Skocz do zawartości

kontrolka hamulca ręcznego, trakcji i ładowanie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie proszę o pomoc , a mianowicie jakiś czas temu zapaliły się najpierw kontrolki hamulca ręcznego (na żółto) i trakcji. Objaw ten miał miejsce zarówno od razu gdy odpalałem silnik jak również po czasie. Bywało nie raz, że kiedy silnik gasiłem i ponownie odpalałem nie było żadnego problemu, kontrolki zapalały się po czasie. Po jakimś czasie kontrolka od recznego zaczeła palić się raz na czerwono raz na żółto, do tego doszła kontrolka ładowania akumulatora (ładowanie jest). Gdy palą się tylko wymienione pierwsze dwie kontrolki to nie działają : ABS-sy oraz tempomat, gdy dołączy kontrolka aku brak wówczas wskazań obrotomierza, temperatury, ekomizera,średniego zużycia paliwa oraz nie działa klima. Będąc u mechanika podłączyliśmy pod komputer - jakies durne błędy, raz pokazywało czujniki ABS, raz brak komunikacji z szyną cam. Po usunięciu wszystkich błędów przez jakiś czas tablica była ciemna. Sprawdziliśmy połączenia masy, wizualnie czujniki abs, wyciągnęliśmy komputer-sterownik sprawdzić czy nie ma wilgoci jednak ciągle kontrolki się pala.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?

Opublikowano
musisz zdjąć obudowę pod kierownica i spróbuj najpierw bez odkecania kostki wpiąc nową kluczyk w stacyjkę zeby immo widział wkretakiem w nowej kostce na zapłon i bedziesz wiedział czy to to a żeby wymienić kostke musisz ja odkecic na dwie srubki potrzebny długi i malutki wkrętak , pewnie wypaliła sie ta kostka w środku objawy ja by mase gubił
Opublikowano
Dziś rozebrałem tą kostkę. I nie wiem sam czy dobrze czy żle ale kostka w srodku jak nówka. Brak jakich kol wiek śladów zużycia, wszystkie styki ładnie zwierają, czyściutkie, przejście na każdym styku. Czyli dalej musze szukać. :(
Opublikowano
Niestety ale mimo odwiedzenia kolejnego mechanika brak rozwiązania problemu. Komputer pokazuje szereg błędów związanych z raz działającymi urządzeniami a raz nie. Dobre w tym wszystkim że teraz praktycznie cały czas palą sie kontrolki. Jeszcze odwiedze jednego szpeca i jesli nadal nic nie wykryje bedzie trzeba oddac sterownik do przegladu, słyszałem że może być jakaś scieżka przerwana lub zimnu lut. Co wy na to?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
obecnie autko stoi u elektryka. Jak na razie wymontowany główny sterownik i zawieziony do diagnozy. Diagnoza - uszkodzone dwie ścieżki i jeden zimny lut,( prawdopodobnie spowodowało to jakieś zwarcie przewodów idących do zaworu ciśnienia a masą). Mam nadzieję że to tylko to, okaże się jak sterownik wróci i zostanie zamontowany oraz znaleziona przyczyna.
Opublikowano
Autko zrobione, wszystko w porządku. Przyczyna jak już napisałem zwarcie i przepięcie które załatwiło sterownik. Sterownik zrobiony, wiązka odpowiadająca za winowajcę naprawiona :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.