Skocz do zawartości

Pekanie kolektora wydechowego X5 e53 3,0D


kubabrzesko

Rekomendowane odpowiedzi

WItam.Jakies czas temu popekal mi kolektor stalowy , ktory najpierw pospawalem , a pozniej wymienilem na nowy tez stalowy.Okolo tygodnia temu auto nie mialo mocy do 2700 obrotow , powyzej bylo ok .Najpierw myslalem ze cos ze sterowaniem turbiny ,a tu sie okazalo ze odpadly kawalki kolektora wydechowego i wpadly do turbiny co powodowalo przyciananie jej pracy.Turbo poszlo do naprawy i tym razem szukajac kolektora pewien sprzedający polecil mi kolektor zeliwny.Spytalem bo dlaczego nie montują do bmw kolektorow zeliwnych zamiast ciagle pękających stalowych odpowiedzial - przynajmniej mechanicy mają co robic i czesci kupują......

Jakie jest Wasze zdanie koledzy??? Podobno przed liftem byly kolektory wydechowe zeliwne ,a po lifcie wprowadzono stalowe -prawda to??? dlaczego???Czy ma to tez wplyw na moc silnika bo przygladajac sie zeliwnemu ma jakby mniej aerodynamiczne komory niz ten nowszy stalowy. Myle sie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie wszystko trzeba wiedzieć. Były wersjie z DPF'em nr BMW - 18100418189

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Miałem ten sam problem. Spadek mocy itp. Kupiłem żeliwny kolektor od e39, przy okzaji wymiana uszczelek do kolektora i filtr powietrza. Samochód dostał takiego kopa że głowa mała. Po 4 miesiącach kupiłem e65 3.0d i pojawił się ten sam problem, od razu w ciemno kupiłem używany żeliwny kolektor od e39 i wymieniłem dokładnie to samo co w X5. Nie ma innej rady na pękający kolektor jak tylko jego wymiana na żeliwny.

Koszt? ja za swoje płaciłe 580pln od sztuki. Na allegro jest od cholery w podobnych cenach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
WItam.dzis zawitalem na hamownie w celu sprawdzenia mocy auta , gdyz po wymianie kolektora stalowego na zeliwny odczuwalem wyrazną turbo dziure i wzrost spalania.moje odczucia okazaly sie niebpodstawne - gdzyz zamiast 260 KM i 600 Nm wyszlo 240 KM i 580 Nm a krzywa momentu obrotowego za szybko spadala po osiagnieciu maksymalnego momentu.Fachowcy z v-techu przerobili mape i wyrownali moment obrotowy ale mocy juz nie podniesli.Trudno sie mowi - przynajmniej czuje wiekszą kulture oddawania mocy i spalanie tez spadlo . Moze dluzej wytrzyma tez sprzeglo i inne podzespoly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.