Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

Mam problem ze swoją e61 z 2006 520d. Auto nie odpala w przypadkowych sytuacjach. Czasami zatrzymam sie po trasie 200km na 5 min w sklepie i nie moge juz ruszyc. Czasami taka sytuacja jest po nocy w garazu. Za kazdym razem pomaga podlaczenie na 2 min zewnetrznego akumulatora i samochod odpala (i dalej przez nastepny np tydzien auto jezdzi bez problemu).

Dwóch mechanikow i dwie diagnozy:

- jeden twierdzi ze to na 100% akumulator

- drugi twierdzi ze go sprawdzil i aku jest ok, natomiast zapalaja sie bledy inteligentnego sterownika akumulatora

 

Nie chce wywalac pieniedzy w bloto. Bylbym wdzieczny za porade co zrobic (ew. jak znacie jakiegos elektryka od BMW w okolicach Płocka to bede wdzieczny).

Wczoraj auto nie odpalilo po dlugiej trasie, sprawdzilismy miernikiem ładowanie - 14V, sam akumulator dawał 11V z hakiem. Po podpieciu zewnetrznego zasialania - wowczas napiecie bylo 12V auto odpaliło.

 

Nie wiem czy to ma zwiazek ze sprawa, ale w trakcie jazdy zdarzylo mi sie kilka razy w przeciagu roku, ze auto gasło (zapalala sie na chwile pomaranczowa kontorlka silnika). Jak jechalem na biegu to samochod sam odpalal, czasami zdarzylo sie przy zmianie biegu i wowczas musialem 3-4 razy probowac go odpalic i dalej samochod jezdzil jakby nigdy nic.

 

Dzieki za pomoc,

Opublikowano
Akumulator po zgaszeniu silnika powinien mieć ~12,5-12,8 V jeśli Twój ma 11 to nadaje się tylko do wymiany. Co do IBS to podłącz kompa i sprawdź czy są jakieś błędy/ewetualnie odepnij kabelek z niebieską wtyczką od IBS, pojeździj trochę i obserwuj czy coś się zmieniło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.