Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

W związku ze skromną ilością informacji nt. sprężyn zawieszenia do E46 4x4 chciałbym odświeżyć temat. Pękła mi jedna z tyłu, po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć dwie używane, założyłem je, ale po miesiącu jedna pękła ponownie w tym samym miejscu. Długo szukałem zamienników, bezskutecznie, choć w sklepach podają, że pasują od tych napędzanych na jedną ośkę, co jest oczywiście bzdurą (w 4x4 są wyższe, różni się także sedan od kombi - kombi twardsze). Ceny ori są dość wysokie - 400-500 zł/szt., chciałbym uniknąć aż takiego inwestowania.

Pytanie: czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie? udało się komuś z Was znaleźć zamienniki do tego modelu? przeszukałem internet wzdłuż i wszerz, bezskutecznie.

I jeszcze jedno pytanie, czy pękające sprężyny to wada modelu (cieńszy drut na końcach) czy może to być efektem niesprawnych amortyzatorów? (taką sugestię uzyskałem w firmie produkującej sprężyny).

Opublikowano

Cienszy drut na koncu to maja wszystkie, niezaleznie od tego czy XI czy XD czy 320 czy 330d.

 

Fakt, niektorymy z czasem pekaly ale amortyzatory moga miec swoj udzial bo jesli sa wylatane to nie tluma drgan jak nalezy i te ida na sprezyne a konkretnie jej najciensza czesc.

 

Polecam Ci wymienic komplet na Mpaka II albo od zwyklej 330d. bedziesz mial nizsze auto i nie bedzie wygladalo jak cross country, chyba, ze takiego wygladu szukasz.

 

Z producentow, ktorzy powinni miec takie sprezyny jak w oryginale to http://www.lesjoforsab.com/default-uk.asp

 

Mozesz ten napisac w dziale gielda, sa ludzie, ktorzy te standardowe wyrzucali wiec pewnie dostaniesz od kogos uzywki.

Opublikowano
Mam obawy czy od zwykłej 330 będą pasować, są trochę niższe, mam sedana i choć teoretycznie od zwykłego kombi mogłyby pasować nawet z wysokością, to mam wątpliwości czy gniazda są takie same. Nie mam jak porównać, katalogi nie podają rozmiarów, a na forach brak takich informacji. Nie chciałbym montować też niższych, generalnie lubię seryjny charakter swojego autka, a niższe sprężyny z tyłu pociągnęły by też konieczność wymiany przednich na niższe.
Opublikowano

No to podalem Ci firme, u ktorej szukaj podrobek oryginalu.

Raczej sa znani z wysokiej jakosci i niewygorowanej ceny.

 

Ewentualnie zobacz jeszcze jamexa - oni oprocz niskich sprezyn maja tez normalne.

Opublikowano
Katalog Lesjofors podaje te same sprężyny do 4x4 i na jedną ośkę, więc nie jestem pewien czy będzie ok. Jutro podjadę do sklepu ze starą sprężyną i spróbuję porównać jak ona się ma do dedykowanej z katalogu Lesjoforsa. Napiszę o rezultatach.
Opublikowano
I wszystko jasne. Byłem w sklepie, porównałem sprężynę Lesjoforsa (zwykłą oraz wzmocnioną) niby do 4x4 z moją starą, niestety jest sporo krótsza (na oko ok 2 cm), więc odpada. Zmartwiło mnie to, bo zostaje chyba tylko ori. Używki będą pękać, sprężyna dopóki jeździ w aucie od nowości układa się, po wyjęciu i włożeniu do drugiego samochodu pracuje już inaczej i pęka w najsłabszym miejscu. Chyba, że się mylę to mnie poprawcie. I na koniec taka może nierealna prośba...jeśli ktoś miałby namiar na tańsze części ori, byłbym bardzo wdzięczny.
Opublikowano

Dlugosc nie rowna sie wysokosci auta po zalozeniu. Jesli jest twardsza to mimo, ze nie ugieta jest krotsza po ugieciu moze byc nawet wyzsza.

No ale zeby miec pewnosc, kup oryginal choc podejrzewam, ze taniej Cie wyjdzie wymiana 4 sprezyn na te wzmocnione Lejsa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.