Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Serdecznie wszystkich witam,

 

Na początek gorące podziękowania dla kolegów artuja, wyspiarz.wolin, szatynwroc, argentorat za ciekawe opisanie wątków o spadku mocy auta, wzbudzaniu turbo powyżej 3500 obr/min, regulacji akutatora turbiny, przeładowaniach i podobnych doświadczeniach. Ale po prześledzeniu Waszych wątków, jak również wątków z forów zagranicznych, potrzebuje porady.

 

Sprawa wygląda następująco: W mojej E91 320d z 2005r po regeneracji turbo (wykonanej w bardzo solidnym i polecanym zakładzie) i założeniu jej do auta mam niezłą zagwozdkę. Uruchamiam autko, ale pierwsze wciśnięcie gazu i od razu orientuję się, że turbo wstaje powyżej 3500 obr/min. W domku uruchamiam INPę i od razu widzę błąd 44CC (air charge pressure controller), dodam, że błąd występuje permanentnie i nie daje się skasować.

 

Za pomocą Was koledzy i tego forum sprawdzam więc turbo, a konkretnie ruch sztangi. Włączam zapłon i obserwuję, czy się wychyla - wszystko działa bez problemu, ustawienie wygląda w porządku, sterowanie turbo (w moim przypadku Mitsubishi) działa bez zarzutu. Podczas przyspieszania czuję kopnięcie mocy, ale powyżej 3500 obr/min. Turbo mam więc sprawne.

 

Dalej sprawdzam szczelność układu doładowania - wszystko OK, układ dolotowy - czysty, bez nagarów, EGR czysty, wszystkie złącza podpięte. Czyszczę czujnik ciśnienia doładowania z tyłu kolektora - zakładam, ale błąd 44CC nie znika. I jestem w kropce...

 

Podpowiedzcie:

- Czy kupować nowy czujnik ciśnienia doładowania i go wymieniać?

- Czy reklamować ustawienie akutatora turbo (ustawienie wygląda na moje koślawe oko w porządku)?

- Czy jest jeszcze inny sposób?

 

Ponieważ temat błędu 44CC pojawił się już kilkakrotnie w innych wątkach, byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś zorientowany w temacie opisał dokładnie procedury jego usuwania i jego przyczyny.

Opublikowano
Witam, chyba dopadł mnie błąd 44cc, czy komuś udało się z nim uporać, jakieś dalsze info na ten temat, czy po prostu regulować i co pół obrotu test?
Opublikowano

To cóż... Epopei ciąg dalszy.

 

Po wyczerpaniu innych opcji auto trafiło na ponowną regulację sztangi turbinki do zakładu, który ją regenerował. Usługa oczywiście była bezpłatna, a po jej wykonaniu problem został rozwiązany. Turbo startuje poprawnie od 1800 - 1900 obr/min i dmucha niemiłosiernie :D . Błąd 44CC zniknął z komputera.

 

Dla zainteresowanych - 44CC - w moim przypadku nie był związany z czujnikiem doładowania w kolektorze dolotowym, nie wymieniajcie go pochopnie, najczęściej wystarczy go co jakiś czas wyczyścić.

 

Pozdrawiam wszystkich!

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Jakieś postępy??Mam ten sam problem po regeneracji turbiny auto chodziło dobrze może z 1000km. Oddałem turbinę do sprawdzenia na gwarancji wymienili nastawnik na inny niestety nic nie podziałało. Zostało sprawdzone okablowanie i podmieniony sterownik. Jutro jeszcze zmienię czujnik ciśnienia doładowania. Auto może jeździć 3 dni i nic się nie dzieje. Ale jak go już chwyci to nie chce puścić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.