Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam czy ktos molgby mi powiedziec co oznaczaja te bledy ? Dodam ze auto nie chodzi rowno wczesniej ejszcze cewki mi wyskoczyly ale tym razem ich nie bylo w bledach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e91bae71dc85680.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43c1771a450a6887.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22ae6ffdf71f3003.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fb47fecc76bcf87.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e80a69301f3efc5d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b9fa31713a81b7d.html

prosze o szybka odpowiedz..

Edytowane przez kamiss17900
Opublikowano

Pokasuj to wszystko i zobacz co wróci... nie chodzi równo na wolnych obrotach?

 

Przycięty termostat (jak auto grzeje się normalnie - może coś z sygnałem od niego)... reszta wiąże się z ustawianiem mieszanki... to może być wina cewek (paliwo w wydechu - stąd salwa o błędach mieszanki), ale to temat rzeka... częstotliwość tych błędów "żadna", więc bez paniki. Kasujesz, śmigasz i sprawdzasz za jakiś czas co w trawie piszczy. Jak znowu mieszanka sprawdź:

 

1) dolot - czy nie łapie lewego powietrza

2) przepływkę - czy wartości nie zakłamuje

3) pokasuj adaptacje - zobacz jak się na nowo "douczy"

 

Jak cewki:

1) podmianka

2) diagnoza - czy faktycznie cewka

3) wymiana

 

Na początku wykluczył bym cewki...

Opublikowano

na poczatku milem te bledy co teraz plus cewki wymienilem 3 cewki ale dalej okazalo sie ze nie dzialaja te same i zaczelo cos wariowac bo sie inne jeszcze pokazaly tak jakby skakaly te cewki wiec zaczalem szukac lewego powietrza tak z gory poprostu i okazalo sie ze nie mam jednego z przewodow ale go kupilem i zalozylem to znikly te cewki jak narazie ich nie ma ale dalej nie rowno chodzi jutro w planie mam rozebrac kolektor ssony pregladnac odme wymienic uszczelki pod kolektorem i ogolnie sprawdzic czy cos nie jest tam uszkodzone zapomnialem dodac ze posiadam instalacje gazowa na jendym i drugim tak samo auto chodzi

 

Co do termostatu to zrobilem juz jakies 120 tys km tym autem i go nie wymienialem take molg sie uszkodzic w sumie bo auto tak slabo sie grzeje

Jak sprawdzic przeplywke jest jakis sposob? kaswalem juz kilka razy te bledy i wracaja te co napisalem. wczoraj je kasowalem po zalozeniu tego przewodu malego co brakowalo i wyskoczyly te bledy co sa napisane.Zastanawiam sie tez nad wymiana odmy jest jakis sposob zeby ja sprawdzic czy napewno jest sprawna ?

 

 

 

Moje gg 2288334

Opublikowano

Jeśli po wymianie cewek INPA wywalała Ci błąd na tych samych cylindrach, na których były nowe cewki to coś jest nie teges... kable, świece, dawka paliwa?

 

Jak wyglądają adaptacje lambd additive i multi ??

 

Powinny być w granicach +- 0.2 ms/+-8%. Skasuj wszystkie adaptacje i pojeździj może tylko na benzynie... po rozgrzaniu silnika 3min na wolnych + 30 min przepędź auto + 3 min na wolnych... niech się zaadoptują od nowa... jak będzie ok to gazownik się kłania. Tutaj niestety mam zerową wiedzę... może ktoś inny będzie potrafił pomóc.

 

Słabo Ci się grzeje przez 120 tys km i nic z tym nie robisz? Ten silnik łapie temperaturę po kilku kilometrach zazwyczaj... :duh:

Wymień termostat, bo się blokuje w pozycji otwartej... szkoda silnika ... jest niedogrzany i się szybciej zużywa (oznaka niedogrzania - "gluty pod korkiem oleju").

 

Odma w skrajnych przypadkach przytkania piszczy i wydaje dziwne dźwięki przy zmianach ciśnienia w silniku... odkręć korek oleju na silniku... obroty spadną, bo będzie łapał lewe powietrze... później cyklicznie przysłoń wlew ręką kilka razy...posłuchaj czy nic nie "piska, świszczy, gwiżdże"... Ale to skrajny przypadek... odmę warto "przejrzeć" i przeczyścić "dla zasady".

 

Przepływka... sprawdź na wolnych obrotach ile pokazuje powietrza... u mnie w M54B25 jest 14.5-15 przy 700 obrotach (bez skoków)... + podepnij DISa i zrób jej test... jest taka opcja. Albo podmień i porównaj (jak masz skąd).

Opublikowano
slabo mi sie grzeje od jakis 2 tyg czasu nie mam na zabawe z autem a u mechanika tez nie bardzo moge zostawic;/ teraz bede mial pare dni wolnego i bede dzialac z samochodem wczoraj szukalem jakiegos lewego powietrza i znalazlem w jednym miejscu i moze ciut chodzi lepiej ciezko wyczuc. Jutro rano pojezdze na benzynie i o jakie 16 dam ci znac czy cos sie zmienilo mam nadzieje ze bede wiedzial wkoncu na czym stoje:/
Opublikowano

a wiec tak skasowalem bledy i pozostaly tylko 3 bledy i po daniu shadow wyskoczyly jeszcze dodatkowe 2 ;/ jakims cudem nie wyskoczyy bedy od cewek zronilem jakies 60 km na benzynie i 40 na gazie izej dodam bledy i pomiaty sondy i reszte

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ef68fa5be0e950a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8799b3456f8635e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e33ea57be2efd64f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63e26cf00ad15699.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b804b10c9cb44e3.html

 

tuta bledy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/649196867d14ce36.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f246b1087b7f387.html

po shadow

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/474075f8ab3d5754.html

 

sprawdzalem ta odme tak jak mowiles i nie slychac nic :/

 

nie wiem za co sie zabrac zeby dojsc do ladu z tym silnikiem;/ moze wystarczy poprostu jechac na jakas regulacje jakis sterownikow silnika? nie bardzo sie znam na takiej elektronice dodam ze auto ma juz 320 tys km wydaje mi sie ze cos mniej mocy ma te auto mysle o pojechaniu na hamownie i zrobienie jakies regulacji...

Opublikowano

Zrzut adaptacji na benzynie chyba zrobiłeś za wcześniej po skasowaniu bo wartości pokazują 0.00 .

 

Jak dla mnie adaptacje są ok... Sprawdź może głupią rzecz... wtyczki do lambd rozłączyć przeczyścić połączyć. Przejrzyj też kable czy nie nadpalone, poprzecierane...

Lambda za katem pokazała 1.28 V - stąd błąd...(sprawdź jak zmieniają się wartości - powinno być typowo 0.4-0.8V). Ten wzrost mógł być spowodowany tym, że została "obryzgana" benzyną z powodu niespalenie mieszanki... stąd mieszanka o wiele za wysoka... więc poniekąd wracają cewki/świece i problemy z zapłonem.

 

 

Czy nie jest tak, że błędy wyskakują Ci przy przełączaniu się na gaz/z gazu? Jeśli tak to trzeba tu gazownika.

 

Czasami przyczyną problemów z mieszanką i wywalaniem błędów sond jest niedostateczne ciśnienie paliwa... to też warto sprawdzić. Choć wtedy błędy wywalało by błędy tylko benzynie bądź tylko na gazie.

Opublikowano

chyba wiem jaki problem mam... w tamtym roku padla mi pompka paliwa i wzialem pompke z e39 2.8 i mialem taki problem ze podczas odpalania auta musialem przekrecic zaplon zeby sie zapalily kontrolki odczekac jakies 2-3s i dopiero odpalic auto bo nie chcialo mi odpalic krecil dlugo az wkoncu zaskoczyl i moze wina jest w tym ze pompka paliwa jest zla z e39 2.8 bo tam chyba byl pojedynczy vanos(?) i moze byc wina tego ze ta pompka podaje troszke za malo paliwa? a potem jak juz jezdze to poprostu wywala bledy bo za slaba mieszanka jest? nie wiem od kiedy mi te obroty tak skacza i te bledy mam:/ jak myslisz moze byc tego wina? ale znowu na gazie w sumie nie powinno byc bledow a i tak sa jak sie je usunie :/

 

 

 

Ps te wyniki ostatnie podane sa tylko z jazdy na benzynie nie jezdzilem wtedy na gazie skasowalem wszystko i zrobilem jakies 60km na benzynie "tylko" a na gazie i tak te same bledy sa:/ dzisiaj sprawdzilem czy jest cos nowego ale zostaly tylko te 3 bledy od sond.

Odlaczylem akmulator dzisiaj i zobaczymy czy po tym resecie cos sie zmieni. Jutro termostat wymieniam to postaram sie sprawdzic te wtyczki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.