moim zdaniem do błąd. To ograniczenie biegów ma być używane do zjazdów z dużych pochyleń żeby nie przegrzać klocków z tego co czytałem.

Nie używałem nigdy w ten sposób skrzyni. Mam 5HP30 z trybem PRND432. Upiera się że używanie skrzyni w ten sposób nie może jej uszkodzić. Jak myślicie ??

Nie jestem zwolennikiem takiego katowania fury zwłaszcza że już 1 skrzynie mam za sobą bo wyskoczył kosz wstecznego.

Opublikowano
To żadne katowanie. Te 432 to jest elektroniczny kaganiec w skrzyni mechanicznie sie nic nie zmienia. Spokojnie mozna przerzucac.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

5hp30 jest ponoc mocna, mi się jej nie udało rozwalić (mam tryby PNRD M+/- 12345) a różne rzeczy robię i b. często decha do końca

jak by tam był mocniejszy silnik i inne auto nie 7 to tak.. ale v8 jest za małe

 

generalnie i tak skrzynia zmieni sama bieg w obie strony na manualu jak za niskie albo za wysokie obroty (chyba tylko z 1 na 2)

a w dół z każdego.

 

w202 190koni - kolega chce się zabić tym złomem ?

http://euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_1997/18.aspx

Opublikowano
No i zrobił bo tutaj prawa fizyki działają a nie ambicja czy odczytywanie cyferek ze statystyk. On ma 190 kucy i wazy 1500kg ja mam 286 i ważę 2000 do masy auta dodałem już moją masę oraz paliwo zarówno u siebie jak i u niego. Więc odejście ma szybsze ze względu na masę to 1, silniki V zawsze z dołu zbierają się wolniej niż rzędowe 6stki to 2 argument a trzeci taki że oboje mieliśmy automaty więc to nie był konkurs umiejętności jazdy a zaledwie tego kto szybciej wciśnie w podłogę pedał. Jeśli on ręcznie przerzucał to mógł wyżej pokręcić silnik a u mnie zrzucał automatycznie. Oczywiście że potem go rozpykiwałem bo szybciej nie poleci ale sam start miał lepszy. Tak czy siak namówił mnie na takie ściganie ponieważ sprzedaje swoją i chciał się przekonać kto będzie szybszy przed sprzedażą. Jestem przeciwnikiem katowania aut zwłaszcza 7er więc był to jednorazowy wyskok. W przyszłości planuje kupić coś o lepszej proporcji masy do mocy w manualu żeby się "pobawić" oczywiście nie stwarzając zagrożenia dla innych. Na prawdę wnerwia mnie latanie 190 po mieście i wyprzedzanie wszystkich na drodze. To szukanie wypadku po prostu....
Opublikowano

ale to nie żadne katowanie... te auta są pod to przystosowane, byle nie deptać zimą po 5 sekundach do dechy

 

Do latania po mieście trzeba mieć hamulce - i tutaj dobrym przykładem jest seryjne Volvo S80 T6, ale już

E65 745 też daje radę (E38, przynajmniej w wersji 750 absolutnie nie).

 

Druga sprawa że do jazdy zygzakami pomiędzy autami się RWD nie nadaje, prawie każdy FWD go objedzie,

zwłaszcza jak popada i są koleiny. FWD ze szperą ma wtedy nieziemskie odejście w porównaniu do RWD.

 

przyszłe auto:

mniejsza masa niepotrzebna - więcej koni po prostu, nissan dodał 0.3 litra do swojego silnika V6 3.5

i teraz robią 3.8l V6 i auta po 1.7 tony mają 2.8 do setki (szpery, 4x4).

Opublikowano
boze ten troll nzowu z tymi gwiazdkami w testach wyskakuje, co cie to interesuje w ogole kto czym jezdzi, ogarnij sie

 

no bo bo bo, złom jakiś okrutny tu wyprzedza BMW !!!!

Opublikowano

oczywiście że lepsze w określonych warunkach - których jest wiele na drodze, oczywiście nie we wszystkich.

 

Nie zapewni takiego kopa jak RWD na samym starcie, ale zalety FWD:

 

1. przy dużych prędkościach to jest odlot jak to się prowadzi w zakrętach grubo ponad 200km/h "na pełnej piździe"

(na prostych jest identyko z RWD), czegoś takiego nie zapewnia RWD - obłędna precyzja kierowania, i super stabilność

nawet jak nawierzchnia jest bardzo wątpliwa (dziury i hopki).

 

2. śnieg, po prostu biało na drodze, RWD nie ma żadnych, ale to żadnych szans z FWD (i oba nie mają szans z

dobrym 4x4 - czytaj niektóre quattro, quadra, niektóre AWD volvo, itp..).

przyczyna, odjeżdżający tył na prawie każdym zakręcie i brak możliwości sterowania "wektorem ciągu" - efekt

z trakcją czy bez dramatycznie ale to dramatycznie wolniej po zaśnieżonej drodze z zakrętami od FWD.

 

Oczywiście płaskie tory i płaskie drogi to tam RWD wygrywa. RWD jest gorszy do opanowania przez elektronikę,

generalnie tam gdzie trzeba dużo mocy na kiepski asfalt przenieść w trakcie manewrów FWD wygrywa, jak mamy

dobre opony i dobrą drogę i nie gubi przyczepności po drodze to FWD przeniesie trochę więcej mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.