Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem z moim BMW e34 TDS z 1993r. Samochód kupiłem niedawno właśnie z tym problemem. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i 2 z nich a mianowicie 18 oraz 29 pobierają dużo prądu przy zgaszonym silniku. Efektem czego po 3-4 dniach kiedy auto stoi bez palenia akumulator całkowicie się rozładowuje. Jest nawet amatorska "wajcha", która służy to odcinania prądu. Myślę, że zainstalował ją poprzedni właściciel. Jest to denerwujące oraz za każdym razem resetuje mi się komputer itp urządzenia. Nie wiem jak rozwiązać ten problem. Chciałbym aby auto byo normalnie funkcjonalne bez żadnych wynalazków, które trzeba przekręcać za każdym razem kiedy się wsiada i wysiada z auta. Myślałem też, że jakiś przekaźnik się nie wyłącza po zgaszeniu lecz sprawdziłem również to i pobór prądu jest niezmienny.

 

Dodaje link do stronki z opisem bezpieczników: http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/pomocna-dlon,5/bezpieczniki-e34,2663.html#17695

 

Bezpiecznik 18 jest odpowiedzialny za min:

 

lusterka, osłonę słoneczną(nie wiem gdzie ona jest ani jak działa), pamięć siedzenia (u mnie jest manual), zespół sterowania przyczepy

(nie posiadam haka), system audio, telefon (nie posiadam), układ mycia / wycierania tył (nie posiadam z tyłu wycieraczki).

 

Bezpiecznik 29 jest odpowiedzialny za min:

 

ogrzewanie, dodatkowy wentylator chłodzący (nie wiem gdzie jest), klimatyzacja, regulacja kontroli ( kontroli czego?)

 

Nie wiem jak się zabrać za ten problem. Niby wiem, na których bezpiecznikach ciągnie prąd ale jak znaleźć przyczynę? Jakieś pomysły? Może ktoś miał już podobny problem. Prosiłbym o pomoc ponieważ nie uśmiecha się mi zdejmowanie całej deski rozdzielczej oraz reszty wnętrza...

 

 

:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:

Opublikowano

Niestety musisz szukać przyczyny systematycznie odłączając każdy z odbiorników prądu i wtedy sprawdzasz jaki jest pobór. Z tego co napisałeś to pod bezpiecznikim nr 18 u Ciebie będą wchodziły w grę: lusterka, osłona słoneczna i system audio. Proponuję, żebyś najpierw sprawdził jak masz podłączone radio, bo to będzie najłatwiejsze. Jeżeli masz oryginalne radio BMW to sprawdź czy działa po wyłączeniu zapłonu (kluczyk w stacyjce w poz.0, albo całkiem go wyciągnij ze stacyjki). Jeżeli radio będzie działało, to masz prawdopodobnie winowację z bezpiecznika nr 18). Wtedy będziesz musiał podłączyć radio pod stacyjkę i powinno być ok. Co do osłony słonecznej to prawdopodobnie chodzi o te osłony, które są nad kierowcą i pasażerem z przodu (u góry na podsufitce). One mają (przynajmniej u mnie) lusterka z taką osłoną i oświetlenie. Zobacz może nie wyłącza ci się tam te światełko i dlatego pobiera prąd. Najlepiej ustaw to tak żeby światełka nie świeciły i wtedy zmierz pobór. Co do lusterek, żeby je sprawdzić to chyba będziesz musiał odłączyć przewody. No chyba, że lusterka są podpięte jeszcze pod inny bezpiecznik (ale to sobie poszukaj w rozpisce bezpieczników.) to wtedy możesz odłączyć ten drugi bezpiecznik i sprawdź czy lusterka działają, jeżeli nie to znowu pomierz pobór prądu. Od tego moim zdaniem musisz zacząć, Jeżeli to nie da efektu to niestety musisz każdy odbiornik odłączyć od instalacji i wtedy mierzyć pobór.

Co do bezpiecznika nr 29 to musisz szukać podobnie. Dodatkowy wentylator to będzie chyba ten od klimy, który masz przed chłodnicą (patrząc od przodu samochodu), a co do regulacji kontroli, to może chodzi o reg.kontr. trakcji, ale tu zgaduję. Tak na marginesie, dla pewności czy te bezpieczniki nie są jeszcze od innych urządzeń w samochodzie to sprawdź sobie jeszcze rozpiskę bezpieczników, którą powinieneś mieć na pokrywie od bezpieczników.

Opublikowano
Dzięki za podpowiedz Arus. Teraz wiem na czym polega problem z bezpiecznikiem 18. Kłopoty sprawia osłona przeciwsłoneczna kierowcy. Lecz dziwna sprawa. Gdy zasówka gdzie włącza się lampka osłony jest zamknięta a lampka wyłączona jest pobór prądu. Gdy tylko odsunę zasówkę do pozycji kiedy lampka jest włączona, pobór prądu spada do 0. Nie rozumiem, powinno być na odwrót... Dlaczego mam pobór gdy np. osłona przeciwsłoneczna jest całkowicie odkręcona a kabelek odpięty. Nie rozumiem na jakiej zasadzie to działa. Jeszcze dziwna sprawa do osłony jest tylko jeden kabelek więc nie mam pojęcia jak jest tam zrobiony ten włącznik/ czujnik zasówki.
Opublikowano
Kiedyś rozebrałem u siebie zasłonke bo przestała działać i wygląda to tak, że odsuwając zasłonke lustrka wychodzi taka jakby zapadka z włącznika i wtedy ma świecić, zasuwasz - wciskasz zapadke. Ja u siebie miałem dwużyłowy przwód i tak teraz myśle, że odsuwając zasłonkę wychodzi zapadka i prąd idzie na żarówkę, zasuwając robisz przerywasz styk i prąd dochodzi non stop tylko kwestia czy tak ma być. Porobiłbym Ci zdjęcia jak to wygląda rozebrane ale w domu będę dopiero w pon;/

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.