Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pany szybkoe pytanko ile i jaki olej do wspomagania? bo ono juz mi pada i grzechocze

 

o czy w razie co mozna regenerowac pompe? nowa 2 tysie troche zaboli :D

Opublikowano
ATF Dexron III .

Taki powinnien być zalany :)

Muszisz mieć klucz dymostetryczny, jeżeli w okół pompy jest mokro, to wymiana uszczelek, oringów.

Tyle wiem na temat.

Jeżeli chcesz to w Łodzi, kiedyś pytałem się o regeneracje, to 380 zł.

Pozdrawiam.

Opublikowano

na korku będzie napisane jaki olej, albo ATF albo specjalny CHF11/CHF11S

 

co do pompy to można regenerować, ale ponoć też po czasie padnie, jedynie jakiś model Lucasa nie chcą regenerować bo ponoć nie opłacalny.

Opublikowano

Akurat do twojego silnika spokojnie mozesz zregenerowana kupic :) jak chcesz to moge ci podeslac link do typka ktory sie tym zajmuje. Kupilem u niego pompe do swojego i dziala juz 2 lata takze chyba nie powinno byc problemu :).

 

Zregenerowana pompa do twojego silnika kosztuje ponizej 300zl takze nie tak zle.

 

Co do wypowiedzi kolegi Bartos81 to pompa o ktorej mowisz jest z M60 LUK LF15 jak dobrze pamietam :P szukalem zregenerowanej dobre pol roku. W łodzi nikt sie podjac regeneracji nie chcial. A jak chcial to wolali drozej niz za nowke w ASO. A tamten typeczek o ktorym napisalem wciagnal mi taka z niemiec i kosztowala mnie 780zl.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Jest firma, która współpracuje z intercarsem, przesyłka gratis w dwie strony.
Opublikowano

oke narazie spobuje zalać nowy olej DEXTRON 3 ATF motula albo valovo, wiecie moze gdzie to mozna kupic w lodzi zeby było na miejscu? w intercarsie kiedys pytałem 64 za butelke to chyba ich po je balo :mad2:

 

jak to nic nie da to ból

 

jeszcze chyba mam poduche silnika do wymiany, silnik zgaszony moge normalnie rozbujać ręką, do tego krecąc kierą na postoju strasznei sie buja na boki....i czuc wibracje podczas jazdy na ukladzie kierowniczym eh... na biegu, na parkingu i luzie nie ...

Opublikowano

Nie kombinuj lepiej z dziwnymi plynami lej tylko CHF11S Pentosin, jest w takiej zielonej puszce, i bedzie hulac :)

 

nie chce byc zlym prorokiem, ale wymiana oleju moze nie pomoc.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

okej ale ile go wchodzi

widze w autovollu mają

 

no też myślę że wymiana płynu nie pomoże a warto najpierw wydac 100 zł niż od razu 500 czy 2k

Opublikowano

no musze i tak zobaczyc co mam przy okazji te poduchy silnika

 

jak wymiana oleju nie pomoże to kupie taką regenerowaną pompe i powinno byc OK

 

bo co tam wiecej sie moglo zwalic...chyba nie przekładnia

 

a ta wada fabryczna ktos sie orientuje na czym poelgala? :)

Opublikowano

Ja cos slyszalem o tej wadzie, ale za cholere nie moge sobie przypomniec.

 

A jakie masz objawy? Jezeli slyszysz wycie przy skrecaniu kolami to jest to na 99% pompa.

Jestes z Łodzi jak bys chcial to mozemy sie spotkac gdzies jutro to bym ci powiedzial cos wiecej :) ale to najpierw pw

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

objaw taki że nawet jak prosto jade to drzy kierownica, raz ciezko chodzi raz lekko, nie wraca do jazdy na wprost, nie wiem co jest

wczoraj tak nei było ale dolałem troche oleju ATF orenowskiego :mad2: chcialem sie popisac no i wyszło dlatego chce jak najszybciej olej zmienic

 

z wymianą dam radę bo teraz ciepło to nie będę oddawac mechanikom to sam sobie podłubię i tak muszę kupe rzeczy porobić, elektrozawory, wentyl klimy, obudowa termostatu wiec przy okazji termostat, lambda, podejrzenie poduchy, olej w skrzyni, troche zawias... uszczelka drzwi pasażera, rdza tu i ówdzie, pomalować błotniki bo jeszcze po otwarciu maski podczas jazdy na rogach starty lakier (swoją droga pół roku gola blacha i 0 rdzy ),pomalować klape bo tragedia, przymocowac porządnei zderzak :| przez 3 lata spokój i sie zaczeło :mrgreen: :duh:

Opublikowano

Lee jak nie wyje jak walen to jeszcze nie ma tragedii :P

Ale olej koniecznie wymien. Nie martw sie mi kiedys w pewnym warsztacie zlali odpowiedni i nalali plynu hamulcowego. Myslalem ze ich utluke tym plastikowym pojemniczkiem. Banda ułomnych debili. A olej prawidlowy lezal i czekal w bagazniku.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
co do oleju to jak pisałem, BMW zaleca albo ATF albo CHF11/CHF11S w zależności od tego co pisze na korku, ja np mam napisane ATF only
Opublikowano

Ja lałem ciągle ATF do E32/E34, i mogę polecić.

Do e38, najbardziej zalecany jest, ATF III Dexron.

Opublikowano

ten dextron III to do skrzyni aut też się nada?

 

ja mam na korku też ATF only :)

 

to CHF11S sie nie nada? litr 70 zł wiec do tego bym jeszcze wlał ale wydac 700 na sam olej do skrzyni to zaboli, a liter dextrona valvo koło 40....

Opublikowano
nie wiadomo czym się kierowało BMW dobierając płyn do wspomagania, CHF był przeważnie stosowany z układami NIVO, ale i bez niego też, wszystko zależy chyba od typu pompy wspomagania, jak masz na korku atf lej atf
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

 

nie zakładam nowego tematu tylko napisze tu o mojej przygodzie...

 

zostawiłem mechanikowi auto na wymianę płynów eksploatacyjnych i wymieniał też olej od wspomagania/nivo w bmw e38 740iL 98r

gdy przyszedłem po auto i odpaliłem silnik usłyszałem taki dźwięk jak by łożysko jakieś się rozsypało lub w kręcący się wentylator był wsadzony jakiś patyk...najpeirw nie wiedział co to więc zrobiłem autem z 10km potem powiedział że dolał mineralnego HIPOU a na zbiorniczky jest napisane CHF11S OIL ONLY... on chciał rozkrecać wentylator patrzyć pasek i rolki ja pomyślałem żeby wylać płyn i zalać syntetykiem, niestety musiałem iść już a mechanik zalał tym razem olejem maxxus ZHS-SERVO podobno w sklepie nie było tego CHF i sprzedawca powiedział że to to samo, czy aby na pewno ?

 

nie wiem czy powinienem wylać i zalać takim jak jest napisane norme ISO ma taką samą tyle że po dłuższej jeździe znów zaczął hałasować nie tak jak na HIPOLU ale słychać było, dziś znów podjechałem i doszliśmy do wniosku że po odpięciu wtyczki znajdującej się przed zbiorniczkiem hałas znika...nie wiem co robić czy pompa dostała ostro po dupie, czy ten olej na pewno może być zamiast CHF, nie chciał bym potem płacić za nową pompę a mchanik do końca tygodnia siedzi w PL...

Opublikowano

Tylko sprzedawca w sklepie mówi że to ten sam olej i nie ma sensu zmieniać, a nazwa to sobie taką producent dał że zamiast CHF dał ZHS...ide zobaczyć zaraz to auto i czy wspomaganie będzie hałasować, tylko ciekawi mnie czy pompa bardzo dostała od niewłaściwego oleju i czy jeśli iso się zgadza to może być ten olej, niby jest do hydraulicznego wspomagania i do nivo ale zalecany do audi i VW ale to chyba nie znaczy że nie może być on w BMW ?

 

Sam nie wiem, i ciekawi mnie jeszcze co to jest ta wtyczka przed zbiorniczkiem na olej bo po jej odłączeni hałas ustał

 

jak wrócę dam znać i dołączę zdjęcie o co mi chodzi dokładnie bo mechanik sam nie wie od czego to może być....

 

wróciłem wspomaganie nie skrzeczy bo przesmarował ruchome elementy, ale po dojechaniu do domu znów było słychać to cykanie...

 

po odpięciu wtyczki cisza i po podpięciu z powrotem już było ok

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/9e7a7b76d6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.