Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, może tu ktoś pomoże?

Od jakiegoś czasu wyłącza mi się DSC. Czasem po przejechaniu 100m, a nieraz po 20km. Zbiegło się to z zapaleniem kontrolki czujnika klocków (tył). Klocki i tarcze wymienione - problem z DSC pozostał. Na inpie wychodzi błąd 5E20. Był również 5E24 i 5E14. Czytałem, że w pompie są dwa czujniki ciśnienia i w nich może tkwić przyczyna. W innych źródłach czytam, że te czujniki są na stałe zamontowane w agregacie i są niewymienne (koszty lecą w kosmos). Czy ktoś z Was miał do czynienia z podobnym problemem i może coś doradzić?

Dodam, że auto to 320D z 2004 roku.

Pozdrawiam

Opublikowano
ja miałem taki błąd i identyczny problem raz się wyłączała raz nie... , był to czujnik kąta skrętu ,jest w kierownicy mi na zawsze pomogła kalibracją inpą, ustawiasz koła idealnie na wprost i kalibrujesz...
Opublikowano
A próbowałeś skasować błędy?

Wykasowałem, ale 5E20 pozostał. Co do czujnika skrętu, to sprawdzę. Wydaje mi się jednak, że wywalałoby inny błąd.

Kupiłem używaną pompę hamulcową z czujnikami. Spróbuję podmienić. Tylko jak tam się dostać? Nie mogę znaleźć informacji

o wymianie pompy. Chyba założę nowy wątek..

PZ

Opublikowano
wstrzymałbym się z tą pompą a zrobiłbym tą kalibracje miałem te same objawy i te same błędy, poszukaj dobrze... a inpą jest to 5 min roboty spróbuj napewno nie zaszkodzi...
Opublikowano
wstrzymałbym się z tą pompą a zrobiłbym tą kalibracje miałem te same objawy i te same błędy, poszukaj dobrze... a inpą jest to 5 min roboty spróbuj napewno nie zaszkodzi...

Jutro tego poszukam w inpie. Pompa to to nie był duży wydatek - zaryzykowałem. Ale dzięki za sugestie.

Opublikowano
inpą jest to 5 min roboty spróbuj napewno nie zaszkodzi...

dzisiaj próbowałem. Jakoś nie znalazłem tej procedury kalibracji. Natomiast wszystkie wartości kątów są w normie (tzn. na zielonym)

Teraz tak kombinuję, że faktycznie minimalnie ściąga mi w prawo. I jeszcze jedno...... Właśnie żona mi mówi, że pierwszy raz jej się to

zapaliło po tym, jak jej straż miejska założyła blokadę na koło... Może to mieć jakiś związek? Blokadę założyli na tylne koło.

Opublikowano
układ jezdny, czujnik położenia kierownicy, sprawdź wartości czujników podczas jazdy możliwe ,że uszkodzili albo naruszyli troche czulnik w nadkolu
Opublikowano
możliwe ,że uszkodzili albo naruszyli troche czulnik w nadkolu

rafi363, a jaki czujnik jest w nadkolu?

Opublikowano
przy każdym kole masz czujnik , liczy obroty i przy pracy stabilizacji toru jazdy korzysta z nich system ,jeżeli pokazuje błędne wartośći np. po ingeracji w zawieszenie ,są jeszcze inne nie sporadyczne powody ,właśnie wywala błędy dsc i poprostu trakcja i cały system stabilizacji toru jazdy nie działa...
Opublikowano
jeżeli czujniki w kołach i w kierownicy są wporządku ,wystarczy kalibracja jak wspominałem wyżej, ja miałem identyczne błędy jak pokazałeś i mi to pomogło na stałe...
Opublikowano
rzecz w tym, że nie potrafię inpą przeprowadzić tej kalibracji.... Nie wiem gdzie to jest. Próbowałem ale bezskutecznie....
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Zapalają mi się okazjonalnie kontrolki. Czasami gasną po wyłączeniu i włączeniu silnika. Ostatnio wisiały cały czas około 3 tygodnie. Dzisiaj znowu zgasły.

http://obrazki.elektroda.pl/3500081000_1307314289.jpg Zdjęcie poglądowe.

 

Na kompie były błędy:

1. 5E20 Drucksensor 1 elektrisch defekt

2. 5E24 Drucksensor 1/2 unplausibel

 

Brak błędów ABS i czujnika kąta skrętu.

 

Jest ktoś w stanie powiedzieć, który na rysunku to jest numer 1, a który to jest numer 2? Nie ukrywam, że znacznie ułatwiłoby mi to załatwienie sprawy.

http://realoem.com/bmw/diagrams/k/g/143.png

Opublikowano

Czujnik o który chodzi oznaczony jest na rysunku jako nr 2. W rzeczywistości są 2 takie czujniki (na rysunku tylko jeden). Nie wiem który oznaczany jest przez komputer jako 1, a który jako 2. U siebie wymieniłem obydwa, więc nie miało to znaczenia. Po wymianie wszystko działa jak należy.

Powodzenia

Opublikowano
koledzy nie wiem jak to możliwe ale oprócz mojej jednej pierwszej odpowiedzi tego postu nie są moje mimo to ,że pod moim nickiem ,ktoś jakimś cudem się włamał w moje konto a na pewno nie z przez mój komputer :| dziwna sprawa...
Opublikowano
miałem to samo DSC mi wariowało po przejechaniu kilku czasem kilkuset kilometrów slnik przerywał i paliły sie kontrolki po wyłaczeniu i właczeniu silnika wszystko grało na jakiś czas z czujnikami skretu wszystko było ok okazało sie ze miałem spaloną przepustnice EML , po wymianie wszystko gra
Opublikowano

inpa dcs 6.0 compensation routines

kierownica prosto i kompenujesz czujnik skretu f1 potem compensacja czujników ciśnienia f2 jak to nie pomoże to najprawdopodobniej czujnik skretu do wymiany

Opublikowano
I mnie to dopadło. Czy te czujniki występują jako zamienniki ?

z tego co mi wiadomo to nie przynajmniej nie na naszym rynku

 

ale tak jak pisałem trzeba zrobić te 2 kompensacje w inpie a potem wymieniać czujnik warto zprawdzić geometrię

robiłem już kompensację w 3ech e46

tylko w 1 nic nie pomogło

Opublikowano

Najpierw myślałem ze to geometria więc została zrobiona. Jestem tez po kompensacji jednak ten błąd 5E20 nadal występuje.

 

Po wymianie tych czujników pewnie będzie trzeba odpowietrzać pompę, zgadza się ?

Sprzedam:
Opublikowano
Najpierw myślałem ze to geometria więc została zrobiona. Jestem tez po kompensacji jednak ten błąd 5E20 nadal występuje.

 

Po wymianie tych czujników pewnie będzie trzeba odpowietrzać pompę, zgadza się ?

 

po wymianie podłacz ODB2 i przez INPE masz test pompy i clear pamięci cache :) pzdr

Opublikowano
możesz powiedzieć gdzie dokładnie to znajdę ?

 

 

Pablo ja mam błąd 5E21 :)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BX92&mospid=47612&btnr=34_1092&hg=34&fg=25

W moim przypadku element nr 2 przednie lewe koło . Zarac ogarnę twój błąd .

Masz może wykaz error msg z impa?

 

ORG:

ergebnis 1 fehler im fehlerspeicher 1

5e21 drucksensor 2 elektrisch defekt

fehlerhaufigkeit : 1

logistikzahler : 40

asc/dsc_aktiv (tasterfunktion)

RTA_ aktiv

kein passendes fehlersymptom

testbedingungen erfuellt

fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

fehler wuerde das Aufleuchten einer warnlampe verursachen

 

fehlercode 5E 21 E0 01 28 37 9D 1E 08 00 04

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.