Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie na forum.

Od roku posiadam BMW e39 z silnikiem 2.5 TDS.

Nie miałem z nim żadnych problemów od momentu kupna.

Mechanik mi dzisiaj powiedział, że silnik się poci przy uszczelce pod głowicą, ale...

- odpala jak trzeba zimny czy ciepły,

- ma niezmiennie wysoką moc,

- na bagnecie nie widać ubytku oleju (nie dolewany od wymiany czyli 6-7 miesięcy),

- nie ma "masła" na korku oraz na bagnecie,

- nie ubywa płynu chłodniczego.

Wszystko jest (na razie) jak najbardziej ok, ale niestety się poci.

 

Co radzicie?

Na jaką kwotę trzeba się przygotować wymieniając uszczelkę?

 

Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź.

 

 

Nie dało mi to spokoju i przed chwila zdjąłem górny plastik z silnika i szczęka mi opadła.

Oto miejsce, z którego wypływa ciecz - mam katar co oznacza brak węchu więc nie potrafie zdiagnozować czy to olej napędowy czy silnikowy.

Przedstawiam zdjęcie, z którego to wypływa.

Jeśli potrzebny, to nagrałem jeszcze film.

Zdjęcia:

http://zapodaj.net/6a7c239dc3467.jpg.html

http://zapodaj.net/a637b1c85ccb5.jpg.html

http://zapodaj.net/fe8463e840712.jpg.html

 

Co to jest i jak usunąć usterkę?

Z góry bardzo dziękuję.

 

Ps. mechanik mi na szybko rzucił kwotę wymiany uszczelki... 2500zł.

Opublikowano
Może i przy uszczelce wg mchanika jest olej ale to raczej olej napędowy. Moim zdaniem podkładki pod wtryski masz do wymiany i to z tego się tak leje. Nie wiem jak wygląda blok TDS-a i którędy z wtryskiwaczy będzie się lało. Mechanicy lubią mówić, że to UPG z tego co na forum zauważyłem. Gdyby Ci się lało z silnika widział byś jakieś ubytki na bagnecie. Sprawdź na odpalonym silniku jak szybko się sączy bo to zapocone nie jest.
Opublikowano

Poszedłem, zobaczyłem.

Na włączonym silniku aż idą bąbelki spod wtrysku i sączy się znacznie, jest aż ochlapany jakiś wężyk...

Co począć? Nowa uszczelka?

 

... głaz z serca mi spadł - 2500zł..

Opublikowano

Zrobię jak mówisz.

Jutro podjadę do Intercarsu zaputac o tę podkładkę i dam znać.

Dzięki jeszcze raz.

 

Ps. od razu wiedziałem, że to dobre silniki :P

Opublikowano
To fakt, ale nie wszystkie Daniel mają miedzianą podkładkę. Tak jak się pytałem Pawła co do renault co miałem i pisałeś o podkładce to okazało się, że nie ma ich. Po prostu wtrysk się rozkręcił. Złapałem go i z wyczuciem dokręciłem i problem minął :D Ale muszę się pochwalić bo nie miałem jeszcze takiej sytuacji, żeby auto sprzedało się na drugi dzień po wystawieniu. I ponad 100 telefonów. Ale autko było fajne, oczywiści jak na francuza hehe :mrgreen:
Opublikowano

Czyli są gumowe czy z innego metalu?

Bo znajomy w nissanie primiera czy jakoś tak miał również poluzowany wtrysk 1szt. Tylko, że chodził jak by mu się panewka obróciła. Okazało się że uszczelka była lekko zmęczona. Byłą tam właśnie miedziana. Silnik renault-a :)

Opublikowano
Może to i lepiej. Stożkowe połączenie/uszczelnienie jest wadliwe tylko przy odkręceniu, albo uszkodzeniu styku powierzchni, a podkładki często nie wytrzymują wysokich ciśnień.
Opublikowano
Poszedłem, zobaczyłem.

Na włączonym silniku aż idą bąbelki spod wtrysku i sączy się znacznie, jest aż ochlapany jakiś wężyk...

Co począć? Nowa uszczelka?

 

... głaz z serca mi spadł - 2500zł..

Koniecznie sprawdź,albo najlepiej kup nowe wężyki przelewowe-też lubią pekac.

Gdybyś musiał ściągac głowice i chciał to zrobić tak,żeby długo pochodziło-to brakłoby tych 2,5tys.zł...

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawa zakonczona.

Kupilem w intercarsie podkladke dedykowana do e39, wymieniona i od tego czasu sucho :)

Sprawa zamknieta.

W innym topicu porusze nastepna niepokojaca sprawe,

pozdrawiam.

Opublikowano
No to git :cool2: wyszło znacznie taniej,niż 2,5tys..
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.