Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na wstępie zaznaczam, że jestem laikiem jeśli chodzi o motoryzację, także proszę o wyrozumiałośc.

Posiadam przedliftowe BMW e46 320d z końcówki grudnia 98r. Mój problem polega na tym, że silnik nie nagrzewa się do prawidłowej temperatury. Wskazówka zatrzymuje się tuż przed pierwszą kreską bez różnicy jaka trasę przebyłem. Do pracy mam 15km tak więc wg mnie (choc mogę sie mylic) silnik powinien się nagrzac, a wskazówka osiągnąc połowę, a tak nie jest. Przeglądałem podobne tematy, już nie jedna osoba mówiła mi o termostacie, tak więc wymieniłem termostat EGR, oryginał i nic to nie pomogło, dlatego wolałbym najpierw się poradzic fachowców. Byc może jest to termostat niżej umiejscowiony (nie znam fachowej nazwy) ale wolałbym miec pewnośc przed wymianą. Czytałem również, że EGR może miec wpływ na wolniejsze nagrzewanie się silnika. Pęknięty mam przewód od EGRu i jest zaślepiony. W samochodzie posiadam również "webasto" ale bez przełączania kabinowego, jak się nie mylę jest to pompa wody umiejscowiona w lewym, górnym rogu po otwarciu maski. Wybaczcie, za moje nazewnictwo części :) zorientowani w temacie będą wiedzieli o czym mowa. Nie wiem czy to związane z tematem, ale problem jest również z nawiewami, tzn. nawiewy na szybę oraz twarz pasażerów dmuchają letnim (bo ciepłym przy takiej temperaturze silnika tego nazwac nie można) powietrzem, kiedy włączę nawiew na nogi podmuchy są wręcz lodowate. Byc może ktoś miał podobny problem, jest w stanie mi pomóc czy też utwierdzic mnie, że tu termostat jest winny, będę wdzięczny. Pozdrawiam, Maciej

 

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano
termostat główny, termostat egr nie wpływa aż tak znacznie na temperaturę silnika. Zalecam wymianę nie tylko ze względu na to że w aucie będzie cieplej ale też i spalanie będzie mniejsze itp.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
Dzięki wielkie za szybką i konkretną odpowiedź. Jeszcze jedna sprawa o której wspomniałem wcześniej, co zrobic z chłodnym nawiewem na nogi i czy zaślepiony przewód EGR nie wpływa negatywnie na inne rzeczy w aucie? Ktoś wspominał o tym, że silnik pracuje głośniej, stuka, owszem, silnik pracuje głośno i ma jako tako swoje stuki, ale czy to wina EGR? nie wydaje mi się, pewności nie mam.
Opublikowano

Zaslepienie nie ma zadnego wplywu na glosna prace silnika. Jak cos stuka byc moze kolo pasowe nadaje sie do wymiany.

Pozdrawiam

Opublikowano

zaślepienie wpływa na pracę silnika :P tzn na dzwięk.

 

Jak masz auto ze sprawnym EGR to go odpal i zostaw na luzie i słuchaj. Wyraźnie słychać kiedy auto otwiera i zamyka EGR. Pracuje wtedy inaczej, bardziej twardo, może głośniej jak EGR jest zaslepiony :) nie jest to jakaś różnica która w czyms przeszkadza natomiast jest i łatwo sprawdzić jak bardzo dźwięk się różni.

szukam
Opublikowano
Wielkie dzięki za odpowiedzi, ale stuki w aucie to temat rzeka. Termostat do wymiany, EGR po wypłacie prawdopodobnie też, jeszcze jak ktoś mi doradzi co zrobic z dziwnym nawiewem na nogi będę bardzo wdzięczny.
Opublikowano
Moze ma inna prace ale kolega napisal tu o stukach dlatego napomnialem kolo pasowe.
Opublikowano
jeszcze jak ktoś mi doradzi co zrobic z dziwnym nawiewem na nogi będę bardzo wdzięczny.

tzn co jest dziwne??

 

miało byc zimnym, w pierwszym poście opisałem problem bardziej szczegółowo.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.