Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam wielki problem z moja e65 mianowicie chodzi mi o zaplon w tym aucie ...

historia z tym zamochodzikiem zaczela sie jakies 2 miechy temu kiedy nabylem ten samochod mialem juz pare poprzednich bmw ale z zadnym poprzednim nic sie generalnie nie dzialo z tym jest inaczej? no to zaczynam swoja opowiesc:)

jak kupilem samochod to wszystko bylo ok palil na dotyk zadnych komunikatow na kompie poprostu ideal:) po 2 dniach uzytkowania auta zaczela mi sie palic kontrolka od silnika ale nic z autkiem sie nie dzialo palil od reki kopa tez mial bylo ok pewniego dnia postanowilem wymienic swiece i olej wszystko przebieglo pomyslnie swiece wymienione troche byly mokre od oleju wiec wiedzialem ze uszczelki gniazd swiecowych mam do wymiany ale mniejsza oto, zapalilem samochod mial dosc ciezko ale zapalil i strasznie zadymil na niebiesko pochodzil jakies 10, 15 sek. i bylo spoko zrobilem jazde testowa i bylo ok zadnego dziwnego dymiania na niebiesko podczas rozruchu przyjechal kumpel z kompem i sprawdzic oco chodzi z tym check engine i tu juz bylo wesolo na dziendobry mialem wypadanie zaplonu na 1i 2 cylindrze to jest dosc ciekawe bo swiece nowka i autko zaczelo poszarpywac nie rowne obroty dziwne wachania obrotomierza 500 do 700 i spowrotem okazalo sie ze 2 cewki mam do wymiany wymienilem bledy pokasowane check zgasl wszystko spoko pojechalem w trase okolo 200km bylo ok w drodze powrotnej znow mi wywalilo check i komunikac oochronie kata.

pojechelem do goscia i okazalo sie ze mam wypadanie zaplonu na 5 garze cewka wymieniona blad skasowany pomyslalem sobie zeby miec juz spokoj z tymi cewkami to wymienie 5 pozostalych na nowe i tak uczynilem prawdziwy problem mam dopiero teraz!!!!!!!

po wymianie tych cewek auto jeszcze ciezej pali jakby nie chwytal na wszystkie gary nie odpala gladko a do tego czuc nie przepalona benzyne zadnego niebieskiego dymu nie ma potem po paru razach nie zapalil mi wogole dopiero po kilkukrotnym kreceniu zaskoczyl auto znow chodzi nie rowno i do tego dostaje dziwnych drgan w okolicach 1000 do 1500 obrotow dalej nie wiem co jest grane to wiec zaczolem sprawdzac cewki po kolei zapalilem auto i odpiolem wtyczki z 5 i 6 cylindra i nic sie nie stalo auto chodzilo tak samo wiec wniosem cewka ktora jest nowa wiec zamienilem cewki z 2 rzedu cylindrow i to samo juz niewiem o co chodzi czyzby listwa z kablami czy jak i do tego mam komunikat o ochronie kata a wszystko zaczelo sie to dopiero gdy wymienilem swiece przedtem bylo ok tylko kontrolka od silnika sie palila i co wy na to bo ja juz nie wiem co mam robic? jak mieliscie taka przygode to dajcie znac o co kaman pozdrwiam :)

Opublikowano

Witam!

Przyczyną może być olej na świecach tu klania się wymiana rurek świec należy zdjąc pokrywy zaworów aby dostac się do nich no i nowe wszystkie potrzebne uszczelki przy V8 koszt materialu okolo 1200zl.Można robić samemu ale jest trochę roboty i trzeba uważać na czujniki z tylu latwo je uszkodzić a są dość drogie.

Może uciekać iskra gdzieś na wiązce przewodów ale trzeba dokladnie posprawdzac zwlaszcza masę.

Wiadomo nowe odpowiednie świece i markowe cewki ale te jak podales wymienileś.Jak palil się samocodzik to już swiadczylo o lapaniu bledow przez komputer czyli wypadanie zaplonu na niektórych cylindrach i stąd komunikat o spokojnej jezdzi aby nie uszkodzić katalizatory.Dalej może być jeden z czujnikow walkow rozrządu , masa silnika itd, ale trzeba podlączyć pod komputer.

Jak nie pomoże może sie skonczyc na programowani ponownym komputera silnika ale to już na samym koncu szukania.

pozdrawiam.

Opublikowano
jeszcze mam taka zagwozdke jak grzebalem przy silniku to na pokrywach zaworow sa po przykrecane masy do cewek 2 kabelki na rzad cylindrow miedzy vanosem a na drogim rzedzie cylindrow mam przykrecone dwa kable razem i niewiem czy to czasem to nie powoduje wypadania zaplonu? jak to nie pomorze to jade jutro gdzies na kompa i niech mi go dokladnie przejrza co i jak mialem inpe ale cos mi sie pochrzanilo i nie moge sie polaczyc
Opublikowano
Sukces!!!!!!! panowie przyczyna mojego utrapienia okazaly sie wadliwe cewki zaplonowe nie warto oszczedzac kupilem orginalne boscha i autko chodzi jak marzenie za orginaly zaplacilem kilka zlotych wiecej ale za to jaka ulga uszkodzone zwrocilem bez problemu pozdrawiam i zycze powodzenia z e65:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.