Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem E36 Touring. Podczas zmiany biegu z 1 na 2 (dodałem sporo gazu) w zakręcie samochód ostro poszedł bokiem, pomimo włączonej kontroli trakcji. Czy zachowanie takie jest normalne, czy układ nie pracuje prawidłowo? Samochód to 328i z ASC+T (według VIN). Lampka od kontroli trakcji zachowuje się prawidłowo (przy uruchamianiu zapala, później gaśnie), przy użyciu przycisku koło lewarka można ją włączyć i wyłączyć, przy ostrym ruszaniu na wprost na szutrowej drodze system reaguje (miganie lampki) na utratę przyczepności. Niestety podczas opisywanego manewru byłem w takim szoku, że nie wiem czy system reagował.

 

Krótko: Czy z włączonym ASC+T przy niewielkiej prędkości ( do 50 km/h) samochód ma prawo stracić przyczepność na łuku po ostrym wciśnięciu gazu?

 

Dodam, że użyłem opcji szukaj i przestudiowałem teksty dotyczące różnic pomiędzy ASC, ASC+T oraz ESP.

Opublikowano
Tez mam ASC+T i też mogę bujnąć auto bokiem, ale po chwili system wyhamowuje i wracam na prostą. Działając celowo da się lekko oszukać kontrole. To jest tylko do pomocy, nie zastąpi rozwagi ;)
Opublikowano
Z założenia system ma wyhamować koło które ma mniejsza przyczepność. Ale przy twojej mocy i wdepnięciu gazu do dechy to żaden system nie pomoże.
Opublikowano
No i właśnie o to mi chodziło. Obawiałem się, że system nie działa tak jak powinien, a samochód ma być użytkowany przez moją dziewczynę, która po ostatnie przejażdżce trochę się zraziła. Jak tylko będą dobre warunki (tzn. deszcz) muszę jeszcze potestować ASC w jakimś bezpiecznym miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.