Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

To mój pierwszy wpis na forum i niestety od razu z problemem. Otóż tydzień temu zaprowadziłem mój niedawny zakup, tj. e39 520d 136ps M47 2003r do mechanika na wymianę oleju w silniku, filtra paliwa, oleju, odmy, powietrza, uszczelki pod miską olejową oraz pokrywą zaworów. W dniu dzisiejszym miałem odebrać moje cacko od w/w mechaniora. Jak się okazuje samochód nie odpala. Majster twierdząc, iż silnik zassał powietrza katował go ok. 2h ciągłym kręceniem silnika, podlączaniem pompki ręcznej żeby przepchnąć powietrze w układzie, sprawdzał wtryskiwacze, gdyż jeden jak twierdził "przepuszczał" w związku z czym wymienił uszczelki. Samochód dalej nie pali. Podobno, piszę tak gdyż nie było mnie przy tym, samochód odpalał po wymianie filtra paliwa, natomiast po wymianie uszczelki zaworów odpalił tylko na chwilę, po czym ambafatima - silnik zgasł i już więcej nie odpalił. To jest moje pierwsze bmw i nie znam jeszcze bolączek tej marki. Proszę o pomoc i podpowiedzi odnośnie tego co może być przyczyną "nie odpalania" mojego bmw. Nie ukrywam że jestem trochę podłamany gdyż po zakupie bmw który miał miejsce jakieś 2 tyg temu, wymieniłem już także 3 wahacze, wszystkie łączniki przód i tył, co wpłynęło bardzo negatywnie na grubość mojego portfela, a bmw jak nie mogłem pojeździć tak dalej nie jeżdżę. :(

 

Liczę na Was!

Opublikowano
mogła paść pompka paliwa w zbiorniku, mogła paść "słynna" pompa wtryskowa vp44, mógł paść czujnik położenia wału korbowego... są w ogóle jakieś błędy w silniku?
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Po podłączeniu do komputera nie wykazało żadnych błędów. :| Jest jakiś sposób na sprawdzenie która z tych trzech rzeczy jest przyczyną moich zmartwień? Którą jako najmniej kosztowną można wyeliminować jako pierwszą?
Opublikowano

Po pierwsze weź jakiegoś ogarniętego człowieka z Inpą, a nie jakimś uni-szajsem i obserwuj live data podczas odpalania. Jeśli to komputer "gasi" silnik, to powinien być jakiś błąd.

Jakim kompem/programem mechanik odczytywał błędy?

Najprościej sprawdzić, czy dochodzi paliwo do wtrysków, po prostu luzując wężyki paliwowe podczas kręcenia silnikiem.

I co on rozumie jako "przepuszczający" wtrysk? I co do tego ma wymiana uszczelek i jakich konkretnie?

Opublikowano
Przy wcześniejszym aucie nie miałem takowych problemów dlatego też póki co nie mam nikogo ogarniętego w sprawach elektroniki aczkolwiek będę szukał. Co do tego jakiego programu użył mechanik, to niestety nie wiem bo mi samemu niewiele by to powiedziało, a i on jakoś szczególnie się w tej kwestii nie rozwijał(dopytam jutro). W mojej obecności mechanik poluzował jeden z wtryskiwaczy i po zakręceniu silnikiem paliwo poszło spod niego. Reszty nie sprawdził bo stwierdził że na pozostałych musi być tak samo. Przepuszczający wtryskiwacz - pociło się pod przykręconym wtryskiwaczem. Nie byłem przy wymianie uszczelek, ale później pokazywał mi takie małe jakby miedziane nakładki i to niby je zmieniał.
Opublikowano
Przy wcześniejszym aucie nie miałem takowych problemów dlatego też póki co nie mam nikogo ogarniętego w sprawach elektroniki aczkolwiek będę szukał. Co do tego jakiego programu użył mechanik, to niestety nie wiem bo mi samemu niewiele by to powiedziało, a i on jakoś szczególnie się w tej kwestii nie rozwijał(dopytam jutro). W mojej obecności mechanik poluzował jeden z wtryskiwaczy i po zakręceniu silnikiem paliwo poszło spod niego. Reszty nie sprawdził bo stwierdził że na pozostałych musi być tak samo. Przepuszczający wtryskiwacz - pociło się pod przykręconym wtryskiwaczem. Nie byłem przy wymianie uszczelek, ale później pokazywał mi takie małe jakby miedziane nakładki i to niby je zmieniał.

 

No to proponuję zdiagnozować usterkę programem dedykowanym do BMW - coś musi wyjść. Jeśli nie wyjdzie, to mechanik coś pomieszał w instalacji.

Te miedziane podkładki to uszczelki wtryskiwaczy, ale one nie powinny mieć związku z trudnościami z odpaleniem, bo nawet bez nich ten silnik odpala i jeździ, ale wydmuchuje spaliny górą :8)

Dobra diagnostyka powinna rozwiązać sprawę.

Opublikowano
Dedykowany dla BMW, czyli ten INPA? Dzwoniłem przed chwilą do znajomka i powiedział że jest u mnie w mieście gość który ma ten program dedykowany do BMW. Jutro mechanik jeszcze na własną rękę działa bo ja pracuję do późna i jeśli nic nie poradzi to będzie w piątek holował samochód do tego machera od elektroniki.
Opublikowano
Dodam tylko że jeśli faktycznie padła pompa wtryskowa to niekoniecznie w sterowniku silnika musiał zapisać się błąd a jeśli się zapisał to mechanior mógł go skasować unisprzętem i więcej go nie wyrzuci podczas kręcenia...
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Czyli jeśli czegoś mi nie powiedział odnośnie błędu który pojawił się na komputerze, po podłączeniu do programu dedykowanego nie pojawi mi się błąd pompy? Pięknie. To niech sam sobie teraz mechanik coś z tym robi. Coś mi się wydaje że przez to jego kręcenie na sucho, pompa poszła w cholere. :cry: A palił wcześniej bez problemu... I ta krótka trasa nim od miejsca zakupu do domu :roll: Cieszyłem się że wreszcie udało mi się kupić dobre auto, idealne pode mnie. ehh... A tu taki klops.
Opublikowano

Te pompy niestety nie lubią powietrza i m.in. to je zabija :/

ale podepnijcie się inpą, może jednak będą jakieś usterki

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

Mechanik stwierdził że to przestawiony rozrząd może być. Rozłożył - wszystko było ok, jak twierdził, po czym złożył. Wynik - samochód odpalił od pierwszego razu. Naprawa bez poznania przyczyny.:/ Radość mnie ogarnęła gdyż mogę znowu cieszyć się z jazdy moją bmw.

 

Wczoraj jednak zostałem znowu zmartwiony pracą auta, gdyż na 4tym biegu przy ok. 2500 obrotów ok. 100 km/h jest chwilowy, dosłownie 1 sek przestój w przyspieszaniu pojazdu, obroty trochę rosną, prędkość w miejscu, a następnie obroty spadają i znowu ciągnie normalnie. W trakcie tego przestoju słychać, nie zawsze, lekkie buczenie. Z czym to może być związane?

Opublikowano
żadnych błędów nie ma? czy ten "przestój" jest tylko na czwartym biegu czy może związany jest z odpowiednia prędkością obrotową? nie kopci na czarno?
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

Twój przypadek wygląda jak zawieszona pompa liniowa (progowa) ale u ciebie nie występuje. W przypadku 2,0d z pompą VP bardzo duże znaczenie ma pompka elektryczna w baku, jednak dopóki nie zdechnie całkiem nie dowiesz się czy to jej wina.

Uważam, że powinieneś się udać do kogoś, kto się zna na rzeczy i dysponuje INPĄ lub DIS-em.

A skąd kolego jesteś?

Opublikowano
Zgłaszam, że powyższy przestój już nie występuje. Zniknął tak nagle jak się pojawił. Póki co nic nie doskwiera mojej e39.. No może po za bagażnikiem do którego aby się dostać trzeba użyć kluczyka. Nic się nie dzieje przy użyciu pilota.:/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie padł ci siłownik klapy, czasem się zdarza.

Guzikiem od wewnątrz też nie otworzysz?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę czasu nie było mnie na forum, nadrabiam zaległości.

 

Bagażnik otworzyć mogę jedynie poprzez włożenie kluczyka w zamek i przekręcenie go. Ani pilot, ani guzik na klapie w uchwycie nie reaguje.:/

 

Na domiar złego zaczęły się problemy z odpalaniem bmw na zimnym silniku, lub po dłuższym postoju. Kontrolka od świec nic nie sygnalizuje. Na ciepłym pali "na dotyk", na zimnym trzeba kręcić z 2 sekundy i na dodatek odpala tak niepewnie. W czym może leżeć przyczyna?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.