Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem tu nowy więc wypada się przywitać, zatem Witam wszystkich forumowiczów.

 

Jestem posiadaczem E36 316i 1,6 + LPG 1994 r. Od zakupu jeździłem normalnie przez około miesiąc, aż któregoś dnia pojechałem do miasta i się zagotowała woda. Doczołgałem się do domu, dolałem płynu, odpowietrzyłem i po wyjechaniu z garażu znowu to samo. Odpowietrzałem go już 4 razy i non stop to samo. Dzisiaj zrobiłem to 5 raz i po zrobieniu około 15-20 km temperatura zaczęła się podnosić jednak po włączeniu dmuchawy (ogrzewania) zaczęła lekko spadać i wróciłem do domu.

 

Termostat wyciągnąłem bo myślałem że jest uszkodzony, jeżdżę bez.

Ogrzewanie jest

Bąbelki ze zbiorniczka wyrównawczego nie idą (wymieniłem uszczelkę pod głowicą)

Woda się przelewa przy gazowaniu

Parownik jest ciepły

Wykręciłem chłodnicę i sprawdziłem że jest drożna.

 

Podejrzewam, że sprzęgło wiskotyczne nie działa, bo dzisiaj próbowałem je uruchomić gorącym powietrzem z opalarki grzałkowej i niestety się nie uruchomiło, nie ma też obudowy chłodnicy tj tego kanału prowadzącego ciepło na wiatrak.

 

Dodam jeszcze, że jak samochód stoi i mu gazuję to temperatura jest w normie jednak jak po przejechaniu kilku km agresywnie rośnie.

 

Nie mam już pomysłów co jest z samochodem, czy możliwe że to głowica lub blok? jednak wtedy nie byłoby ogrzewania i podnosiłaby się woda. Proszę o pomoc

Opublikowano
Jest to moja pierwsze BMW i i nie wszystko jeszcze rozumiem. Podczas jazdy temperatura nie powinna się podnosić gdyż powietrze wpadajace prze nerki chłodzi układ a visko wspomga w razie postoju - tak to rozumiem.
Opublikowano

Może pompa wody się rozpada ?,ew.zobacz czy w zbiorniczku nie czuć gazu , albo chłodnica jest zabita z zewnątrz

 

I tak dobrze rozumiesz w ruchu chłodnica spełnia swoje zadanie dzięki przepływającemu powietrzu na postoju przepływ powietrza zapewnia wiskoza ,oczywiście przy odpowiedniej temp.

Opublikowano

Chłodnica nie jest "zabita z zewnątrz" i gaz też się nie przedostaje bo przecież byłyby bąbelki i zauważyłbym że gaz spiernicza :)

 

Brałem pod uwage pompe i może korek od chłodnicy stracił swoje właściwości, zaczynam się już denerwować.

Opublikowano

Drożność jak sprawdziłeś? Chodzi od zewnątrz blaszki? Bo może być zawolona ze starości od środka syfem. Kanaliki nie są super duże i nieczystości,szlam, kamień mógł się gromadzić przez lata.

 

Jak masz gorącą chłodnicę i strumień przelewowy czyli pompa działa.

Visko potrafi się zasprzęglić nawet podczas jazdy jak przepływ powietrza nie jest wystarczający. Tak czy inaczej musisz zacząć od viska bo widać ze nie chodzi jak powinno. Kręci się luźno nawet przy wysokiej temp.

Opublikowano
Chłodnice sciągnąłem, wlałem do niej wode i zobaczyłem czy wylewa się z drugiej strony. Możliwe że powinienem wlać gorącą wodę i zobaczyć czy równomiernie grzeje.
Opublikowano
Chłodnice przedmuchałem sprężarką i zalałem gorącą wodą, wszystko jest w porządku, jednak utnknąłem w jednym miejscu, nie mogę wyciągnąć pompy wodnej. Metoda na 2 śruby M6 sie nie sprawdziła, ma ktoś pomysł jak to ustrojstwo wyciągnąć ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.