Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z ciekawości zajrzałem na stronę castrola i dziwne treści wyczytałem. Do silnika M54 2000-2001r. zalecają 0W/40, a po 2001r. zalecają 0W/30 :shock: Niechlujstwo producenta w opisie, czy silnik ten miał wyraźne różnice w budowie i dlatego inne zalecenia? Chetnie poczytałbym o specyfikacjach dawnego SLX'a 0W/30, dziś edge professional, którego aktualnie używam, a 0W/40, głownie chodzi mi o parametry przy wyższych temperaturach. Co prawda znalazłem dziwny filmik porównawczy 0W/40 edge vs oryginalny BMW 0W/40
, ale nie wiem co ten test mówi? Po za tym wydaje mi się że lepkość 0W/40 jest (chyba) lepsza od 0W/30, ale cena tego pierwszego jest niższa, więc czy aby na pewno jest lepszy?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

tu masz testy wiekszej ilosci marek - podgrzew do jakiejs tam temperatury i szacowanie wytracania sie popiolow/polimeryzacji. Teoretycznie oleje nie pracuja w takich temperaturach, ale gdzies tam wyczytalem ze polimeryzacja ma znaczenie przy odkladaniu sie nagaru. Ogolnie zalecenie dla obcokrajowcow jest takie, zeby napisac do autora przed wyciagnieciem wnioskow. Niestety ja juz malo co pamietam z ichniejszego jazyka a google tlumaczy nieco dziwnie. Poogladac mozna.

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Opublikowano
Widziałem tę stronę, a testy mrożą krew w żyłach, tym bardziej że castrol dedykowany do m'ek 10W/60 wypada blado, zresztą "oryginalne" oleje do BMW też. Dziwna jest pozycja "oryginalnego" oleju do BMW 0W/30, który nie jest sprzedawany w ASO w Polsce, chyba że kiedyś, bo ma starą specyfikację LL-01. Test wypadł bdb, bez osadów.
Opublikowano
Ja mam teraz 10w60 castrola zalane - wyczuwalnie wiekszy opor silnika, mniejsze ubytki oleju. Jako ze dochodzi do 20 tys . zaraz jade wymienic. Zastanawialem sie nad Motulem 5W30 ale ... sam nie wiem. Wstepnie zdecydowalem sie na Xado. Ciekaw jestem co z tego wyniknie. Co ciekawe strony producentow wskazuja mi w zaleznosci od producenta rozne oleje - od 0w30 do 5w40. I badz tu madry czlowieku. Sklaniam sie do 5w40 - temperatura plynu chlodzacego u mnie to 102-105 C prawidlowa wiec troche cieplej niz w mniejszych silnikach...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.