Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam.Jakies czas temu popekal mi kolektor stalowy , ktory najpierw pospawalem , a pozniej wymienilem na nowy tez stalowy.Okolo tygodnia temu auto nie mialo mocy do 2700 obrotow , powyzej bylo ok .Najpierw myslalem ze cos ze sterowaniem turbiny ,a tu sie okazalo ze odpadly kawalki kolektora wydechowego i wpadly do turbiny co powodowalo przyciananie jej pracy.Turbo poszlo do naprawy i tym razem szukajac kolektora pewien sprzedający polecil mi kolektor zeliwny.Spytalem bo dlaczego nie montują do bmw kolektorow zeliwnych zamiast ciagle pękających stalowych odpowiedzial - przynajmniej mechanicy mają co robic i czesci kupują......

Jakie jest Wasze zdanie koledzy??? Podobno przed liftem byly kolektory wydechowe zeliwne ,a po lifcie wprowadzono stalowe -prawda to??? dlaczego???Czy ma to tez wplyw na moc silnika bo przygladajac sie zeliwnemu ma jakby mniej aerodynamiczne komory niz ten nowszy stalowy. Myle sie??

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie wszystko trzeba wiedzieć. Były wersjie z DPF'em nr BMW - 18100418189

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Witam,

 

Miałem ten sam problem. Spadek mocy itp. Kupiłem żeliwny kolektor od e39, przy okzaji wymiana uszczelek do kolektora i filtr powietrza. Samochód dostał takiego kopa że głowa mała. Po 4 miesiącach kupiłem e65 3.0d i pojawił się ten sam problem, od razu w ciemno kupiłem używany żeliwny kolektor od e39 i wymieniłem dokładnie to samo co w X5. Nie ma innej rady na pękający kolektor jak tylko jego wymiana na żeliwny.

Koszt? ja za swoje płaciłe 580pln od sztuki. Na allegro jest od cholery w podobnych cenach.

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
WItam.dzis zawitalem na hamownie w celu sprawdzenia mocy auta , gdyz po wymianie kolektora stalowego na zeliwny odczuwalem wyrazną turbo dziure i wzrost spalania.moje odczucia okazaly sie niebpodstawne - gdzyz zamiast 260 KM i 600 Nm wyszlo 240 KM i 580 Nm a krzywa momentu obrotowego za szybko spadala po osiagnieciu maksymalnego momentu.Fachowcy z v-techu przerobili mape i wyrownali moment obrotowy ale mocy juz nie podniesli.Trudno sie mowi - przynajmniej czuje wiekszą kulture oddawania mocy i spalanie tez spadlo . Moze dluzej wytrzyma tez sprzeglo i inne podzespoly.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.