Skocz do zawartości

[E46] 320ci falujące obroty, nie ma problemów z mocą...


zimer89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z falującymi obrotami :( Na biegu jałowym jak włączam klimatyzację, światła lub skręcam kołami, przed wymianą tego kolanka od przepustnicy Bawarka przy takich manewrach potrafiła zgasnąć, teraz to się nie zdarza tylko falują obroty choć silnik jakoś je reguluje... zastanawia mnie co to może być bo pod kompem żadnego błędu nie wywala, silnik jak jest zimny odpala normalnie, przy odpalaniu silnik wchodzi na 1500obr/min i powoli spada do 750. Tak powinno być, czy coś z Vanos-ami zaczyna się dziać? Ogólnie nie ma problemów z przyspieszaniem, Bawarka reaguje na każde dodanie gazu, nie słychać żadnych niepokojących stuków ze strony jednostki napędowej ani nic.

 

Sprawdzałem stan oleju na bagniecie. Jak są te dwa ,,wcięcia" to na tym górnym czyli max olej jest ale na samym dole tego wcięcia. Jest ok stan, czy za mało oleju? Robiłem tzw. reset ecu auto lepiej faktycznie przyspiesza, spalanie przy tym samym stylu jazdy spadło z 12.1 do 11.3 :hyhy: no ale problem z falującymi obrotami pozostał. Mógłby ktoś chociaż mnie jakoś nakierować co sprawdzić?

 

Jest ktoś z okolic Mysłowic, np. Katowice kto mógłby mi wyczyścić przepustnicę, silnik krokowy, sprawdzić szczelność dolotu? Bo sam nie będę grzebał, aczkolwiek jestem otwarty na wszelką pomoc przy robocie. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi pomoże...

 

Mam też taki (mam nadzieję że nie problem) :

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eyMlVkfFssk

 

Chodzi mi o wydech, w opisie na yt opisałem problem :( Mam nadzieję, że ona tak ,,gada" a po wyczyszczeniu dwururki po prostu tak ma chodzić wydech :cool:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kp5UYNVViHw

 

Jeszcze dla sprecyzowania problemu nagrałem film jak silnik zaczyna nierówno pracować po wyłączeniu klimy (wtedy jest wentylator wyłączony i tak nie szumi a starałem się jak najdokładniej nagrać problem)

 

No i w kabinie tak jakby jakiś dziwny dźwięk był słyszalny :twisted:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kp5UYNVViHw

 

Mam nadzieję, że jestem przewrażliwiony co do 1 i 3 filmiku.

 

Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie, pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzałem stan oleju na bagniecie. Jak są te dwa ,,wcięcia" to na tym górnym czyli max olej jest ale na samym dole tego wcięcia. Jest ok stan, czy za mało oleju?

Stan oleju jest ok jak jest pomiędzy "wcięciami". Jak masz na górnym to masz maksymalną dopuszczalną wartość, chociaż wg mnie nie jest to wskazane, dla mnie masz za dużo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo wywala mi podczas jazdy żółtą kontrolkę oleju, jutro wkleję foto z bagnetem ile tego oleju mam. Czy przez to że jest go troszkę za dużo może wywalać tą kontrolkę? Dodam, że olej to Valvoline Max-Life 10W-40 choć przy następnej wymianie jak będzie wymieniana odma to zastanawiam się nad zejściem do 5W, nic się silnikowi nie stanie, Vanos-y nie ucierpią po takim zabiegu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic się nie stanie, będzie tylko lżej silnikowi. Żółta kontrolka oleju to czujnik poziomu oleju w misce do wymiany, podobno rzadko inny niż ori się sprawdza.

Masz tu podobny temat:

viewtopic.php?f=69&t=206010

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do obrotow, to moze to byc czujnik polozenia walka rozrzadu... ale nie musi. Sprawdzales bledy z kompa?

co do wydechu ... to chlopie zerknij pod podwozie !!! jak spojrzysz to zobaczysz... moze to byc jakas obejma wydechy ktora ci uderza o cos, moze cos w tlumiku...

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w zeszły wtorek przy wymianie oleju i na następny dzień tego dolnego gumowego kolanka sprawdzona buma była pod kompem i żadnych błędów nie ma, nawet wałka rozrządu. Check też nie wywala mimo że jest sprawdzone na teście zegarów i jest kontrolka podłączona bo się tam świeci... może łapie gdzieś jeszcze lewe powietrze? ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by ci lapal lewe to byc ci na 100% check wyskoczyl ( wiem bo znam to z autopsji:P iagle z tym walcze) to moga byc sondy... ciezko okreslic jak nie masz bledow. probowales odpinac przeplywomierz? zobacz wtedy jak sie bedzie zachowywal
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by ci lapal lewe to byc ci na 100% check wyskoczyl ( wiem bo znam to z autopsji:P iagle z tym walcze) to moga byc sondy... ciezko okreslic jak nie masz bledow. probowales odpinac przeplywomierz? zobacz wtedy jak sie bedzie zachowywal

 

A może odłączę przepływkę i przepustnicę? Ta wtyczka która jest niżej jest od przepustnicy a ta która jest wpięta do kolanka to jest od przepływki tak? Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.