Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum jak i nowy w temacie BMW.

Jestem rzeczowy i potrzebuje konkretnych odpowiedzi. Z góry chciałbym powiedzieć, że jeżeli panuje tutaj taka atmosfera jak na forum audi, którymi jeździłem od zawsze, że w odpowiedzi na tego posta dostane odpowiedź typu: taki temat już był, szukaj na forum itd itd to możecie od razu usunąć temat. Ja potrzebuje konkretnych odpowiedzi, a zależy mi na czasie bo rozsypał mi się silnik w audi i muszę szybko kupić inne auto. Pragnę tylnonąpedowego BMW. Więc pytania moje brzmią:

Chcę serie 5. Albo e34 albo e39. Myślę, że fundusze pozwolą mi kupić e34, więc pierwsze pytanie ile trzeba mieć na auto w miare w dorbym stanie z seri e34 a 39?

- jak skonstrowane jest zawieszenie w tych bmw? (Chodzi o to, że za moje w audi placilem 1600zl za komplet wachaczy z przodu lemfordera) potrzebuje czegos tanszego tym razem,

- jak ze spalaniem? Interesuje mnie silnik albo 2,0 albo 2,5 w obydwoch przypadkach z LPG.

- jak te silniki znoszą gaz?

- czy bardzo droga jest ogolna eksploatacja takiego wozu?

- najczęstsze usterki?

- na co zwrócić uwagę przy zakupie?

 

Będę bardzo ale to bardzo wdzięczny za ewentualne odpowiedzi oraz dodatkowo jakieś tam swoje uwagi.

pozdrawiam, Paveu !

Opublikowano

Po pierwsze - witamy :)

Po drugie - zawias w e39/e34 jest O NIEBO trwalszy niż w AUDI.

Po trzecie - jaką kwotę masz do wydania?

Na sensowne e39 to minimum 10.000 PLN - i to moze być ryzyko.

Na sensowne e34 10.000 powinno wystarczyć.

Opublikowano

witam witam i dziekuje za odpowiedź:)

10.000 to bede mial ale na wszystko. Łącznie z rejestracją , ubezpieczeniem, kołami na zime/lato, rozrządem , wymianą oleju itd itd co się robi wszaystko na początku przy zakupie. to W sumie wiadomo i racja, ze jednak nie e39 tylko e34. Tylko dostane jakąś w miare nie dojechaną za 5000zł ? jak z tym spalaniem przy silnikach 2.0 a jak przy 2,5 chodzi mi o LPG?

Opublikowano

Za 5 tys zł może być problem z niedojechaną, za 7-8 tys powinna być w naprawdę niezłym stanie.

Co do spalania - nie ma w zasadzie różnicy pomiędzy 2.0 a 2.5. Musisz liczyć w mieście jakieś 14-15 l. LPG, po trasie powinieneś w 10 l. LPG się zmieścić.

Opublikowano
wlasnie tego się obawiałem. Po allegro latają nawet po 2000zł ale cóż... widać na zdjęciach co to jest..
Opublikowano

Z każdym samochodem jest tak, że najczęściej tania oferta staje się skarbonką. W e39 nie siedziałem więc nic na ten temat nie powiem, co najwyżej mogę coś napisać o e34. Autko jest bardzo fajne, za małe pieniądze można zyskać trochę "luksusu" i przestrzeni. Niestety z tego też wynika jego wada - czasami ciężko zaparkować w mieście a jego masa zwiększa spalanie [moja waży 1580kg]. Ogólnie gdybym miał kupować obecnie e34 to przede wszystkim brałbym bez zastanowienia silnik 2,5l ze względu na to, że różnica w spalaniu względem 2l a mocniejszy silnik robi swoje. Oczywiście do tego instalacja gazowa (jeżeli miałbym jeżdzić na benzynie to bmki bym nie kupił). Tutaj przydałaby się porządna sekwencja a taka swoje kosztuje. Ja w swojej muszę teraz wymienić parownik a w przyszłości jeszcze wtryski. Największym problemem (jak się okazało, problemy moje są często spotykane) jest układ chłodzenia - najpierw posypał się wirnik na pompie, później problemy z termostatem, później zrobiła się dziura w drugiej pompie wody (bo są dwie w tym aucie), później chłodnica straciła szczelność. No i po każdym kombinowaniu trzeba było odpowietrzać układ. Drugim problemem jest korozja tylnej, prawej części nadwozia [okolice wlewu]. Początkowo myślałem, że mój ma taki problem ale jest to dosyć częste. U mnie jeszcze wystepuje problem ze względu na kolor lakieru (petrol-mica metallic) który jest dla mnie dosyć dziwny (niby niebieski, niby zielony) i nie udało mi się zrobić jakiegoś malowania tak aby wyszło to dobrze. W przypadku posiadanej e30 kolor jest czarny i naprawdę zaprawki lub podmalowanie ładnie wychodzą.

 

Ogólnie jeżeli szukałbym obecnie auta do 10K to kupiłbym definitywnie e34 z dobrą instalacją LPG lub założył takową.

 

Edit: Oczywiście taki samochód jest fajny ale w przypadku codziennych dojazdów do pracy lepiej zakupić coś lżejszego z R4. Bo nie ukrywajmy ale np. na krótkich odcinkach zimą wydasz więcej na bezynę niż gaz.

Opublikowano

teoretycznie za 10 tys znajdziesz e34 wzorowo utrzymane ale praktycznie nikt nie sprzeda zadbanego e34 w benzynie ;].

 

mysle ze latwiej bedzie znalezc e39 2.0 np z 1996-97 roku do 10 tys

Opublikowano
Witam,to prawda ,nie łatwo jest znaleźć zadbane e34 :( ,a kupić okazyjnie za małe pieniądze to odradzam,bo to będzie spory wydatek.Ja osobiście jestem zadowolony ze swojej e34 :D ,fajny komfort ,sylwetka i po za tym to ma w sobie te coś he he :wink: ,minus to spalanie , ale taki urok coś za coś
Opublikowano
no i namieszane w głowie. Liczyłem , że za jakies 5000 - 6000PLN cos znajde z e34. Interesuje mnie właśnie raczej silnik 2,5 i gazik rzecz jasna. Są piękne, zakochałem sie w tym samochodzie ostatnio ale skoro za taką kasę nie znajdę tej taczki no to nie wiem czy nie będę musiał odpuścić.. Czyli do tego przy zakupie ewentualnym sprawdzać w okół wlewu paliwa stan korozyjny auta powiadasz kolego. Dobra uwaga dzięki ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.