Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio gdy probowalem odpalic samochod (silnik 1.8 M43 na łańcuchu) zaskoczyl na 2 sek po czym poprostu zdechl. Gdy chcialem zapalic go jeszcze raz zdziwilem sie bo krecil tak jakby nie mial świec. Sprawdzilem kompresje byla rzędu od 1-3 barow. Hmmm.... niby oczywiste bylo ze to albo zawory pogiente albo cos sie stalo w cylindrach. Ale... Własnie... Ściągnałem głowice i co?? nic. Dokladnie.. Zrobilem testy szczelnosci na zaworach i wszystko w porzadku, nie ma sladu zeby cos gdzies uderzylo. Gładzie cylindra ok, uszczelka glowicy rowniez... Skończyly mi sie juz pomysly co to by mogło byc... Obstawialem rozrzad, ale jest na łancuchu wiec malo prawdopodobne... A nawet jesli to uderzylo by zaworami, no chyba ze wygralem 6 w totka i przestawil sie tak ze poprostu nie dotknal zaworami.

 

Może wy cos poradzicie co moze byc przyczyna naglego braku kompresji?

Opublikowano
I nie wykluczaj rozrządu-łańcuch wcale nie gwarantuje braku możliwości przeskoczenia.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

krecilem juz walem i to nie o jeden obrot. wszystko wyglada okej. Po tym jak zgasl wtedy to jak silnik wyhamowywal juz pod koniec to takie cos jakby zgrzytniecie bylo takie " chryy" :D niew eim czy to bedzie mialo cos wspolnego z tym.

 

Po drugie wracajac do rozrzadu, mozliwe ze on przeskoczyl tak ze sie przestawil ale nie trafilo w zawory? Nie wierze w to bo to jak jak wygrac 6 w totka..

Opublikowano
kuzwa :D 1 cyl - 1 bar, 2 cyl - 3bary i reszta podobnie :P w tych granicach. Rozrusznik jest git bo samym silnikiem kreci elegancko za kazdym razem. Nie bylo z nim problemow.
Opublikowano
ja bym złozył wszystko tak jak pwinno byc, czyli rozrzad ustawic i nawet na starych czesciach(to tylko proba) wlac olej na tloki i zobaczyc, ale obstawiam ze to cos z glowica
Opublikowano
To byl jednak rozrzad Złożyłem na probe na starych uszczelkach i ustawilem porzadnie rozrzad. Komprecha wrocila Nawet wiecej jak wczesniej ale wraz za malo. Manometr pokazuje raptem 8,5 na zimnym silniku. Zrobiłem probe olejowato cisnienie wzrastalo od 0,5 bara do 1 bara na cylindrach. Takze to tak średnio pierscienie. Sama głowica wydaje sie wporzadku no ale nie wiem.... Jakies pomysly jak zwiekszyc kompresje?
Opublikowano
to teraz sciagnij glowice i sprawdz czy wszystkie zawory sa szczelne, powinno sie nafta chyba sprawdzac ale zalej benzyna lub ropa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.