Skocz do zawartości

kontrolka hamulca ręcznego, trakcji i ładowanie akumulatora


rafalone

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę o pomoc , a mianowicie jakiś czas temu zapaliły się najpierw kontrolki hamulca ręcznego (na żółto) i trakcji. Objaw ten miał miejsce zarówno od razu gdy odpalałem silnik jak również po czasie. Bywało nie raz, że kiedy silnik gasiłem i ponownie odpalałem nie było żadnego problemu, kontrolki zapalały się po czasie. Po jakimś czasie kontrolka od recznego zaczeła palić się raz na czerwono raz na żółto, do tego doszła kontrolka ładowania akumulatora (ładowanie jest). Gdy palą się tylko wymienione pierwsze dwie kontrolki to nie działają : ABS-sy oraz tempomat, gdy dołączy kontrolka aku brak wówczas wskazań obrotomierza, temperatury, ekomizera,średniego zużycia paliwa oraz nie działa klima. Będąc u mechanika podłączyliśmy pod komputer - jakies durne błędy, raz pokazywało czujniki ABS, raz brak komunikacji z szyną cam. Po usunięciu wszystkich błędów przez jakiś czas tablica była ciemna. Sprawdziliśmy połączenia masy, wizualnie czujniki abs, wyciągnęliśmy komputer-sterownik sprawdzić czy nie ma wilgoci jednak ciągle kontrolki się pala.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zdjąć obudowę pod kierownica i spróbuj najpierw bez odkecania kostki wpiąc nową kluczyk w stacyjkę zeby immo widział wkretakiem w nowej kostce na zapłon i bedziesz wiedział czy to to a żeby wymienić kostke musisz ja odkecic na dwie srubki potrzebny długi i malutki wkrętak , pewnie wypaliła sie ta kostka w środku objawy ja by mase gubił
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale mimo odwiedzenia kolejnego mechanika brak rozwiązania problemu. Komputer pokazuje szereg błędów związanych z raz działającymi urządzeniami a raz nie. Dobre w tym wszystkim że teraz praktycznie cały czas palą sie kontrolki. Jeszcze odwiedze jednego szpeca i jesli nadal nic nie wykryje bedzie trzeba oddac sterownik do przegladu, słyszałem że może być jakaś scieżka przerwana lub zimnu lut. Co wy na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
obecnie autko stoi u elektryka. Jak na razie wymontowany główny sterownik i zawieziony do diagnozy. Diagnoza - uszkodzone dwie ścieżki i jeden zimny lut,( prawdopodobnie spowodowało to jakieś zwarcie przewodów idących do zaworu ciśnienia a masą). Mam nadzieję że to tylko to, okaże się jak sterownik wróci i zostanie zamontowany oraz znaleziona przyczyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.