Skocz do zawartości

E39 520i - Wymiana alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Od długiego czasu mam czerwoną lampkę przy akumulatorze na desce rozdzielczej. Nie wiem kiedy dokładniej zaczęła świecić więc trudno mi zdiagnozować co spowodowało ten problem. Ale nie o to do końca chodzi. Chcę wymienić swój alternator na mocniejszy. Obecnie mam słabiznę 90A(tak mi się wydaję) i mimo kontrolki ładuje akumulator nawet całkiem nieźle. Sprawdziłem miernikiem na 2000rpm, prąd 13,8-13,9V. Jest jedno ALE - posiadam też dużo sprzętu CA w samochodzie. Nie stawiam na głośność tylko na SQ, innymi słowy nie rozwalam osiedla ale lubię trochę mocy. Tak więc - 1 wzmacniacz 400W, 1 wzmacniacz 500W, 1 Subwoofer 600W, 2x woofery 150W, 2x Tweetery 100W i procesor audio (?W). Jeśli przegnę z mocą sub'a to lampki na desce rozdzielczej i światła nieco przygasają, to akurat zrozumiałe, ale zdarzało mi się słuchając takiej petardy, że obroty spadały a nawet potrafił zgasnąć. Link poniżej żeby było wiadomo o czym mówimy.

 

 

Wniosek, potrzebuję większego alternatora. I teraz pytanie. Z czym wiąże się wymiana alternatora i jak go dobrać? Wiem, że nie mogę wybrać na zasadzie "o ten" i dać go do wymiany. Czy ktoś mógłby mi pomóc w tej kwestii? Czy muszę kupić inny pasek, inny napinacz? Aha, wspomnę jeszcze, że jest to wersja przed liftem, końcówka 1997 roku, silnik m52.

 

Z góry dziękuję za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Diesle 3.0 miały alternatory 160A i chyba pod koniec produkcji nawet 180A było, więc możesz popatrzeć czy nie da rady takiego zaadaptować, najlepiej zerknąć na allegro albo real oem i porównać ze swoim.
Opublikowano

Niezła muza. Już cię lubię :mrgreen:

 

Bosh 120A pasuje plug and play. Pasuje z 523 i 528 na pewno. Szukaj w necie albo okolicy. Masz do wyboru od używki po regenerowane i nowe chińczyki, które nie są nawet takie złe.

 

Valeo 150A olej, bo to dziadostwo jest. Zresztą bez rzeźby i tak nie podpasuje.

 

edit: ale sprawdź wcześniej po naklejce jaki masz, bo może już masz 120A.

Opublikowano

Heh, a to niesłychane. Od każdego dostaje joby za tę muzykę ;)

Sprawdzałem. Mam 90A. Czyli mówicie, że 120A z 523i powinno wejść od tak i nie trzeba paska zmieniać?

Opublikowano
Kurde, zszukałem się i nie mogę znaleźć. Nie wiem jaki alternator tam może wejść. Czy ktoś mógłby mi pomóc, podać linka do allegro albo numer części? Nigdzie nie widzę, żadnego kompatybilnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.