Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent BMW E60 M57 3.0 d - przed liftem

 

Minimalna grubość tarczy 18,4 mm

 

No to zaczynamy zakupy dokonałem na BMW Store:

 

Tarcza hamulcowa 34 21 6 772 085 - 2 sztuki

Klocki hamulcowe 34 21 6 763 044

Czujnik zużycia 34 35 6 789 493

Sprężyna zacisku 34 21 6 758 059 - 2 sztuki

Śruba mocująca tarcze 34 21 1 161 806

 

http://imageshack.us/a/img825/9794/20130521569.jpg

 

http://imageshack.us/a/img28/9841/20130521570.jpg

 

http://imageshack.us/a/img4/2016/20130521574.jpg

 

1. Ściagamy koło

 

http://imageshack.us/a/img96/3341/20130521568.jpg

 

 

2. Zdejmujemy sprężynę

 

http://imageshack.us/a/img694/5637/20130521576.jpg

 

 

3. Zdejmujemy zaślepki z tyłu zacisku i odkręcamy prowadnice imbusem 7

 

http://imageshack.us/a/img825/6964/20130521575.jpg

 

 

4. Odpinamy czyjnik zużycia jest tylko na prawym tylnym kole

 

http://imageshack.us/a/img19/1861/79667794.jpg

 

http://imageshack.us/a/img17/1169/89927912.jpg

 

 

5. Zdejmujemy zacisk i zużyte klocki , zacisk odkładamy na wahacz tak żeby nie spadł

 

6. Teraz bierzemy klucz oczkowy 18 i jakąś małą przedłużkę i odkręcamy jarzmo

 

http://imageshack.us/a/img203/8292/91408467.jpg

 

 

7. Kluczem imbusowym 6 odkręcamy śrubkę trzymającą tarczę

 

http://imageshack.us/a/img706/6359/62467281.jpg

 

 

8. Teraz możemy opukać tarczę tak żeby dało się ją ściągnąć polecam użyć ściągacza ja posiadam taki jeszcze z czasów NRD ale niezastąpiony

 

http://imageshack.us/a/img833/7637/20130521585.jpg

 

 

9. Teraz pozostaję wziąść szczotkę drucianą i jakiś drobny papier ścierny , benzynę ekstrakcyjną i czyścić do srebrnego tak żeby nie było ani jednej nieczystości i powierzchnia piasty była idealna czysta i równa

 

http://imageshack.us/a/img341/7629/20130521582.jpg

 

 

10. Można również wyregulować sobie hamulec ręczny tym oto pokrętełkiem

 

http://imageshack.us/a/img546/7962/48565973.jpg

 

 

11. Po wyczyszczeniu piasty i jarzma to równego i czystego możemy przystąpić do zakładania tarczy.

 

UWAGA - Nigdy nie smarujemy powierzchni piasty żadnym smarem miedzianym itp. Te powierzchnie mają do siebie idealnie przylegać.

 

http://imageshack.us/a/img21/2238/20130521586.jpg

http://imageshack.us/a/img203/2917/20130521587.jpg

 

 

12. Skręcamy jarzmo

 

 

13. Zaopatrujemy się w smar do hamulców i smarujemy powierzchnie gdzie pracuję klocek w jarzmie

 

http://imageshack.us/a/img854/5185/20130521589.jpg

http://imageshack.us/a/img195/8840/83421913.jpg

 

 

14. Teraz musimy zdemontować w komorze silnika lewy mikrofiltr , zdjąć kilka plastików i dostać się do zbiorniczka płynu hamulcowego , odkręcamy korek zbiorniczka.

 

 

15. Wracamy do naszego koła , bierzemy w dłoń zacisk i sprawdzamy stan gumowej osłonki tłoczka . Wciskamy tłoczek zacisku , ja mam taki zestaw do wciskania ale można

to uczynić na kilka innych sposobów. Czyścimy zacisk.

 

 

16. Teraz możemy założyć nowe klocki oraz koniecznie nowy czujnik zużycia ponieważ na starym nie skasujecie inspekcji i terminu odliczania w Idrive.

 

 

17. Zakładamy zacisk , czyścimy prowadnice zacisku i smarujemy je oraz zakładamy nową sprężynkę.

 

 

18. Zakładamy koło. teraz odpalamy auto i wciskamy 2 razy pedał hamulca.

 

 

Drugie koło robimy analogicznie tyle że w lewym kole nie będzie już czujnika.

 

 

Po tym zabiegu bierzemy się za kasowanie inspekcji klocków czynimy to guzikiem przebiegu na desce rozdzielczej było wielokrotnie opisywane na forum

 

 

Pozdrawiam i miłej zabawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.