Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu walczę z problemem spadku mocy i wszystko zostało już zrobione zgodnie z sugestiami mechanika oraz kolegów z forum.

Jest jednak jeden objaw, który mój przypadek odróżnia od pozostałych, a mianowicie jeśli podczas przyspieszania wjadę w jakąś dziurę, to na chwilę (1-2 sek.) auto odzyskuje pełną moc, po czym znowu wraca muł.

Czyli, pod wpływem mocniejszego uderzenia coś się w aucie na chwilkę budzi, jednak jest to tak krótki okres, że nie możne tego zaobserwować na DIS-ie.

Czy ktoś miał taki przypadek? Będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano

odczyty w czasie jazdy (140km/h) w normie, może trochę masy za dużo, ale EGR był sprawdzany i działa dobrze (robiony był test w DIS-ie). Przepływomierz podmieniany był 2 razy (raz Bosch raz Pierburg) i takie same odczyty były.

Ciśnienie doładowania OK, ok. 2300mbar przy pedale w podłodze, masa ok. 900mg/stroke, ciśnienie na listwie CR również w normie. Pompa liniowa wymieniona (Pierburg/TI Automotive) bo zdechła ok. rok temu, pokazuje 3,9 bar za biegu jałowym i 3,6-3,7 bar pod obciążeniem. Elektrozawór EGR wymieniony (nowy Pierburg). Kompresja zmierzona fizycznie książkowa, korekty na 4 wtryskach w ok. 0,0 - 0,1 a na dwóch pozostałych w ok. 0,6 - 0,7.

Silnik delikatnie drży na wolnych obrotach, a przy włączonej klimie, trzeba podczas ruszania więcej przygazować bo się dusi, a wcześniej tak nie było. Nie robiło mu różnicy czy klima jest włączona czy wyłączona i szedł do prawie 240 km/h, a teraz ok. 190-195 km/h max. Wiem, że problem dotyczy jakiejś elektrycznej błahostki, bo wstrząsy na mechanikę nie mają wpływu, tylko jak to cholera znaleźć?

Opublikowano
odczyty w czasie jazdy (140km/h) w normie, może trochę masy za dużo, ale EGR był sprawdzany i działa dobrze (robiony był test w DIS-ie). Przepływomierz podmieniany był 2 razy (raz Bosch raz Pierburg) i takie same odczyty były.

Ciśnienie doładowania OK, ok. 2300mbar przy pedale w podłodze, masa ok. 900mg/stroke, ciśnienie na listwie CR również w normie. Pompa liniowa wymieniona (Pierburg/TI Automotive) bo zdechła ok. rok temu, pokazuje 3,9 bar za biegu jałowym i 3,6-3,7 bar pod obciążeniem. Elektrozawór EGR wymieniony (nowy Pierburg). Kompresja zmierzona fizycznie książkowa, korekty na 4 wtryskach w ok. 0,0 - 0,1 a na dwóch pozostałych w ok. 0,6 - 0,7.

Silnik delikatnie drży na wolnych obrotach, a przy włączonej klimie, trzeba podczas ruszania więcej przygazować bo się dusi, a wcześniej tak nie było. Nie robiło mu różnicy czy klima jest włączona czy wyłączona i szedł do prawie 240 km/h, a teraz ok. 190-195 km/h max. Wiem, że problem dotyczy jakiejś elektrycznej błahostki, bo wstrząsy na mechanikę nie mają wpływu, tylko jak to cholera znaleźć?

 

Ale ma tylko problem z osiagnieciem predkosci maksymalnej czy ogolnie slabo sie zbiera ?

Co do klimy to zawsze przy wlaczeniu czuc delikatny spadek mocy ale normalnie bez gazu operujac samym sprzeglem powinienes ruszyc.

Opublikowano

Brakuje dołu, od ok. 2500 rpm idzie w miarę dobrze. Wczoraj wieczorem, jak się trochę luźniej zrobiło, pojeździłem trochę po autostradzie dookoła Krakowa i na równym (płaskim) nie udało się osiągnąć więcej niż 195 km/h, z góry rozpędził się do 215 i później dał radę utrzymać tę prędkość.

 

Aktualne odczyty livedata z wczoraj:

Ciśnienie na listwie CR: specified = measured w całym zakresie obrotów i obciążenia

Presupply preassure: 3,67 bar przy maksymalnym obciążeniu, 3,95 bar na biegu jałowym

Masa powietrza: specified = measured (jeśli EGR pracuje, czyli bez obciążenia), a podczas przyspieszania, czy powyżej 150 km/h EGR zamknięty i masa wyższa o ok. 200mg

Turbo: podczas przyspieszania specified = measured (max odnotowane ciśnienie powietrza doładowania 2240 mbar), po ustabilizowaniu prędkości na 140 km/h ciśnienie mierzone niższe o ok. 150-200 mbar i to jest jedyna rzecz, która mnie zastanawia, bo chyba też powinno być specified = measured. Niestety, podczas przyspieszania od zera nie da się sprawdzić czy ciśnienie doładowania jest takie jak trzeba.

 

Zmierzyłem też manometrem ciśnienie paliwa na wyjściu ze zbiornika i wyszło 0,2 bar, a chyba powinno być 0,5 bar. Sądzę jednak, że to nie ma większego znaczenia, bo ciśnienie przed pompą CR jest w normie.

Opublikowano

Na cisnienie w baku nie patrz, bo pompka w baku wyrownuje paliwo miedzy komorami.

Ciekawi mnie jeszcze cisnienie CR jakie masz przy zamułce i gdy przekraczasz 2500.

 

W sumie moja tez ma muła do ok 3000obr, czasami ma lepsze dni i idzie pieknie.

U mnie na stówe winowajcą jest przepływka.

 

Pamietaj, ze jak podmieniasz przepływkę, to musisz skasować jej adaptację, bo na nowej bedziesz miał wyuczone "stare" parametry i bedzie sie zbierać tak samo źle.

Opublikowano
Ciśnienie CR w całym zakresie specified = measured, a przepływomierz podmieniałem już 2 razy. Raz był nowy Bosch, a później nowy Pierburg i odczyty były identyczne. Z tego co słyszałem, jak przepływomierz zdycha to czyta za mało masy i zamula zmniejszając dawki paliwa. W M57 z E39 nie ma przepustnicy, a masa powietrza jest regulowana wyłącznie EGR-em, wiec nigdy nie ma pewności, czy przepływka mierzy dobrze. Jeśli jednak odczyty masy pokrywają się z wartościami mapowymi, to raczej przepływomierz mierzy dobrze.
Opublikowano
Na cisnienie w baku nie patrz, bo pompka w baku wyrownuje paliwo miedzy komorami.

Nie do końca tylko wyrównuje paliwo między komorami. Głównym zadaniem pompki w zbiorniku jest zasilenie pompy liniowej (progowej), a przelew paliwa między komorami realizowany jest przez ssącą pompę strumieniową, która znowu jest napędzana strumieniem paliwa z pompki elektrycznej.

Opublikowano
Ciśnienie CR w całym zakresie specified = measured, a przepływomierz podmieniałem już 2 razy. Raz był nowy Bosch, a później nowy Pierburg i odczyty były identyczne. Z tego co słyszałem, jak przepływomierz zdycha to czyta za mało masy i zamula zmniejszając dawki paliwa. W M57 z E39 nie ma przepustnicy, a masa powietrza jest regulowana wyłącznie EGR-em, wiec nigdy nie ma pewności, czy przepływka mierzy dobrze. Jeśli jednak odczyty masy pokrywają się z wartościami mapowymi, to raczej przepływomierz mierzy dobrze.

 

Nie mierzy dobrze, bo po 1-sze przy max bucie powinienes miec ponad 1100mg/stroke, a masz 900.

Przeplywka jest jedynym miernikiem, w którym wartość zmierzona ma być sporo wieksza, niz wartość oczekiwana.

Poza tym, przy podmianie przeplywki musisz zresetować adaptacje, mechanicy nazywają to przeprogramowaniem ECU, za co zbierają sporo kasy za jeden "klik" w DIS-sie.

Chodzi o to, ze przy nowej przeplywce, masz wciąż wyuczony pomiar ze starej przeplywki.

Dobrze to obserwuję u siebie, jak mam wyuczone ECU do przeplywki sprawnie działającej, to w dzień, w ktorym przepływomierz stroi focha jest zawahanie przy przyroście obrotów.

Jest to operacja pomiajna i niestety wprowadzająca w błąd, bo przy podmianie wykluczasz wadliwe działanie przepływomierza.

Opublikowano (edytowane)
Ciśnienie CR w całym zakresie specified = measured, a przepływomierz podmieniałem już 2 razy. Raz był nowy Bosch, a później nowy Pierburg i odczyty były identyczne. Z tego co słyszałem, jak przepływomierz zdycha to czyta za mało masy i zamula zmniejszając dawki paliwa. W M57 z E39 nie ma przepustnicy, a masa powietrza jest regulowana wyłącznie EGR-em podciśnieniowym, wiec nigdy nie ma pewności, czy przepływka mierzy dobrze. Jeśli jednak odczyty masy pokrywają się z wartościami mapowymi, to raczej przepływomierz mierzy dobrze.

 

Nie mierzy dobrze, bo po 1-sze przy max bucie powinienes miec ponad 1100mg/stroke, a masz 900.

Przeplywka jest jedynym miernikiem, w którym wartość zmierzona ma być sporo wieksza, niz wartość oczekiwana.

Poza tym, przy podmianie przeplywki musisz zresetować adaptacje, mechanicy nazywają to przeprogramowaniem ECU, za co zbierają sporo kasy za jeden "klik" w DIS-sie.

Chodzi o to, ze przy nowej przeplywce, masz wciąż wyuczony pomiar ze starej przeplywki.

Dobrze to obserwuję u siebie, jak mam wyuczone ECU do przeplywki sprawnie działającej, to w dzień, w ktorym przepływomierz stroi focha jest zawahanie przy przyroście obrotów.

Jest to operacja pomiajna i niestety wprowadzająca w błąd, bo przy podmianie wykluczasz wadliwe działanie przepływomierza.

1100 mg/stroke to w 3.0 d, ja mam 2.5d więc i masa musi być o niecałe 20% mniejsza. Przy przyspieszaniu mam specified ok. 780mg, a measured ponad 900mg, wartości się pokrywają dopiero po ustabilizowaniu prędkości, pod warunkiem, że jest mniejsza niż 150 km/h. Od 150 wzwyż EGR jest zamknięty i wartość measured jest wyższa o ok. 200mg niż specified. Z tego co wiem, wszystko jest w najlepszym porządku.

Ale przedyskutuję Twoją radę odnośnie jeszcze jednej podmiany przepływki z moim mechanikiem. Sądzisz, że walnięcie w dziurę może powodować chwilowe poprawienie odczytu przepływomierza? Ja nie sądzę.

Edytowane przez DarioKa
Opublikowano
weź podłącz pod kompa, wjedź w dziurę i zobacz co się zmienia, jaki paramert

Próbowałem, ale te zrywy są tak krótkie, że DIS nic nie jest w stanie wychwycić.

Opublikowano
walnięcie w dziurę może spowodować styk jakiegoś czujnika od np obluzowanej wtyczki, lub coś podobnego, co do przepływki odłącz ją i wtedy się przejedź, jak będzie różnica to to możesz próbować obstawiać przepływkę
Opublikowano
walnięcie w dziurę może spowodować styk jakiegoś czujnika od np obluzowanej wtyczki, lub coś podobnego, co do przepływki odłącz ją i wtedy się przejedź, jak będzie różnica to to możesz próbować obstawiać przepływkę

Wiem, ale to jest jak szukanie igły w stogu siana. Co do przepływki, jak odpinałem to było gorzej.

Opublikowano

1100 mg/stroke to w 3.0 d, ja mam 2.5d więc i masa musi być o niecałe 20% mniejsza. Przy przyspieszaniu mam specified ok. 780mg, a measured ponad 900mg, wartości się pokrywają dopiero po ustabilizowaniu prędkości, pod warunkiem, że jest mniejsza niż 150 km/h. Od 150 wzwyż EGR jest zamknięty i wartość measured jest wyższa o ok. 200mg niż specified. Z tego co wiem, wszystko jest w najlepszym porządku.

Ale przedyskutuję Twoją radę odnośnie jeszcze jednej podmiany przepływki z moim mechanikiem. Sądzisz, że walnięcie w dziurę może powodować chwilowe poprawienie odczytu przepływomierza? Ja nie sądzę.

 

Masz ogromny błąd w rozumowaniu tego.

ponad 1100mg/stroke ma nawet M47N (150KM CR), a jest jeszcze mniej mocy, wiec wg twojej teorii powinno być z 850mg.

Masa nei jest zalezna od mocy, tylko od wartosci doładowania, jesli zaprojektowali silnik, ze daną moc ma osiagac przy ~2200mbar, to masa powietrza musi byc odpowiednio wysoka, niezaleznie czy silnik ma 150KM czy 230.

 

EGR jest zamkniety cały czas gdy tylko dodasz gazu, a otwiera sie juz nawet wtedy gdy lekko ten gaz odpuszczasz, jest otwarty tez na wolnych obr i czasami przy jednostajnej jezdzie przy małym obciazeniu. W innych przypadkach jest caly czas zamkniety, wiec skad niby teoria, ze przy 150kph sie dopiero zamyka? :)

 

I jakie konkretnie masz to cisnienie CR? bo to, ze zmierzona = oczekiwana nie znaczy, że jest właściwa.

 

 

co do przepływki odłącz ją i wtedy się przejedź, jak będzie różnica to to możesz próbować obstawiać przepływkę

A to kolejny mylący trop, bo pomaga tylko przy mocno zmęczonej przepływce. Przy słabo zmeczonej mozna nie odczuć roznicy, albo nawet bedzie słabiej po odpieciu.

Chodzi o to, ze wartosci awaryjne wpisane w nieistniejacy przeplywomierz nie pozwolą uzyskać pełnej mocy

Opublikowano

1100 mg/stroke to w 3.0 d, ja mam 2.5d więc i masa musi być o niecałe 20% mniejsza. Przy przyspieszaniu mam specified ok. 780mg, a measured ponad 900mg, wartości się pokrywają dopiero po ustabilizowaniu prędkości, pod warunkiem, że jest mniejsza niż 150 km/h. Od 150 wzwyż EGR jest zamknięty i wartość measured jest wyższa o ok. 200mg niż specified. Z tego co wiem, wszystko jest w najlepszym porządku.

Ale przedyskutuję Twoją radę odnośnie jeszcze jednej podmiany przepływki z moim mechanikiem. Sądzisz, że walnięcie w dziurę może powodować chwilowe poprawienie odczytu przepływomierza? Ja nie sądzę.

 

Masz ogromny błąd w rozumowaniu tego.

ponad 1100mg/stroke ma nawet M47N (150KM CR), a jest jeszcze mniej mocy, wiec wg twojej teorii powinno być z 850mg.

Masa nei jest zalezna od mocy, tylko od wartosci doładowania, jesli zaprojektowali silnik, ze daną moc ma osiagac przy ~2200mbar, to masa powietrza musi byc odpowiednio wysoka, niezaleznie czy silnik ma 150KM czy 230.

 

EGR jest zamkniety cały czas gdy tylko dodasz gazu, a otwiera sie juz nawet wtedy gdy lekko ten gaz odpuszczasz, jest otwarty tez na wolnych obr i czasami przy jednostajnej jezdzie przy małym obciazeniu. W innych przypadkach jest caly czas zamkniety, wiec skad niby teoria, ze przy 150kph sie dopiero zamyka? :)

1. Nigdy nie pisałem, a tym bardziej nie myślałem, że masa powietrza zależy od mocy silnika. Napisałem, że zależy od pojemności i tak jest.

Kolego "stroke" znaczy suw. 2.5l nie może zassać tyle samo powietrza na suw co 3.0l, ponieważ pojemność każdego cylindra w 2.5l jest o ok. 20% mniejsza. A masa/suw przy 2.0l będzie podobna jak przy 3.0l, ponieważ 2l/4cyl = 3l/6cyl = 0.5l/cyl, natomiast 2.5l/6cyl = ok. 0,417l/cyl, więc prawie 20% mniej.

 

2. Właśnie takie działanie EGR opisałem (przy przyspieszaniu zamknięty i wtedy masa większa o ok. 200mg, przy równiej prędkości otwarty i wtedy masa odczytana zgodna z określoną), z jedną tylko różnicą, że u mnie sterownik zamyka go całkowicie przy ok. 150kmph, czyli przy ok. 2800rpm. Ale tak ma być, takie informacje są w DIS-ie w dziale opisującym recyrkulację spalin.

 

Kolego, z całym szacunkiem, czytaj ze zrozumieniem, proszę.

Opublikowano

Podmień jeszcze raz przepływomierz i zrób jego reset, pojezdzij parenascie km, dopiero podeptaj i oceń

 

Widze, ze jestes z Krakowa i smigasz po obwodnicy - jak chcesz, mozemy zrobić mini zlot, ew. podmienić przepływki

Opublikowano
Podmień jeszcze raz przepływomierz i zrób jego reset, pojezdzij parenascie km, dopiero podeptaj i oceń

 

Widze, ze jestes z Krakowa i smigasz po obwodnicy - jak chcesz, mozemy zrobić mini zlot, ew. podmienić przepływki

Z chęcią skorzystam z propozycji. Wyślę Ci nr tel na priv.

Opublikowano
Widzę że kolegaDarioKa się pokazał.Muszę przyznać że mieliśmy kiedyś ostre spięcie.ChciałemCię przeprosi, bo to co pisałem dwa lata temu o odmie w M 57 oczywiście było bzdurą,pomyliłem silniki. :handshake: :handshake:
Opublikowano
Widzę że kolegaDarioKa się pokazał.Muszę przyznać że mieliśmy kiedyś ostre spięcie.ChciałemCię przeprosi, bo to co pisałem dwa lata temu o odmie w M 57 oczywiście było bzdurą,pomyliłem silniki. :handshake: :handshake:

Nie ma problemu, każdy się może pomylić i każdemu się to przydarza. Ważne jest aby umieć się przyznać do błędu, a to już niewiele osób potrafi, szacunek. Zapominamy o sprawie :handshake:

Opublikowano
Witam. Kolego DarioKa mówisz że samochód jedzie w miarę dopiero od 2500 obr/min. Spotkałem się z tym niedawno w e46 330xd 184KM. Pierwsze co sprawdziłem to była praca geometrii turbiny i okazało się, że elektrozawór nie pracował, kupiliśmy nowy Pierburg za 125zł i samochód żyje od ok 1600 do chwili zatrzymania obrotomierza :D
Opublikowano
Witam. Kolego DarioKa mówisz że samochód jedzie w miarę dopiero od 2500 obr/min. Spotkałem się z tym niedawno w e46 330xd 184KM. Pierwsze co sprawdziłem to była praca geometrii turbiny i okazało się, że elektrozawór nie pracował, kupiliśmy nowy Pierburg za 125zł i samochód żyje od ok 1600 do chwili zatrzymania obrotomierza :D

Sterowanie podciśnieniowe turbiny jest u mnie jest OK, z resztą podmieniałem elektrozawór i nie było żadnych zmian.

A propos nowego zaworu Pierburg-a, gdzie kupiliście go w tak niskiej cenie? Te zawory kosztują ok. 300 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.