Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

dzisiaj miałem dziwną sytuację, otóż na zaśnieżonym parkingu pokręciłem się trochę po czym jak wracałem zauważyłem, że układ kierowniczy lżej chodził, zatrzymałem samochód i zobaczyłem wyciek ze zbiorniczka z płynem do wspomagania oraz jak lekko kręcę kierownicą lewo/prawo to słyszę stuki.

Dodam, że maglownica jest jakiś miesiąc po regeneracji razem z pompą (wirnik był ukręcony) oraz uszczelka pod kurkiem była wymieniana.

Czy możliwe, że w układzie było za wysokie ciśnienie które spowodowało wyciek (może wcześniej po wymianie płynu układ nie został odpowietrzony znacznie skoczyło jak kręciłem silnik na wysokich obrotach przy skręconej kierownicy?). Czy ubytek płynu może powodować sporą bezwładność układu kierowniczego oraz te stukanie maglownicy?

 

Jak myślcie wymiana/dolanie płynu pomoże czy czeka mnie jakaś kosztowna niespodzianka?

Edytowane przez Dimension
Opublikowano

Jak slyszysz stuki to reklamuj magiel. To nie jest normalne oczywiscie.

Ubytek plynu sam tego nie spowoduje, chyba, ze w ogole go nie ma i jezdzisz na sucho.

Opublikowano

Dzięki za odp.

 

Problem niestety nie został rozwiązany, sprawdzona została maglownica, pompa jeszcze raz złożona i nadal układ kierownicy bardzo "lekko" chodzi, oczywiście na postoju jak nawet trochę ruszę kierownicę to widzę reakcję na kole.

 

Czy może mieć na wpływ jakość/ilość płynu do wspomagania?

Może coś nie tak jest z samym drążkiem kierownicy?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czy może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i zna odpowiedzi na pytania poniżej? Wiem, że sporo osób opisuje "za ciężko chodzi wspomaganie....itp", u mnie jest odwrotnie - układ kierownicy bardzo "lekko" chodzi

 

Czy może mieć na wpływ jakość/ilość płynu do wspomagania?

Może coś nie tak jest z samym drążkiem kierownicy?

Opublikowano

Subiektywne raczej nie ponieważ w warsztacie gdzie spr maglownicę i pompę też zauważyli, że lekko chodzi.

Pierwszy raz stwierdziłem tą lekkość jak pokręciłem trochę na parkingu jak był śnieg, zauważyłem wtedy też wyciek płynu do wspomagania.

Opublikowano

Pompa jest świeżo po regeneracji z gwarancją ponieważ wcześniej wirnik ukręciłem.

 

Może wymiana płynu do wspomagania pomoże, tzn. nie nalewać go dużo za dużo? Czy ORLEN HIPOL ATF IID II DEXRON będzie najlepszy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.