Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, chciałbym założyć instalację gazową do silnika w temacie. Czy te silniki dobrze współpracują z ową instalacja? Chcę założyć jedną z droższych instalacji, polecacie jakieś konkretne firmy instalacji gazowej i mniej więcej jaki koszt założenia? Czy są jakieś wady zainstalowania LPG w tym motorze? Wiadomo, że wolałbym jeździć na benzynie, bo gaz mi się dziwnie kojarzy w bmw tej serii, ale ciężko lać co drugi dzień pb 95 za grubo ponad 5zł / l :? Proszę wyraźcie swoje opinie, będę wdzięczny. Pozdrowienia dla fanatyków.
Opublikowano

Zapytam z ciekawości - M62B44 czy M62TUB44 ?

 

Jak najbardziej można zagazować, ale koniecznie muszą być dwa reduktory. Mogę polecić Nikodema spod Warszawy - specjalizuje się w dużych silnikach, zwłaszcza BMW, zwłaszcza M62 - sam jeździ przedliftową e38 740i z LPG ;)

Opublikowano

M62 B44, jeśli chodzi o założenie gazu w Wawie to odpada, bo jestem z pomorskiego, jednak to nie szkodzi, bo u siebie mam paru zaufanych do założenia LPG. Zapamiętam o dwóch reduktorach, nigdy nie jeździłem na gazie i zawsze podchodziłem do tego sceptycznie, tym bardziej w BMW, no ale przekonam się gdy już będzie butla w zapasowym... bo na pb nie dam rady - a szkoda.

 

Pozdro :-)

Opublikowano

Zatem gratuluję wyboru świetnego motoru! Te poliftowe to już lipa.

 

Sprawa wygląda tak. Jeśli gazownik specjalizuje się w R4 pokroju 1.6 to jest niewielka szansa że zrobi odpowiednią instalację w 4.4 V8. Przede wszystkim będzie chciał ci wcisnąć kiepskie podzespoły, jeden mały reduktorek na którym pisze "do 380KM". W takim silniku bardzo duże znaczenie mają takie rzeczy jak zapewniony odpowiedni obieg wodny, odpowiednie doprowadzenie fazy ciekłej, zapewnienie dobrej przepustowości FL (filtry), kompensacji ciśnieniowej listw i termicznej reduktorów, synchronizacja reduktrów - w byle R4 w ogóle tego nie ma. Poza tym, nawet jak znajdziesz kogoś kto robi V8-mki, nie znaczy że robi to dobrze. Ile się widzi instalacji niedbale "wrzuconych" pod maskę w V8 http://lpg-forum.pl/mega-drut-team-t2233.html

 

Druga sprawa to podzespoły. Gazownik na 99% będzie chciał ci wcisnąć nieodpowiednie reduktor i wtryskiwacze, popierając to wieloma wymyślnymi argumentami. Zanim założysz, zapytaj na lpg-forum czy proponowane podzespoły nadają się do twojej BMW.

W tej chwili mogę zaproponować jedne z poniższych

Reduktor 2xAC R01 (czarny lub czerwony), 2xKME Gold, 2xLR IG1 (Magg lub SM), 2xPrins, ewentualnie na styk może też być 2xKME Silver albo 2xZavoli S.

Wtryskiwacze Keihin, HANA, Barracuda, LR Med

No i ostatnia rzecz - rura z butli koniecznie 8mm.

Opublikowano
Druga sprawa to podzespoły. Gazownik na 99% będzie chciał ci wcisnąć nieodpowiednie reduktor i wtryskiwacze, popierając to wieloma wymyślnymi argumentami. Zanim założysz, zapytaj na lpg-forum czy proponowane podzespoły nadają się do twojej BMW.

W tej chwili mogę zaproponować jedne z poniższych

Reduktor 2xAC R01 (czarny lub czerwony), 2xKME Gold, 2xLR IG1 (Magg lub SM), 2xPrins, ewentualnie na styk może też być 2xKME Silver albo 2xZavoli S.

Wtryskiwacze Keihin, HANA, Barracuda, LR Med

No i ostatnia rzecz - rura z butli koniecznie 8mm.

Wszystko się zgadza ;). Do tego sterownik STAG 300-8 ISA2 :D.

Opublikowano

Dzięki za pomocne informacje, wszystko sobie ładnie zapiszę i porównam z ofertą Pana, do którego pojadę na wstępną ofertę instalacyjną.

 

Jeszcze jedno pytanko, orientujecie się jaki koszt jest założenia instalacji z takimi podzespołami które mi przedstawiliście? Oczywiście ceny się różnią, mniej więcej, zmieszczę się w 4-5k?

 

Pozdrawiam fanatyków :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.