Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema Panowie,

 

Mam pytanie stare jak swiat... nie wiem w co isc. Do tej pory jezdzilem 530 na 18 i bylo calkiem ok 6er jest troche trwadsze ale za to ma wyzszy profil bo przy 18 /245/45 . Zastanawiam sie czy isc w 18 czy w 19. Nie chcailbym b.szerokiej gumy z uwagi na koleiny .

 

szczerze to mysalem o 18 /225 z przodu i 245 z tylu . ale znow nie wiem czy to nie zamalo na 635d. do tej pory mialem Xa wiec tu 245 spisywaly sie idealnie.

Opublikowano
Jeździłem na 18 a teraz na 19, delikatnie czuję szerokość opony z tyłu ale powtarzam delikatnie i w dodatku na wybranych odcinkach jezdni w stolicy. Spokojnie wkładaj 19, z tyłu mam 285/35
Opublikowano

Ja mam 19 zgodnie z tym co fabryka na naklejce napisała przód 245 tył 275 oraz drugi komplet fabrycznych 18", właśnie od 635 w tej samej szerokości, który okazyjnie nabyłem od kolegi, któremu auto dmuchneli na zimówkach.

Mam porównanie. Ostatnio jeździłem zamiennie 19, 18 i wróciłem do 19, które były jakis czas w renowacji (lakier i spawanie). Nie jestem jakimś młodocianym lanserem i dla samego efektu wizualnego nie wchodziłbym w 19", gdyby był jakiś z nimi kłopot. Akurat bardziej mi sie podoba ich wzór (tych moich) .

Ale do rzeczy. Różnica jest moim zdaniem minimalna, jesli chodzi o komfort na drobnych wybojach tzn 19tka nieco mniej komfortowa. Natomiast różnica w prowadzeniu na zakretach i przy wiekszych prędkościach (na równym) jest na korzyśc 19 bardzo wyczuwalna.

W moim wypadku może być jeszcze istotna kwestia opon. 18tki to Runfaty Bridgestone a 19 tradycyjne, bardzo dobre opony Dunlop sp sport maxx, czyli, że podobno RF są generalnie twardsze. Możliwe, że z tego powodu różnica jest tak minimalna.

Tak czy owak, mimo, że nie całkiem sie to zgadza z moim dotychczasowym światopoglądem, gdzie uważałem ,że czym większe tym głupsze, to musze przyznać, że 19" daje radę bez wyrzeczeń, choć uważać trzeba oczywiscie.

A propos felg 19" to polecam tylko firmowe rozwiązania. Chińską taniochę, która sie ładnie świeci załóż raczej do Opla czy Skody i to najwyżej w rozmiarze 16 cali. W BMW scianki felgi nie mogą mieć 1milimetr grubości. Wewnętrzny rant felgi jest narażony na spore siły i jajo ci wyjdzie po tygodniu jazdy.

Powodzenia.

Opublikowano
zostaje przy tym co jest obecnie bo felga jest calkiem ok >czyli bedzie 18 nie ROF. bo ROF jest zenujace jesli chodzi o komfort i prowadzenie !. Nie wiem kto napisal ze twarda opna prowadzi sie lepiej... bullshit.
Opublikowano
zostaje przy tym co jest obecnie bo felga jest calkiem ok >czyli bedzie 18 nie ROF. bo ROF jest zenujace jesli chodzi o komfort i prowadzenie !. Nie wiem kto napisal ze twarda opna prowadzi sie lepiej... bullshit.

Pewnie tematów o ROF było dużo, ale ja czytając takie opinie jak te, kupiłem do X6 zimówki zwykłe, a na lato miałem ROF i powiem, że nigdy już do opon zwykłych nie wrócę, bo przynajmniej u mnie różnicy w komforcie nie było żadnej, przynajmniej na kole 255/50/19. Teraz mam 315/35/20 i też ROF super się prowadzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.