Skocz do zawartości

[E46] 323i - przebicie na cewkach? KIELCE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Mam problem z moją Bunią. Mianowicie, na LPG gdy silnik się nagrzeje strasznie nią szarpie podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu. Jak kupiłem auto, objawów nie było, później pojawiały się sporadycznie, ale teraz dzieje się to cały czas. Jest to strasznie uciążliwe.

Znalazłem informacje, że przyczyną mogą być cewki, a dokładnie przebicia na cewkach. Zdjąłem obudowę silnika i w nocy zauważyłem błyski, tak jakby w komorze cewek. Błyski pojawiają się głównie na dwóch cewkach, lecz po dłuższej obserwacji, można było dopatrzeć się przebić na wszystkich cewkach.

Żeby nie wyrzucać pieniędzy w błoto, chciałbym podmienić cewki ze sprawnego modelu, aby mieć 100% pewność że to właśnie to dolega mojej BMW.

Stąd też moje pytanie, czy jest może ktoś z okolic KIELC, JĘDRZEJOWA, kto ma BMW z silnikiem M52TU, abym mógł na chwile podmienić cewki i potwierdzić moje podejrzenia? Cała operacja trwa max 30 min. Jeżeli byłby ktoś tak uprzejmy, proszę o pomoc.

Pozdrawiam, Krzysiek!

Opublikowano

Jesteś pewny? ;>

Te błyski widać tak jakby spod cewki, z tej komory w której znajduje się świeca, więc co ma złącze do tego? ;>

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A co Ci da odpowiedź, że jestem pewny :?: Zdemontuj cewki i się przekonaj.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Zdemontuje i co dalej? Nie mam innych na podmianę, a złącza do cewki nawet na Allegro nie mogę znaleźć.

Mógłbyś jakoś rozwinąć swoją podpowiedź? ;> Co mam zrobić po wymontowaniu cewek?

Opublikowano

Dziś przełożyłem cewki od BMW serii 5, lecz niestety na tamtych (rzekomo sprawnych, pochodziły z rozbitka, gościu mówił że były ok), było dalej to samo. Już sam nie wiem co robić :?

 

 

 

PROBLEM ROZWIĄZANY :D

Przyczyną szarpania na gazie po rozgrzaniu silnika w mojej BMW były złe/padnięte/nieodpowiednie świece ;)

Czytałem długi temat o cewkach, będąc przekonany że to jest przyczyną, lecz podmiana ich z innego auta nic nie dała. Załamany, pomyślałem że wymienię świecę, bo nie jest to drogi interes, a studiując temat cewek, natknąłem się na informację, że do gazu powinny być założone świece jednoelektrodowe z przerwą między biegunami ok 1 mm, a w BMW seryjnie montują świece 4 elektrodowe. Idąc tym tropem, znalazłem w Intercarsie świece Denso K20TT (jednoelektrodowe z przerwą ok 0,85 mm).

Świece kupiłem po 10,17 zł za sztukę.

Czas dostawy - 2 godziny.

Czas wymiany - 30 minut bez pośpiechu.

Po jeździe próbnej wróciłem do domu z bananem na twarzy, ponieważ wszelkie objawy zniknęły jak ręką odjął :)

Rozwiązanie zamieszczam dla potomnych u których również występują takie objawy, a przyczyna nie leży po stronie cewek, jak to często bywa.

Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam, Krzysiek! ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.