Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Po kolejnym dniu wertowaniu internetu w poszukiwaniu felg postanowiłem założyć ten temat i mam nadzieję, że znajdą się osoby które pomogą mi z moim problemem.

Otóż parę miesięcy temu pod moją opiekę trafiło BMW X5 M50D. Zaraz jako nowe auto zostało oddane do oklejenia na czarny mat w związku z czym na życzenie użytkownika muszę poszukać do niego odpowiednich, czarnych felg na lato (obecnie są oryginalne: model M 223 V-Spoke). Z racji, że przy zakupie dostarczono razem z autem opony letnie zakres poszukiwań zawęża się do takiego rozmiaru:

przód: 9X19 ET37

tył: 10X19 ET20

I tu pojawiły się schody. Otóż większość oferowanych felg w sklepach internetowych, allegro itd. są o pół cala mniejsze i z innym ET, tak jak pod słabszego diesla lub benzynę.

W serwisie BMW za komplet oryginalnych w powyższym rozmiarze (a tylko taki wchodzi w grę) krzyknęli mi ok 12000 PLN za komplet co uważam za niemałą kwotę. W związku z czym zwracam się z prośbą, czy możecie polecić jakieś felgi do tego samochodu które będą nowe, wytrzymałe i za "uczciwe" pieniądze. Są na allegro do wyrwania niby oryginalne m-techniki za ok 7 tysięcy, ale są używane i czarne w związku z czym z racji, że fabrycznie nowe nie wychodziły czarne z tego co mi wiadomo (mogę się mylić) to nie wiadomo w jakim stanie były przed malowaniem.

Powiedzmy, że budżet na felgi wynosi dokładnie tyle ile kwota za wspomniane używki, czyli max 6-7 tysięcy. Czy jest szansa znaleźć porządne felgi za te pieniądze? Macie może jakieś propozycje?

 

Pozdrawiam, i liczę na pomoc.

 

P.S. Ostatecznie mogę obecne przemalować na czarno ale liczę, że uda się znaleźć odpowiedni komplet.

 

Edit: Kontaktowałem się dzisiaj z dwoma serwisami BMW, obaj zgodnie twierdzili, że BMW nie przewiduje żadnej tolerancji dla tego modelu jesli chodzi o osadzenie felgi (ET) i z racji, że auto jest nowe to założenie innych felg może poskutkować zmianą szerokości auta i rozkładem mas, również nie uznaniem gwarancji w razie jakiś usterek np. w zawieszeniu. Czy naprawdę jest to aż tak istotne, bo szczerze mówiąc wydaje mi się, że trochę przesadzaja? Przeglądając jeszcze dzisiaj oferty zauważyłem, że niewiele przekraczając założony budżet można kupić BBS do tego auta ale modeli z idealnie takim samym ET jak fabryczne niestety nie spotkałem (jeszcze).

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

I tu pojawiły się schody. Otóż większość oferowanych felg w sklepach internetowych, allegro itd. są o pół cala mniejsze i z innym ET, tak jak pod słabszego diesla lub benzynę.

 

Akurat szerokosc to drugorzedny problem, w przypadku 19" duzo wiekszym problemem bedzie niewystarczajaca nosnosc. X5 bedzie wymagalo przynajmniej 800 kg nosnosci.

 

Powiedzmy, że budżet na felgi wynosi dokładnie tyle ile kwota za wspomniane używki, czyli max 6-7 tysięcy. Czy jest szansa znaleźć porządne felgi za te pieniądze? Macie może jakieś propozycje?

 

Bedziesz mial spory problem ze znalazieniem takich felg (poza oryginalnymi BMW), poprostu nie oplaca sie producentom oferowac felg o tak malej srednicy, tak duzej szerokosci i nosnosci, bo sila rzeczy wiekszosc osob szuka do tych aut felg 20" i wiecej.

 

Najprosciej dla Ciebie bedzie polakierowac na czarno felgi, ktore masz (tyle, ze odradzam Ci lakierowanie proszkowe - bardzo latwo uszkodzic w ten sposob felgi) lub przesiasc sie na 20"/21"/22".

 

Edit: Kontaktowałem się dzisiaj z dwoma serwisami BMW, obaj zgodnie twierdzili, że BMW nie przewiduje żadnej tolerancji dla tego modelu jesli chodzi o osadzenie felgi (ET) i z racji, że auto jest nowe to założenie innych felg może poskutkować zmianą szerokości auta i rozkładem mas, również nie uznaniem gwarancji w razie jakiś usterek np. w zawieszeniu. Czy naprawdę jest to aż tak istotne, bo szczerze mówiąc wydaje mi się, że trochę przesadzaja? Przeglądając jeszcze dzisiaj oferty zauważyłem, że niewiele przekraczając założony budżet można kupić BBS do tego auta ale modeli z idealnie takim samym ET jak fabryczne niestety nie spotkałem (jeszcze).

 

To nie jest calkowita prawda, jezeli martwisz sie o to, to kup poprostu felgi z certyfikatem TUV, wszystko jest w nim rozpisane (dopasowanie felg jest sprawdzone przez instytucje majaca wieloletnie doswiadczenie), w tym wypadku nikt nie powinien robic Ci najmniejszego problemu. Problemy oczywiscie moga sie pojawic w przypadku zlego doboru felg, ale osobie z ASO prosciej poprostu odpowiedziec, ze bedzie to problem w przypadku uznania gwarancji, niz poswiecic czas i zwrocic uwage na istotne parametry felg (chocby wlasnie nosnosc), ktore musza zostac zachowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.