Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie dopiero wróciłem od kolegi, działalismy przy mojej małej od godz 19, na pierwszy rzut poszły wszystkie filtry nowe mann, plukanka silnika liqui moli, i zalany nowy olej Motul X CESS 5W40. przeszedłem dziś z castrola 10w40. zobaczymy co to będzie. następnie zabralismy się za obydwie podpory wału, mam wal 3 częściowy. wal rozebrany, mamy środkową cześć na zewnątrz i tu był problem, ponad godzinę czasu meczylismy się żeby te podpory wybić, prasa 12 tonowa ponad godzinę czasu nam pomagała i wkońcu się udało. też mieliście z tym taki problem? teraz mam pytanie, 1 podpora ma zawleczke, i taka blaszke, trzeba to zdemontować żeby dopiero walczyć z podpora, co prawda z ta blaszka było równie dobrze pracy bo ni cholery nie chciała wyjść. po założeniu łożyska i pierwszej podpory na prasie, zakładamy spowtorem ta blaszke, i zawleczke ale przy kręceniu podpora ta blaszka kręci się w tej gumie podpory, powiedzcie czy tak ma być? ta blaszka zabezpieczająca ma się kręcić czy ma być nie ruchoma? delikatnie się ta blaszka wygiela przy demontażu i zdziwiłem się że nie ma jej razem w zestawie z podpora. może występuje jako osobny element? można ją dostać? swoją droga łożyska w podporach miały luz, ale sama ta guma była w kiepskim stanie, zwłaszcza w tej drugiej podporze, guma była dosłownie rozerwana w sporej części.
Opublikowano
Nie wiem o jakiej blaszcze i zawleczce piszesz. Co najwyżej jest tam blaszana podkładka w kształcie miseczki i pierścien osadczy Segera. Wszystko się kreci razem z wałem - tak ma być. Lub w twoim przypadku jeśli wał trzymasz w rękach a kręcisz podporą to ta 'blaszka' powinna być nie ruchoma - opiera sie ona o wewnętrzny pierścień łożyska. Jeśli się kręci to najprawdopodobniej źle założyleś podpore - odwrotnie.
Opublikowano

ok temat właśnie zakończony, podpory na swoim miejscu, wał złożony, głośne dudnienie i walenie miedzyy 2200 a 2500 obrotów podczas przyspieszania zniknęło, ostre walenie przy pedale gazu w podłodze na ostrym zakręcie w prawo (tylko w prawo) również zniknęło, natomiast czuć jakby delikatne drganie wału przenoszące się na bude podczas przyspieszania do 3 tyś obr, ale jest to delikatne bardzo, może wał jakoś inaczej minimalnie ułożony niż był???

PS co do oleju wpomnianego wyżej, wczoraj wymieniony z Castrola Magnatec 10W40 na Motul X CESS 5W40, silnik chodzi ewidentnie ciszej i łagodniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.