Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mój problem polega na tym że niedawno próbując swoją betke na autostradzie dochodzac do 170 przestała przyspieszać.Po puszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu pedału znowu sie ruszył ale tylko do 180.Naqdmienię że poprzedni właściciel zamontował kolektor dolotowy bez egr.Czy to może być powodem?
Opublikowano

Raczej nie-EGR działa do ok.2tys.obrotów. Bez zaworu egr,tzn.wywalony całkowicie?

180 km/h to będzie około 3,5 albo 4tys.obrotów..a na niższych biegach wkreca się powyżej tych 4tys.obrotów?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Bez problemu.Na jałowym jest tak samo.Do samego końca-cisne go do ok 5 tyś.Ma kaganiec?A co do EGR-a to jak go kupiłem to był zmieniony cały kolektor dolotowy,i w tym go nie ma.Gość mi powiedział że stary mu sie rozleciał a że mechanik nie miał oryginału to mu dal inny :shock: Potem ten co mi go sprzedał dokupił właściwy kolektor i mam go w garażu ale ze względu na brak czasu nie zamieniłem ich.Czy to może zaszkodzić mojej beci?
Opublikowano

Nie,spokojnie-EGR to tylko ekologia,przy niższych prędkościach obrotowych kieruje cześc spalin z powrotem do dolotu,aby obniżyć temp.spalania i co za tym idzie-obniżyć zawartośc tlenków azotu (NO) w spalinach.

Na piątym biegu silnik jest najbardziej obciążony-posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowe oraz sterowanie zaworu WG na turbinie.

I jeszcze jedno-od zakupu już tak było z tą predkością? Czy później?

I tak z ciekawości-wrzuc fotke tego kolektora bez EGR. Zobaczymy,cóż to za mod.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Nie wiem czy było tak wcześniej.Sprawdzałem pierwszy raz a jak się pytałem poprzedniego właściciela to nie bujał jej aż tak wysoko.Fotki załącze jutro.Kolektor jest alu z logo beemki i ma pod spodem wtyczke na coś tylko nie jest to podpięte.Wczoraj zauważyłem że delikatnie poci mi sie wtrysk sterujący.Tylko gratuluje temu mechanikowi co robil tą przekładkę bo zamiast króćca do węża z kolektora ssącego do intercoolera dał mufę 50' od instalacji gazowej :D
Opublikowano
Ta wtyczka to czujnik temp.powietrza zasysanego-kolektor jest z wcześniejszych tds-ów (z MAP-sensorem).
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Może jeszcze to że mam tempomat da do myślenia.Przypominam że jestem zielony w tym temacie i proszę o typowa łopatologie.Sledze na bieżąco to forum i forum poświęcone wylącznie dieslom i moja bunia jest strasznie zaniedbana.Odpiołemdzisiaj ten gruby przewod gumowy od kolektora ssącego i hamsko pogrzebalem paluchem w kolektorze i to co wyjołem bylo straszne.Czy powinno byc tam tak zasyfione żeby bylo grubo mazi z syfu i oleju?
Opublikowano

Raczej nie powinno tak być..choć w tdsach nie ma mowy,aby dolot był suchutki jak pieprz.

Czeka Cie czyszczenie całego dolotu-z odmą na pierwszym miejscu. Można też od razu wrócic do oryginalnego kolektora..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Nie chce zawracać niepotrzebnie głowy ale pod jakim tematem powinienem szukać tematyki czyszczenia układu dolotowego?I jakich specyfików powinienem użyć żeby nic nie popierdzielić.Ropa czy rozpuszczalnik uniwersalny?
Opublikowano
Odme.kolektor itp.najlepiej w benz.ekstrakcyjnej. Reszte w sumie też,jedynie ic warto przełukac mieszaniną tej benzyny i płynu do mycia silników,np.Akra.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.