Skocz do zawartości

e39 530d skrzynia automat - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam - szukam info na temat możliwości zamontowania w 530d 193km innej automatycznej skrzyni niż GM 5L40 - podobno pasuje jakiś ZF i znajomy twierdzi że kupił dwie uzywki z GM i mu szybko nawaliły a na ZF jezdził mase czasu póki nie sprzedał auta bez żadnych problemów. Drugi znajomy miał podobny dylemat w wyborze - miał 3 rózne do wyboru i wybrał ZF jako że olej który ulał był tam w najlepszej kondycji i cena bardzo atrakcyjna - niestety obydwoje nie mają już e39. Mógłby mi ktoś podac symbol tej skrzyni albo zdjęcie całej naklejki ? Czy aby napewno wszystko pasuje ? Widziałem skrzynie o takiej samej bryle na allegro i była chyba opisana jako pasująca do modelu 528i - to jest to ?

 

Dziękuje za rady

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Też jestem ciekaw, bo akurat mój automat wybiera się na drugi świat. Ktoś kiedyś pisał, że miał wymienioną na ZFa, ale nie wiedział na jaką dokładnie. Może się odezwie.

 

EDIT: Tak mi się przypomniało. Zdaje się, że w e38 730d siedział ZF 5hp24. Dalej nie chce mi się myśleć ;)

Opublikowano
Dziś będę wyciągał skrzynie i chyba na pobliskim złomie mają własnie takiego ZFa to porównam to na żywca. Mimo wszystko jak by ktos wiedział coś na ten temat to byłbym wdzięczny
Opublikowano

Jak to będzie ZF z 730D, to do silnika powinien pasować.

 

Wał z 530d da się przykręcić do tej skrzyni. Nie wiem jak na długość.

Tylny dyfer w 5 ma przełożenie 2,81 a w 7 3.08, więc 5 ma dłuższe przełożenie. Biorąc pod uwagę niższą masę 5, nie powinno to być problemem.

Lewarek do przełożenia.

Zawieszenie skrzyni też trzeba przełożyć.

Pozostaje babranina z kablami. Tu jest spory problem.

 

Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Te skrzynie też idealne nie są i wiem, że lubi w nich któryś z koszy pęknąć więc nie wiem czy jest sens się bawić.

Opublikowano
A jak jest to rozwiązane w Alpinie D10 w takim razie? Tam jeździ w/w automat ZF-a, ale czy też jest inna wiązka i zawieszenie skrzyni? Mam wrażenie, że powinno pasować bez większych komplikacji... w końcu to ten sam model auta :mad2:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Aby zrobić swapa na skrzynie ZFa potrzeba dobrego majstra. Najlepszym rozwiązaniem jest moim zdaniem skrzymia GM z konca produkcji e39, w 2003r szczególnie wkładali tam już nieco wzmocnioną skrzynie podniesiona do wytrzymałosci bodajże 500Nm i to są już mocne automaty. W przedlifcie e39 automaty to porażka były zbyt delikatne wytrzymywały 380 Nm nawet jakoś 1 bieg był zduszony poniżej tego momentu aby skrzynia nie klękła. Pod koniec lat 90 silnik 3.0d był zbyt mocarny na te technologie, te skrzynie sa z ameryki pomyślane do benzyniaków głownie o niskim momencie obrotowym. W każdym razie od 2002r skrzynia GM została wzmocniona
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

Nie ważne ile momentu przenoszą skrzynie GM po 2002. Te skrzynie i tak padają jak muchy. Np. konwerter musi paść w każdej, nie ważne z którego roku będzie. Ktoś sobie wymyślił, że żeby wytłumić wibracje silnika lockup ma pracować ciągle z poślizgiem ok 80obr i później jego resztki pływają po skrzyni dobijając wnętrzności. Cała reszta pada najczęściej od niewłaściwego serwisowania. Niemniej jednak patrząc na ceny tych skrzyń, nie ma co narzekać :cool2:

Ponadto istnieje możliwość przerobienia tej skrzyni tak, żeby przenosiła więcej momentu, ale to już na inny temat.

 

Zamontować ZFa to nie problem, gorzej z podłączeniem. Pewnie mając wiązkę silnika z e38 dałoby się coś wykombinować.

W katalogu alpiny nie ma nic o okablowaniu do skrzyni. Jest za to do silnika. Niestety jest to wiązka o numerze alpiny, więc ślepy zaułek.

 

Podsumowując. GM nie taki zły, a ZFa można męczyć dla funu :cool2:

Opublikowano

Co do skrzyni to ja również jak najbardziej polecam ZF'a 5hp24

A co do montażu to największym problemem będzie komputer i wiązka resztę myślę że da się dopasować. W końcu zrobiła to Alpina jak i BMW tylko że w benzynie 4 litrowej

Mój katalog Alpiny pokazuje coś takiego na temat skrzyni :

http://img19.imageshack.us/img19/9577/zrzutekranu20130131o123.png

 

Może wam się przydać ;)

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano

Niestety nie przyda się. Też to mam. Włożenie skrzyni, to nie problem. Problemem jest podłączenie. WDS na spaghetticoder nie działa, a było to najwygodniejsze narzędzie do wyszukiwania schematów instalacji.

 

Jak mi się jeszcze nudzić będzie, to jeszcze poszukam różnic w kablach.

 

@Blacharzy

Ty masz d10? Bo patrzę w katalog i zastanawia mnie jedna rzecz. Czym różni się koło pasowe w d10 od zwykłej e39? Jakbyś miał chwilę czasu i mógł cyknąć fotkę, to będę wdzięczny.

 

 

EDIT: Może by tak autor tematu zmienił jego nazwę na coś w stylu "e39 530d zmiana skrzyni na ZFa" czy coś podobnego.

 

Pozdr.

Opublikowano
Niestety nie przyda się. Też to mam. Włożenie skrzyni, to nie problem. Problemem jest podłączenie. WDS na spaghetticoder nie działa, a było to najwygodniejsze narzędzie do wyszukiwania schematów instalacji.

 

Jak mi się jeszcze nudzić będzie, to jeszcze poszukam różnic w kablach.

 

@Blacharzy

Ty masz d10? Bo patrzę w katalog i zastanawia mnie jedna rzecz. Czym różni się koło pasowe w d10 od zwykłej e39? Jakbyś miał chwilę czasu i mógł cyknąć fotkę, to będę wdzięczny.

 

 

EDIT: Może by tak autor tematu zmienił jego nazwę na coś w stylu "e39 530d zmiana skrzyni na ZFa" czy coś podobnego.

 

Pozdr.

 

Tak mam D10, jak coś będzie rozbierane to na pewno zrobię ale jak na razie autko sobie stoi i czeka na lato.

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano
Niestety nie przyda się. Też to mam. Włożenie skrzyni, to nie problem. Problemem jest podłączenie. WDS na spaghetticoder nie działa, a było to najwygodniejsze narzędzie do wyszukiwania schematów instalacji.

 

Jak mi się jeszcze nudzić będzie, to jeszcze poszukam różnic w kablach.

 

@Blacharzy

Ty masz d10? Bo patrzę w katalog i zastanawia mnie jedna rzecz. Czym różni się koło pasowe w d10 od zwykłej e39? Jakbyś miał chwilę czasu i mógł cyknąć fotkę, to będę wdzięczny.

 

 

EDIT: Może by tak autor tematu zmienił jego nazwę na coś w stylu "e39 530d zmiana skrzyni na ZFa" czy coś podobnego.

 

Pozdr.

 

 

Nic nie zdechło, jest alternatywa :)

http://etk.bmwsar.ru/wds/e39o/index.htm

Opublikowano

To chyba to samo co to

 

Tylko to jest tak niewygodne, że mnie szlag trafia jak mam szukać czegokolwiek. Najgorsze jest przewijanie schematów - szału dostać można. Ja mam też wrażenie, że nie ma tu wszystkich rzeczy, które powinny być.

 

Ten stary był super wygodny, wszystko szło szybko i bezboleśnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.