Skocz do zawartości

[e36] m52b20 szarpanie przy zmianie biegów, hamulce- PROBLEM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Pacjent: BMW e36 320i coupe M52B20, przebieg ~200 tyś. km..

Mam spory problem związany z zmianą biegów.

Najmocniejsze szarpnięcie występuje przy zmianie z 1 na 2 bieg a słabsze z 2 na 3 bieg, reszta biegów jest na akceptowalnym poziomie.

Mocne szarpnięcie występuje również przy redukcji biegów.

Problem nie wynika z nieumiejętnej jazdy- sprawdziłem moje umiejętności na innym samochodzie i było okay ;) .

Wszystkie tulejki w zawieszeniu wymienione, koła wyważone, nowe opony- raczej nie ma szans, żeby to była wina zawieszenia.

Sprawdzony został również wysprzęglik i jest suchutki, sprzęgło chodzi dobrze, odma jest sprawna, dwumas raczej też- nie ma żadnych wibracji, hałasów itp..

Komp nie wywala żadnych błędów.

Auto ma LPG, jednak problem występuje również na benzynie.

Macie może jakieś pomysły?

To szarpanie odbiera całą radość z jazdy.

Oglądało to już 2ch mechaników i niestety nie mają pomysłów.

Drugi problem również dość często wałkowany- tarcze i klocki.

Tarcze + klocki FEBI wytrzymały 20 tyś km, tarcze nie mają nawet rantu a już pojawiło się bicie.

Mechanik polecił mi wymianę przednich tarcz na oryginalne BMW bo wg niego tylko te wytrzymają długo i nie będą się gieły.

Wspomniał jeszcze o Zimmermannach, ale nie miał z nimi styczności.

Czy ktoś może polecić coś, czy faktycznie trzeba kupić oryginalne tarcze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.